Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
chek engine caly czas...
kowalek
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 22
Wysłany: 2011-07-28, 18:28   chek engine caly czas...

Witam kolegow. trafilem na to forum w poszukiwaniu rozwiazania problemu. swiei mi sie w moim samim CHEK ENGINE, a raczej mruga. mig____mig_mig____mig____mig_mig......itd. czyli kod 12 czyli nic sie n ie dzieje? nie ma znaczenia czy mam tylko przekrecony zaplon, czy silnik chodzi. dodam, ze gniazdo diagnostyczne(chyba, bo takie na 4 piny kolo akumulatora z gumowa zaslepka) nie jest zmostkowane. a auto normalnie sie zachowuje/ prosze o pomoc.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-07-29, 13:23   

ten kod oznacza ze jest wszystko ok z twaja suka ;-) wiec martwic sie nie musisz mozesz zrobic prosta rzecz wez odepnik kable od akumulatora i powino ci to znikanc wiem ze tam trzeba jescze zrobic jaks sekwecje wolne obroty potem szybkie gdzies to w postach bylo napisane ale tak to oznacze ze jest oki ;-) wiec mozesz smialo jedzic z tym :mrgreen:
 
 
     
kowalek
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 22
Wysłany: 2011-07-29, 16:12   

ok, fajnie, ale tak jak pisalem kontrolka pali sie caly czas a ja nie wywolywalem wyswietlania bledow. odlacze jeszcze akumulator.ale dzieki i pozdrawiam.



i jednak nic nie dalo odlaczenie akumulatora. a z tymi sekwencjami nic nie znalazlem. moze ma ktos jeszcze jakis pomysl, oprocz tego by jechac do elektryka:P

... i kolejny raz dopisuje sie do tego postu, wszdziie pisze, zeby zmostkowac przedow fioletowo-zolty i czarny. a u mnie sa przewody:
- czarny
- niebieski
- niebiesko-zolty
- fioletowy.

wiec ktore mam polaczyc by zczytac chek engine?


....ze 2 godz pozniej.

chyba rozwiazalem problem:) kontrolka chek mrugala caly czas czyli tak jak by zlacze diagnostyczne bylo zmostkowane. czy je mostkowalem czy nie to samo caly czas. wiec stwierdzilem ze musi byc gdzies zwara. ale znalazlem gdzies opis i byly fotki przy bezpiecznikach i tam znajduje sie jeszcze jedna kostka ktora laczy kabel NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, i to sa te same przewody co w kostce diagnostycznej. ktos po prostu przed moim kupnem cos grzebal i polaczyl wtyki. pozdrawiam, mam nadzieje, ze to ta przyczyna i moze sie komus przyda.
 
     
thor997
świeżak


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 11
Wysłany: 2011-08-06, 14:25   

Witam, podłącze się pod temat, żeby nie zawalać forum. Sprawa ma się tak: Suzuki Samurai, 1,3 na wtrysku, od jakiegoś czasu po odpaleniu miga "check engine", aczkolwiek z nie czuje, żeby z autem coś się działo (tracił moc czy coś), ta kontrolka nie daje mi jednak spokoju :-) . W jaki sposób odczytuje się to miganie, bo widzę, że piszecie o jakiś kodach lub gdzie diagnosta ma podłączyć komputer, żeby sprawdzić co jest nie tak, bo nie mogę znaleźć wtyczki. Z góry dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
_________________
PIŹDZIKI GÓRĄ!!!
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-06, 16:23   

z tego co pamiętam to kod czyta się w następujący sposób:

"xy" i "-", gdzie x to pierwsza cyfra kodu, y to druga cyfra kodu

x - cyfra odczytywana po szybkiej ilości mrugnięć
y - cyfra odczytywana po wolniejszej, w stosunku do szybkiej, sekwencji mrugnięć diody
- przerwa oddzielająca kody
 
     
kowalek
świeżak


Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 22
Wysłany: 2011-08-10, 10:20   

wtyczke-gniazdko diagnostyczne masz kolo akumulatora z czterema pinami i taka gumowa zaslepka. musisz polaczyc kable-piny o kolorach NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, albo tak jak wyzej pisalem jak bylo u mnie pod kierownica.

kody

12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
 
     
Barti77 
świeżak


Wiek: 47
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-01-26, 19:54   

Czołem.

Potrzebuję pomocy błąd 45 na wyższych obrotach 4000 traci moc jakby wchodził w
tryb awaryjny?

Co robić co to może być może mieliście podobne przypadki

Dzięki za ewentualne sugstie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-27, 13:58   

Barti77 napisał/a:
Czołem.

Potrzebuję pomocy błąd 45 na wyższych obrotach 4000 traci moc jakby wchodził w
tryb awaryjny?

Co robić co to może być może mieliście podobne przypadki

Dzięki za ewentualne sugstie

Sprawdź idle switch w TPS, bo komputerowi się wydaje że cały czas jest zamknięta przepustnica.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.