Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ustawienie zaplonu
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-11, 16:39   ustawienie zaplonu

po ustawieniu zaplonu, podobno zle byl ustawiony- suzi ledwo jedzie, k.... mać :evil: chyba wysle ich wszystkich do klepania lemieszy, kazdy z nich niech zmieni branze i zajmie sie kladzeniem plytek albo kominkow- wyrobia sobie stempel- mistrz glazurnictwa albo pogrzebacza. :lol:

jakie doswiadczenia macie w tym temacie?

jeszcze jedno- jakie powinno byc cisnienie sprezania silnika, tzn jakie wy macie i czy kable , ustawienie ich od kopulki wzgledem swiec- czy konfiguracje zaczyna sie od lewej czy od prawej, tzn lewa-np. od zderzaka, prawa- np. od szyby

szukam dziury w calym dotyczacego mojego spalania bo mechanicy rozkladaja rece :mrgreen:
szkoda ze nie rzadzi inna wladza bo juz chcieli lekarzy dac w kamasze, to teraz by dali mechanikow do kopania rowow w melioracji :evil: Mam zły dzien..
pozdro z nad morza
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
mirek372
rozgadany


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 75
Wysłany: 2011-02-11, 17:28   

Od lewej (od przedniego zderzaka) kolejność zapłonu 1-3-4-2 .
Na szybko zapłon - luzujemy śrubę od kopułki (przy ciepłym silniku) , obracamy kopułkę lewo-prawo aż obroty spadną ok.700-800 obr/min (dla tego położenia kontrujemy śrubę kopułki ).
_________________
mirek372
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-11, 18:39   

wyglada na to że zle podlaczone bo jak wyzej napisalem leci od strony zderzaka 4-3-2-1 :mrgreen: przypominam gaznik(o ile to ma jakies znaczenie)


wyglada tak jakby celowo jakis ciolek bez zadnej wiedzy ze trzeba zachowac kolejnosc podlaczal kable od prawej strony(szyba) w konfiguracji 1-2-3-4 :mrgreen:

co do zaplonu zaraz rozgrzeje silnik i zrobie tak jak mówisz


jestem juz tak pozytywnie zakrecony:-D

mam jeszcze jedno pytanie sprawdzalem cisnienie sprezania silnika, takie mi wyszlo

1-10.5
2-10.5
3-10.8
4-10.8

jakie wy macie?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2011-02-11, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-02-11, 19:30   

Koledzy w tym temacie, to może ktoś wstawi zdjęcie i podpisze numery do poszczególnych cylindrów. Będzie łatwiej i obrazkowo każdy potomny na forum jak spojrzy to od razu będzie wiedzieć jak powinno być.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-02-11, 20:11   

Pierwsz cylinder jest zawsze od rozrządu,czyli od zderzaka
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-11, 20:16   

czyli jak mirek372 napisal tak podlacze, jeszcze siedze przy kompie i nie chce mi sie wyjsc na dwor- chula wiatr z gradem
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
przemus401
nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 27
Wysłany: 2011-02-11, 21:26   

albert...
Jeśli mogę się wtrącić. To ustawienie zapłonu "pod obroty silnika" jak radzi kolega, to wydaje mi się nie teges. Weź lepiej stroboskop, znajdź punkt na kole, zaznacz kredą, potem punkt na bloku tam, gdzie jest 10 stopni, stroboskop podłącz do przewodu od I cylindra oraz do akumulatora i patrz co się dzieje. Z mojego doświadczenia zapłon ustawia się wtedy, gdy silnik kręci ok. 850 obr/min. a nie kręci aparatem po to, by takie obroty uzyskać.
Pozdr. - Przemo.
 
     
mirek372
rozgadany


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 75
Wysłany: 2011-02-11, 22:04   

Oczywiście również doradzam lampę , jeżeli jest . Ale i tak bez kręcenia kopułką się nie obejdzie . Jeśli chodzi o zapłon to możemy spotkać się z dużą dozą "kucharzenia" tzn.można w pewnych granicach zmieniać charakter pracy silnika "pod zadanie" . Osobiście ustawiam zapłon trochę "na słuch" i potwierdzam lampą . Trochę bałaganu w zapłonie dają "chrzczone benzyny".
_________________
mirek372
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-02-11, 22:11   

Tak jak kolega mówi na słuch i wszystko gra
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-11, 22:25   

lampy nie mam - słuch jak wzrok u kreta :mrgreen:

zawolam sasiada-jest ornitologiem, słyszy jastrzebia zanim ten jeszcze nie jest do konca pewien ze bedzie przelatywał nad jego niebem:lol:



koledzy ustawilem w konfiguracji1-3-4-2 i okazalo sie ze nie chce odpalic auto wogole, zmienilem na kolejnosc 1-2-3-4 i jak zaczarowanym olowkiem suzi weszla w ładne obroty


i o co kaman?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
StoQ 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-10-18, 19:11   

Koledzy mam takie pytanie :) Wlaśnie chce sobie zamówić lampę stroboskopową z allegro i w weekend ustawić moją suzukę. Mógłby mi ktoś napisać dokładnie jak to zrobić? Ile tych stopni ma tam być 10? Jak to zrobić może jakiś tutorial dla zielonego :D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-18, 21:42   

Nie słyszałem o kolejności zapłonu 1234.Sprawdź w którą stronę kręci się palec i 1342.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-10-19, 09:52   po przeczyszczeniu gaznika ,pompki nie odpala

potrzebuje pomocy od kad przeczysciłem gaznik ,pompke i nawet zdjołem kopułke z reszta i po złorzeniu mam problem z odpaleniem ,wogule niechce sie odezwac ,przestawialem zaplon i tez sie nie odzywa macie jakies pomysly????
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-19, 18:45   

Zobacz czy jest iskra na świecy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-10-19, 19:16   

zawiast jest iskra
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-19, 19:19   

Może paliwo nie doszło do pustego gaźnika.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-10-19, 19:22   

hehe własnie ze dochodzi tez patrzyłem, zapłon zaczołem mu przestawiac i jak narazie nic , czasami zalewa swiece czasami nie
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-19, 19:44   

Zdejmij pokrywę zaworów.Jeżeli na 1 cylindrze zawory będą się mijały zapłon powinien być na 3 cylindrze.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-10-19, 19:46   

tzn wyjasnij bardziej pw jak mozesz

[ Dodano: 2011-10-20, 19:44 ]
zawias wielkie dzieki swietnie mi to wytłumaczyles i dałem samemu rade z tym zapłonem , jezeli chodzi o to ze na pełnych obrotach gasł to tak jak ci mowiłem syw w przewodach był i w filterku przedmuchałem sprezarka i smiga juz nawet smigałem dzi hehe


takrze wielkie dzieki pozdrawiam
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.