Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 53 Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2011-09-10, 22:23 remont przodu :(
witam samochodzik kupiłem od lesniczego, przednie koła latają jak szalone, uszczelniaczy na kuli chyba brak całkiem bo jak na lewarku podniosłem to olej walił ciurkiem, do tego resory powyginnane w drugą strone:( Jest na forum ktoś kto handluje czesciami ? Lub macie kogoś u kogo mozna dorwac dobre czesci ? I jakie resory mozna załozyć? samochód raczej po czarnym mało gania - ryby, wykopki i sporo po lasach. No i oczywiście w przystepnych cenach bo pracownicy leśni słabo zarabiają:)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-10, 22:32
Uszczelniacz kuli niewiele pomoże, jak leci olej, to do wymiany uszczelniacz półosi. Jeśli masz możliwość, poproś kogoś, żeby poszarpał kołem na podniesionym samochodzie i poobserwuj, czy luz jest na samym kole, czy na zwrotnicy - będziesz wiedział, które łożyska kwalifikują się do wymiany.
Co do resorów - za nowe trzeba liczyć w granicach 400zł sztuka, plus ewentualnie amortyzatory, jeśli są to resory wyższe od seryjnych. Najtańszą opcją jest wyklepanie resorów i ewentualnie dołożenie pióra, ale o tym może wypowie się ktoś, kto robił to u siebie
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-10, 23:27
No to pozostają nowe - OME, Mazur, ewentualnie Lovells, Trail Master. Do wszystkich (poza mazurowymi "leśnikami") będziesz potrzebował amortyzatory dłuższe od standardowych, oryginalne albo dobrane.
Druga droga to zakup używanych oryginalnych resorów, ale nawet sądząc po moim komplecie, który jest w niezłym stanie - to lekki półśrodek, bo używane w terenie i tak szybko siądą, chyba, żeby dołożyć dodatkowe pióra - ale wtedy będzie bardziej twardo
Tak jak kolega punix napisał do wymiany kwalifikują się uszczelniacze półosi. W sklepie z łożyskami dostaniesz taki w cenie 3/4zł. Co do luzu na kołach to podnieś auto i ruszaj kołem góra- dół, prawo- lewo. Jeśli masz luz na łożyskach piasty to może pomóc dociągnięcie nakrętki (jeśli posiadasz klucz 50mm ). No chyba że łożyska są już wyjechane/ skorodowane, to lepiej wymienić na nowe i mieć spokój. Tutaj masz komplet z uszczelniaczem piasty. http://allegro.pl/zestaw-...1770891985.html
Jeśli luz masz na łożyskach zwrotnicy to zostaje raczej wymiana. Tutaj masz w dość niskiej cenie ale nie wiem jak z trwałością takich łożysk: http://allegro.pl/lozysko...1797935632.html
dodge napisał/a:
klepac nie chce sporo zachodu i jestem przekonany zeby to długo nie wytrzymało materiał tez sie męczy:/ a pozatym w poblizu niemam zadnego kowala
Ja jeżdżę już prawie rok na regenerowanych u kowala + dodatkowe pióro i jeszcze mi nie klapły ani się nic nie połamało, a zdrowo skaczę po wyje*ach (widocznie mam dobrego kowala ). Za wyhamrowanie kompletu zapłacisz około 400zł więc tyle co za 1 resor markowy. Minusem jest to że jest twardo. Ale może założenie bardziej miękkich polibuszy by pomogło (ja mam dość twarde- pomarańczowe z Żurady).
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 53 Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2011-09-11, 14:05
Yabu a z czego dokładałeś te piuro dodatkowe? a luz jest góra dół na boki jest ok
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-11, 14:30
rada na przyszłość: nie kupuj samochodu od leśniczego/myśliwego, oni sprzedają dopiera jak przestaje jeździć, a i do remontu nie dają, bo cały czas w lesie lub pracy...
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 53 Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2011-09-11, 19:05
joj cena jest adekwatna do stanu, dostałem jeszcze 2 kompletne resory, przód most i troche innych drobiazgów. silniczek pali z pierwszego, skrzynia jest ok, rama zdrowa, a to ze resory trzeba wymienic i błotniki z przodu to juszcz pryszcz. Komplet resorów mnie drozej wyniesie jak samochód wiec uwazam, ze nie przepłaciłem:) a sam tez w lesie robie
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-09-11, 19:41
ja też mam samca od leśniczego i nie narzekam , owszem pare drobiazgów było w tragiczny sposób zrobione (np. pospawane krzyżaki, zaspawane korki w mostach) ale już prawie wszystko poprawione i zrobione jak trzeba
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum