Wysłany: 2011-08-15, 00:09 Samurai w automacie ?? Jak to zrobić ?
Witam wszystkich.
Przymierzam sie do kupna Samuraia Blaszanki, ale... tu jest właśnie to ale. Suzuki nie zrobiło do niego automatycznej skrzyni biegów, a wiem że w automacie jeździ sie o wiele lepiej w terenie (śmigałem range roverem classiciem w dieslu). I tutaj pytanko do Was drodzy koledzy, czy jest możliwość zamontowania automata do samuraia ? Na przykład diesel i skrzynka od golfa II ??
Nie mam zielonego pojęcia co może pasować, jak sie będzie sprawować w terenie, więc proszę o pomoc.
Moje subiektywne zdanie na temat skrzyni biegów manual vs automat
Plusem automatu jest miękkie przekazywanie napędu (brak strzelania ze sprzęgła), płynność ruszania ze wzniesienia (nie palisz sprzęgła), po kąpielach błotnych w skrzyni manualnej często sprzęgło nadaje się do rozebrania i gruntownego wyczyszczenia lub wymiany.
Automat jak dla mnie ma taką wadę że jest bardziej ''mułowaty'' na starcie
Najprościej to zmotać jakiś gotowy zestaw skrzynia/silnik np Mercedesa 2.0 D w automacie (choć będzie straszny muł)
Dobrym pomysłem by było połączyć zestaw 1.9 TD 90KM ze skrzynią mercedesa lub vitary automat.
Pamiętaj że samuraj za wiele pod maską miejsca nie ma i ciężko tam upchnąć coś więcej niż rzędową czwórkę
Jak myślisz nad automatem to zadbaj o mocniejszy silnik aby jeszcze to jechało.
A pomysł ze skrzynią od Golfa 2 nie wypali bo Golf ma przedni napęd
Na 100% w moim następnym samochodzie będzie automat ale w samuraju wolę skrzynie manualną.
Świetnie, czyli rozumiem że to musi być silniczek od razu ze skrzynią ale na tylny napęd.
Natomiast głowie się nad problemem reduktora itp. Czy na przykład jak kupie silniczek i skrzynkę od merca to da rade podłączyć to do reduktora/blokady ?
Czy po prostu będzie sam automat ? Bez przekładni i innych dupereli ?
Z tego co piszesz wynika że nie masz większego pojęcia na temat budowy auta w żadnym wypadku nie zniechęcam Cię do tuningowania samochodu we własnym zakresie ale sugeruje abyś poszukał warsztatu i zlecił im taką robotę Lub znajdż wśród znajomych mechanika który pomoże Ci przy tym i podzieli się wiedzą
Jak się położysz pod samurajkiem to na wiele pytań sam sobie odpowiesz
Pamiętaj też że zaletą samuraja jest jego zwinność i zrywność w terenie
Wsadzając automat,diesla, w przyszłości zawieszenie na sprężynie itd wydasz kupę kasy ,a na końcu okaże się że to auto nie spełnia twoich wymagań przemyśl czy nie lepiej zmienić auto
W żadnym wypadku nie zniechęcam Cię tylko pamiętaj abyś tuningował auto świadomie
_________________ 796 796 300
A L A R M O W Y
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-15, 13:24
walus napisał/a:
Jak myślisz nad automatem to zadbaj o mocniejszy silnik aby jeszcze to jechało.
to jakiś żart? toć moja Xantia miała tylko 90KM TD - automat, a gnała jak szalona! przy masie 1,5 tony
tutaj jest masa około 950-990kg w zależności od dachu, więc 90 koni da radę w zupełności...
ba, nawet 75 koni Merca da radę..., bo silnik 2.0 Diesel, a nie 1.3 benzynka...
Sam założyłem 70konnego diesla w manualnej skrzyni ale z doświadczenia wiem że na automacie jest potrzebne troszkę więcej mocy
Ale to jest tylko i wyłącznie moja prywatna opinia
Silnik merca w automacie jest najprostszy do zmotania w suzuce myślałem nad tym rozwiązaniem u siebie ale wybrałem manual
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-15, 20:37
Możnaby jeszcze poszukać vitary 2WD z automatem i stamtąd przeszczepić skrzynię. Ewentualnie wycieczka do Japonii i poszukiwania na tamtejszym rynku - tam zdarzały się 3-biegowe automaty.
W naszej okolicy obydwa typy są "dość" trudne do znalezienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum