Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 13:01
Zakup i utrzymanie Samuraia w dieslu
adrian
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-13, 08:20   Zakup i utrzymanie Samuraia w dieslu

Witam wszystkich użytkowników forum,
Mam 23 lata, jestem z Podlasia i opętała mnie mania posiadania Samuraia;) więc powoli zaczynam się rozglądać. Auto ma służyć wyłącznie do jazdy w terenie, na początku dość pewnie delikatnego terenu, jako że moje pojęcie o offroadzie jest zerowe (kończę przygodę z przecinakami (motocykle)). Udało mi się znaleźć w dobrej cenie a mianowicie 1600euro za 2000r silnik 1.9td 46kW (63KM), 1905 cm3, Stan dość dobry, all orginal chociaż wymaga trochę inwestycji (zresztą jak każdy) i moje pytania brzmi:
Jak wygląda eksploatacja takiego Samuraia, z tego co widzę to większość dostępnych części jest do wersji benzynowej, a jak wyglądają ceny do diesle? Sprzęgło 2 razy droższe, to już znalazłem, ale jak z resztą? Zawieszenie chyba też jest inne?
Dziękuję za każdą podpowiedź i sugestię.
Adrian
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-08-13, 18:44   

witaj na forum adrian!

Skoro już wybrałeś samuraia to gratuluje wyboru ;)

Za tą cenę jak mówisz to bez zastanowienia się brał bym tego samuraia. Silnik 1.9 to rarytas w tym modelu, zdecydowanie lepsza dynamika i niezawodność w terenie, lepszy dół i niezawodność w głębokiej wodzie to jedne z wielu zalet tego silnika. Jeśli chodzi o części to być może są droższe ze względu na to że ten silnik jest mniej popularny ale wątpie że tego diesla można szybko zarżnąć. Rocznik dobry i jeśli trafił byś na wersje na sprężynach to już wogóle full wypas. Dużym plusem jest to że autko jak mówisz jest all oryginal - to bardzo dobrze bo masz prawie że pewność że nie był katowany. Przerobisz sobie go w miare upływu czasu pod swoje terenowe potrzeby tj. lift, opony, wyciągarka itp.

Pokaż jakieś fotki tego cuda.
Pozdro.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-13, 18:45   

witaj, no niestety ciężko będzie z opiniami bo takich nówek to się nie spotyka:-) osobiscie tez tak chcialem z duzego pulapu poszukiwania, ale kolega mnie naprostował - kupic jak najtaniej jak najstarszy wtrysk i pomalu szykowac.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
adrian
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-15, 10:32   

Dzięki Panowie za szybką odpowiedź, jednak przegapiłem bo dałem sobie jeden dzień na zastanowienie po obejrzeniu auta i niestety ktoś mnie ubiegł i kupił.... ale nie daje za wygraną i będę dalej się rozglądać za czymś ciekawym. Zauważyłem też, że Samurai był wyposażony w dwa różne silniki diesla jeden o mocy 63KM i drugi podajże 103KM. Czy ktoś wie, który jest mniej awaryjny i tańszy w utrzymaniu?
Dzięki miłej niedzieli:)
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-08-17, 21:51   

haj
zapodaj przyklad silnika w samuraiu powyzej 100 KM i to w dieselu ... byly fakt dwa rodzaje ale zaden z nich nie mial 100 KM ... ogolnie made in PSA czyli francuzsko wlosko costam.... podobny silnik znajdziesz w polonezie 1.9 D natsepne sie roznily nieznacznie ale glownie elektronika .. silnik nie powala na kolana i jak sie wglebisz w temat to wiekszosc podpowie 1.3 i ... lepszym rozwiazniem jest juz wsap silnika 1.6 td VW ....pozdro
 
     
adrian
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-18, 22:05   

Dokładnie corny, pytałem się po znalazłem w dobrej cenie, a sam jednak dalej jestem za 1.3i. Przeszukałem net i faktycznie te silniki diesla są bardzo podobne, a moje pytanie wywnioskowałem opisami z ogłoszeń, gdyż w kilku pojawiła się moc 103KM.
No nic dalej się rozglądam za czymś ciekawym.... pozdrawiam
 
     
soczeq1
świeżak


Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-25, 18:57   

przepraszam że poza tematem troszke Przemo powiedz mi gdzie jeździcie w kielcowie nabyłem niedawno suze i małymi kroczkami próbuje coś działać ale ścieżynkii na kostomłotach z zagnańsku objeździłem już w szeż i w zdłuż mugłbyś może coś zaproponować w okolicach ...??? pozdrawiam
 
     
Grzeg 
świeżak


Wiek: 70
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 4
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-10-11, 12:14   

corny napisał/a:
haj
zapodaj przyklad silnika w samuraiu powyzej 100 KM i to w dieselu ... byly fakt dwa rodzaje ale zaden z nich nie mial 100 KM ... ogolnie made in PSA czyli francuzsko wlosko costam.... podobny silnik znajdziesz w polonezie 1.9 D natsepne sie roznily nieznacznie ale glownie elektronika .. silnik nie powala na kolana i jak sie wglebisz w temat to wiekszosc podpowie 1.3 i ... lepszym rozwiazniem jest juz wsap silnika 1.6 td VW ....pozdro



Mam takie 1,9 td PSA z 2000 generalnie nie zawodny, ale trochę słaby i ostatnio zaczął się grzać. Kierunki myślenia mam trzy:
- coś mocniejszego, nowszego z PSA
- 1,6 z Vitary
- 1,6 z VW

Może ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie?
_________________
Pozdro

Grzegorz
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-10-11, 13:49   

Jak chcesz info na temat 1.6 VW w dieslu to pytaj kolegę Wojtas bo on ma to wsadzone
Diesel z poldolota ma wsadzony kolega Albert
Ja aktualnie wsadzam 1.6 8v z vity

masz już konkretne osoby :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Grzeg 
świeżak


Wiek: 70
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 4
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 2011-10-11, 14:08   

Dzięki za komplet namiarów :idea:


tytus napisał/a:
Jak chcesz info na temat 1.6 VW w dieslu to pytaj kolegę Wojtas bo on ma to wsadzone
Diesel z poldolota ma wsadzony kolega Albert
Ja aktualnie wsadzam 1.6 8v z vity

masz już konkretne osoby :mrgreen:



Mam jednak tą specyfikę, że mam 1,9 td PSA więc są chyba szanse na wymianę silnika na mocniejsze PSA przy mniejszych zmotach ze starą skrzynią, niż przy podmianach oryginalnego 1,3
_________________
Pozdro

Grzegorz
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-10-12, 08:21   

Na sobolewiadzie ostatnio klasę extrem wygrał zmotany Samurai z silnikiem 1.9TDI od Audi. Ten 130KM czy coś koło tego. Moje wrażenia sątakie, że moc jest wystarczająca i silnik jest niezatapialny :)
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.