Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zablokowany most? skrzynia? reduktor?
slawoszyn
świeżak


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-07-03, 15:12   Zablokowany most? skrzynia? reduktor?

Witam,

Po ostatniej jeżdzie po kałużach coś się "zablokowało" w moim samuraju (1.0 1983 rok) - prawdopodobnie reduktor. Problem wygłąda tak: auto jest jakby na biegu pomimo że skrzynia jest na luzie. Drążek skrzyni zmienia biegi bez problemu. Przy próbie ruszenia auto stoi w miejscu, jakby go ręczny trzymał. Skrzynia wygłada ok biegi się zmieniają, jak podnisłem przód to koła się obracają i wał przedni też. Tylne po podnissieniu nie obracają się i wał też jest nieruchomy. Proszę o pomoc!
Kiedyż już miałem drobne problemy z reduktorem - blokowalo się przełączenie z 4H , 4L na 2D.
Z góry dzięki.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-07-03, 16:21   

cofneles do tylu troche?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
slawoszyn
świeżak


Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-07-03, 18:18   

próbowałem praktycznie wszystkiego (bez rozkręcania) - próbowałem cofać, pchać, jednocześnie przy pomocy drugiej osoby zmieniając ustawienia drążka reduktora.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-04, 09:56   

Odkręć tylny wał od mostu albo reduktora i sprawdź co trzyma, to chwila roboty.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-07-04, 13:52   

Didymos ma racje, flansza przy moscie na 4 czy 5 srub i bedziesz wiedzial czy reduktor. Jesli reduktor to bez otworzenia nie skminisz

przy okazji wymienisz smar na wieloklinie i sprawdzisz gumy oslonowe :mrgreen: , przed zima -jak znalazł

jesli odczepisz reduktor, zobaczysz czy blokuje dyfer, jesli nic nie bedzie blokowac- masz odpowiedz
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-07-06, 00:20   

odkręć wał tylny i zobacz czy na tylnym dyferencjale jest luz na ataku. Spróbuj poruszać przód tył tym kołem do którego jest przykręcony wał. Ja miałem podobny problem okazało sie że podkładka sprężynując ze starości sie rozleciała i luz spowodował zablokowanie dyfra. Może byc też u ciebie że łożysko sie rozleciało na ataku i to zablokowało dyfer.
_________________
Suzuki Samurai SJ 2.0 115 km, SPOA, Lift na wieszakach, Resory Mazur +5", Przespawane felgi, Opony kopia Simex 31", Snorkel "homemade", 13000lbs Winch
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.