Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 56 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-16, 11:14 Wysokie obroty - mono wtrysk!
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem samuraia i jakoś nie wiem nie zwróciłem uwagi na to przy kupnie ale mam taki problem.
Posiadam samuraia 1991 rocznik na wtrysku silnik G13BA. Do samuraia mam zamontowane LPG z kontrolerem sondy lambda.
Jak kupowałem samochodzik ciągle się świecił Check engine. Porobiłem trochę porządku z wiązką w środku auta. Zrobiłem nową masę do budy, nadwozia i do ramy. I teraz czasem gaśnie check engine czasem się pali.
A teraz mam taki problem. Odpalam samochód ten od razu wskakuje na 2,5 - 3 tysięcy i więcej obrotów. Rozumiem że to ssanie bo mam automatyczne. Ale chodzi o to że jak się na prawde nagrzeje długo pojezdze więc na pewno musi być rozgrzany to obroty spadają do ok 1,5tysiąca i zaraz płynnie rosną do góry. I tak faluje od 1,5tysiąca -1 tysiąca do 3 tysięcy i w górę. i tak ciągle. Nie stanie na niskich obrotach w ogóle. A o 800 obrotów można zapomnieć. Nigdy jeszcze takich nie miałem :(
Dodatkowo autko na gazie kręci kołami jak głupie:D Jeździ jak opętany. Niestety na benzynie nieważne czy ciepły czy zimny ciężko ruszyć z miejsca. Dopiero po jakimś dłuższym czasie trzymania nogi na gazie ciągnie. Ale nie ma takiego kopa. Przerywa tak jakby się dusił. Dopiero potem leci. Ale jak się znowu wyhamuje i chce się znowu przyspieszyć znowu się dusi. Na gazie wszystko jest ok.
Co to może być? Wiem że muszę powymieniać wszystkie filterki. Powietrza paliwa i oleju. Ale jak rozpoznać jaki mam filtr paliwa? Bo widziałem że są 2 rodzaje!
Gdzie mozna sprawdzić i w jaki sposób co to może być? Mogłby mi ktoś jakieś fotki porobić co mam sprawdzić? Pozdrawiam i liczę na pomoc :(
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2011-10-16, 20:26
a jest coś takiego jak silniczek krokowy? w Punciaku jak mi tak falowały obroty to co jakiś czas musiałem to ścierwo rozebrać wyczyścić i jakiś czas działało dobrze. Prościej pewnie byłoby wymienić na nowy, ale wówczas podwajało to wartość mojego ówczesnego samochodu.
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 56 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-17, 16:39
faktycznie filtr paliwa znalazłem pod samochodem przy okazji jak teraz w weekend uszczelniałem wydech :D teraz przynajmniej już tak głośno nie pierdzi :P
No dobra teraz wiem ze ssanie u mnnei działa:) Przez weekend troche pogrzebalem przy aucie i przestawilem sobie troche zaplon :P i teraz jak sie nagrzeje mam od 1300 i faluje do 1600 obrotow :) a jak wlacze zimny to ok 3tysiecy. Wiec jest sprawne. niestety autko sie dlawi dusi i jechac za bardzo nei chce :( musze kupic chyba te lampe stroboskopowa bo nie wiem jak to ustawic. I jak ustawie poprawnie to bedzie widac czy dalej nie dziala i bedziemy szukac..
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 56 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-17, 18:03
w sumie to możesz mieć rację :)
Kable to mam widać świeżutkie. Takie niebieskie do LPG :) a swiece i kopulka i palec to nie wiem kiedy byla wymieniana ale wyglada dobrze :P Ale trzeba to trzeba :D wymienic :D a jakieś polecacie? czy pierwszą lepszą z allegro?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum