Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana łożysk.
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-01-21, 20:53   

ja dałem 25 zł strzelając w ciemno na allegro do jakiegoś handlarza sukami na części...

no te 750 to lekkie przegięcie, choc pamietam ze mnie łożyskowanie przodu z uszczelniaczami kuli wyszło ok 550 zł - same łożyska - 4szt. robią cenę, ten filc i guma tez bagatela 130 zł
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-01-21, 21:11   

Ja za prawie komplet (brakuje mi jeszcze uszczelnienia półosi) dałem jak na razie 290zł z przesyłkami. ;-)
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-21, 21:34   

suzi to skarbonka, ale jak nas cieszy wydawanie tych pieniazków...
szczytny cel :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-01-21, 22:04   

Samurai jest i tak tani w utrzymaniu w porównaniu do innych samochodów ale w zamian daje bardzo dużo frajdy. ;-)
 
 
     
Arko 
świeżak
Arko


Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-01-25, 22:59   

Tutaj masz adres do zamienników

http://daniels.lumena.com/suzuki/zamienniki.htm
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-01-28, 11:38   

Ile smaru trzeba wsadzić do kuli zwrotnicy? Cała kula ma być wypełniona smarem?
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-28, 21:01   

dobrze by bylo ... :-D
 
     
lucky13 
świeżak


Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: pomorze
Wysłany: 2011-02-27, 22:54   

Dzięki kolego @lokoktentek za rysunek techniczny, bardzo mi pomógł.

Co do smaru do kuli to ja zużyłem prawie całą tubkę taką jak od sylikonu.
Po wymianie uszczelek zaczął nie odbijać mi tłoczek od zacisku hamulcowego wiec jeszcze zacisk mi został do regeneracji.
Pozdrawiam
_________________
Samurai 89 oponki Persichini/ mazurowe lagi/ wieszaki na przodzie +2"
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-09-28, 23:55   

i na mnie przyszła kolej wymiany uszczelnień kuli :-)

S7301466.JPG
Plik ściągnięto 1192 raz(y) 254,61 KB

S7301472.JPG
Plik ściągnięto 1150 raz(y) 254,57 KB

S7301473.JPG
Plik ściągnięto 1170 raz(y) 220,34 KB

S7301476.JPG
Plik ściągnięto 1159 raz(y) 249,45 KB

S7301481.JPG
Plik ściągnięto 1108 raz(y) 213,69 KB

S7301482.JPG
Plik ściągnięto 1093 raz(y) 255,5 KB

S7301485.JPG
Plik ściągnięto 1126 raz(y) 237,12 KB

S7301488.JPG
Plik ściągnięto 954 raz(y) 222,87 KB

_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
StoQ 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-03, 12:24   

to pekniete u Ciebie to przegub? :)

Mi wlasnie cos zaczelo chrupac w lewym kole wiec pewnie mam podobnie :/

Powiedz mi gdzie kupic takie tanie uszczelniacze po 3zl bo szukalem ale u mnie ceny z kosmosu w tym szczecinie :/

Cieknie mi troche po kulach olej :/ wiec pewnie i filce trzeba wymienic.

Mogłby mi ktos napisac co potrzebuje dokladnie zakupic zeby to zrobic. Dodam ze musze rozbierac wszystko bo przegub mi chrupie w prawym kole a chcialbym to zrobic porzadnie czyli wszystko wymienic, lozyska uszczelniacze itp rzeczy i zapomniec o tym wszystkim :)

Pozdrawia,\m
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-03, 13:21   

Jeżeli cieknie ci olej, to uszczelniacze kuli nie pomogą, zainteresuj się raczej uszczelniaczami półosi - poszukaj jakiegoś dobrego sklepu z uszczelniaczami i łożyskami.
http://daniels.lumena.com/suzuki/zamienniki.htm tu masz informacje na temat uszczelniaczy i łożysk.
 
     
jack_g 
nowicjusz


Wiek: 48
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Bytów
Wysłany: 2011-10-03, 14:30   

My z kolegą działaliśmy też w tym temacie i zakupiliśmy do naszych samich takie zestawiki :) Gostek ma też aukcje z innymi konfiguracjami :)

http://allegro.pl/uszczel...1832172002.html


Pozdrawiam i dobrej zabawy :)
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-10-03, 15:15   

StoQ napisał/a:
to pekniete u Ciebie to przegub? :)

Mi wlasnie cos zaczelo chrupac w lewym kole wiec pewnie mam podobnie :/

Powiedz mi gdzie kupic takie tanie uszczelniacze po 3zl bo szukalem ale u mnie ceny z kosmosu w tym szczecinie :/

Cieknie mi troche po kulach olej :/ wiec pewnie i filce trzeba wymienic.

Mogłby mi ktos napisac co potrzebuje dokladnie zakupic zeby to zrobic. Dodam ze musze rozbierac wszystko bo przegub mi chrupie w prawym kole a chcialbym to zrobic porzadnie czyli wszystko wymienic, lozyska uszczelniacze itp rzeczy i zapomniec o tym wszystkim :)

Pozdrawia,\m



ja kupowałem osobiście w bochni od BYDZON (też jest na allegro) bo miałem niedaleko więc sobie wszystko załatwiłem osobiście , więc jak masz mokre kule od oleju to poszło uszczelnienie półosi tak jak pisał Punix, i jak sobie załatwisz zestaw na uszczelnienie kuli to w nim jest też uszczelnienie półosi. ja jeszcze kupowałem łożyska zwrotnicy bo były ledwo żywe a nawet jedno martwe ;-)

I jak sobie to rozbierzesz to bedziesz widział w jakim sa stanie łożyska zwrotnicy i łożyska koła , i wtedy zamówisz to co potrzebujesz bo uszczelniacz półosi to napewno skoro sie leje a co do reszty to rozbierz i zobacz w jaki jest stanie :-)

ps. łożysko zwrotnicy to 30302 , a uszczelniacz półosi to 25x38x7.
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
StoQ 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-03, 22:26   

czyli mam rozumieć że jak rozbiorę prawą stronę i będę chciał wszystko tam wymienić co jest możliwe bo mam te mokre kule i jeszcze chrupiacy przegub to bede potrzebował tylko takich części na jedną stronę:

1. Łożysko zwrotnicy 30302 - dwie sztuki
2. Uszczelniacz półosi 25x38x7 - jedna sztuka
3. Nowy przegub - jaki polecacie?!
4. Uszczelnienie kuli + filc.
i nic wiecej tam zadnych lozysk uszczelniaczy nic nie bede potrzebowac zeby to zrobic raz i zapomniec na jakis czas?

Jakiego rozmiaru to uszczelnienie i ten filc? Można to jakoś ręcznie dorobić?
Bo znalałem u mnie uszczelniacze po 10zl :) i lozyska po 10zł to nie oplaca mi sie ciagac calego takiego zestawu chyba :P

Dodatkowe pytanie czy jesli z drugiej strony na razie nie slychac w ogole przegubu to jest sens wymieniac go na nowy? tak proforma?

a i dodatkowo co bede potrzebowac na tyl zeby tez tam tak ladnie wszystko wymienic :)
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-10-03, 23:26   

mi do kuli już się zaczynał pakować syf i rdzewieć przegub ale na szczęście w pore rozebrałem to i odczyściłem przegub i smaru nie żałowałem :mrgreen:
dorobić ręcznie można ale ja kupiłem gotowe bo na czasie mi zależało i nie mam takiej weny twórczej do produkcji :roll:

jeszcze są łożyska koła to 57414 ;-)


parę fot z montażu :-D

S7301490.JPG
Plik ściągnięto 1026 raz(y) 240,04 KB

S7301491.JPG
Plik ściągnięto 991 raz(y) 165,89 KB

S7301495.JPG
Plik ściągnięto 1184 raz(y) 180,92 KB

S7301498.JPG
Plik ściągnięto 1049 raz(y) 238,91 KB

S7301506.JPG
Plik ściągnięto 1060 raz(y) 184,37 KB

S7301509.JPG
Plik ściągnięto 1059 raz(y) 203,15 KB

S7301514.JPG
Plik ściągnięto 994 raz(y) 211,14 KB

_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Ostatnio zmieniony przez Dawid77 2011-10-05, 00:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-03, 23:58   

Łożyska po 10zł raczej za długo nie pożyją, chociaż oczywiście mogę się mylić :-P
Uszczelniacz półosi to 26x38x8, ewentualnie wewnętrzna średnica 25 - taki mam u siebie i też jest ok.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-10-04, 00:41   

no jak już to robić to raz a dobrze , więc dobrze by było żeby się łożyska zbyt szybko nie posypały :-D
ja też mam wewnętrzną średnicę 25, zewnętrzna jest 38, a grubość 7 , takie dostałem w komplecie zestawu uszczelniającego i pasuja bez problemu :mrgreen:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-04, 23:19   

Kazdy z Was robiac cos we wnetrzu mostu odkreca piaste od zwrotnicy? Ja tylko sprzegielka odkrecam ,zabezpieczenie z pol osi wek i calosc zwrotnica + piasta sciagam
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-04, 23:41   

Ja tez tak robilem, troche gimnastyki potem jest zeby polos w dyfer wepchnac ale da rade :) zalezy co sie wymienia.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-04-05, 08:58   

Dokładnie tak, piasty nie ma co bez celu rozbierać, później trzeba na nowo regulować napięcie łożysk, szkoda czasu ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.