gaźnik czy wtrysk ? jak gaźnik to 2-2.5k norma... linką gazu się nie reguluje obrotów.
Jak kupiłem samca to chodził na 2.000 obrotów.
Poluzowałem linkę gazu przy silniku, aż spadło do 1.300
Od roku tak jeżdżę i jest ok.
Spalanie w granicach 7-10L/100km
Witam,
Aktualnie mam po uruchomieniu 100o obr. Miałem 2500 obr, a to bardzo wysokie obroty, które niszczą zimny, niedosmarowany silnik.
Szlag mnie trafiał. Większość mechaników i kolegów kierowców uważa, że 2-2,5 tys obr to normalne i że " ten typ tak ma".
To oczywiście wielki błąd. Okazuje się, że jest to sprawa prostej regulacji silnika i uszczelnienia układu podciśnienia.
Naprawić to umie autoelektronik [reklama]
Mi ten gość pomógł i do tej pory wszystko jest ok i jestem bardzo zadowolony.
p.s.
posiadam samuraja 1.3 na wtrysku 1991r
Ostatnio zmieniony przez slavok 2014-10-27, 19:11, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-02-13, 22:17
ciekawa teoria :) tym bardziej, że we wszystkich użytkowanych przeze mnie dotychczas pojazdach po odpaleniu na zimno obroty są zdecydowanie wyższe niż na rozgrzanym silniku. A jak długo Ci się teraz silnik grzeje do temperatury normalnej pracy?
U mnie na zimnym, szczególnie w te mrozy dochodzi do góra 2000 obrotów, chwilę pochodzi i potem do 1500 spada - 94' na wtrysku.Jak wyjeżdżam, to nie muszę gazu dodawać, raz nabrałem znajomego wracając z pracy, że Samuraje mają zamontowane seryjnie tempomaty. :)
Witam jestem posiadaczem suzi od 2 tygodni i niestety obroty silnika sięgają mi również ponad 2 tyś obr/min na zimnym silniku. Uważam, że nie jest to normalne gdyż obroty silnika na ssaniu to około 1,2 postanowiłem zabrać sie do tego samodzielnie, sprawdziłem szczelność a mianowicie po zdjęciu dolotu powietrza zatkałem całkowicie dolot. Silnik prawidłowo zgasł natychmiastowo. Sprawdzenie wszystkich odm i wężyków odzyskiwania spalin. Niestety szystko okazało się szczelne. Teraz jak działą ssanie w 1.3 wtrysk? Wydaje mi sie że po lewej stronie przepustnicy jest bimetal który pod wpływem temperatury płynu chłodzącego otwiera lub domyka przepływ powietrza. Ale tu sie mogę mylić bo nie mam pewności bede wdzięczny jeśli ktoś podpowie mi na jakiej zasadzie działa owe ssanie. Wymieniłem zapobiegawczo czujnik temperatury płynu który podaje wartość do komputera (zielona wtyczka na piny) niestety nadal bez zmian. Autko trafiło do mechanika który stwierdził, że wyregulował silnik ale było lepiej przez około 2 dni i obroty nadal wysokie na zimnym silniku. Da się tak jeździć bo po nagrzaniu obroty spadaja ale nie mogę słuchać jak silnik sam katuje sie tak na zimno będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś poda mi sugestie co można jeszcze zrobić z góry dziękuje do słupska mam niestety ponad 200km i nie uśmiecha mi sie gonić taki kawałek do pana Jarosława :)
Wiek: 32 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 143 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-10-24, 22:05
Mój samurai zimny ma z 2 tysie obrotów ;) Nie przejmuje się tym że się katuje silnik widocznie tak ma być czyli się nie katuje ;D Katowanie silnika to jest dopiero w ostrym terenie na szerokich kapciach
Ok dzięki, że mnie uświadomiłeś ale pomóc nie pomogłeś, czy sie nie katuje to bym tu dyskutował, sporo czasu mija zanim olej trafi na wałek w głowicy a przy minusowej temp. i zwiększonej gęstości oleju do tego wysokie obroty no ja po prostu tak nie lubię :) nie jestem pedantem lubię wkręcić silnik na wysokie obroty ale musi osiągnąć optymalną temp zanim cokolwiek przyjdzie mi do głowy.
Wiek: 32 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 143 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-10-24, 22:27
A czy 2tys obroty to wysokie ? Widzisz jak chłopaki wyżej pisali maja tak samo jak Ty . Po prostu żyj dalej i wlewaj dobry olej to będzie dobrze . Jak Ci sie rozsypie silnik kupisz następny za grosze
Czesiek pokazał, że nie jest to normalne i mam nadzieję że, jakoś jeszcze nie wiem jak, poradzę sobie z tymi "normalnymi" obrotami, mi to po prostu przeszkadza powalcze jeszcze i liczę na pomoc forumowiczów
[ Dodano: 2014-10-24, 22:36 ]
Czesiek pokazał, że nie jest to normalne i mam nadzieję że, jakoś jeszcze nie wiem jak, poradzę sobie z tymi "normalnymi" obrotami, mi to po prostu przeszkadza powalcze jeszcze i liczę na pomoc forumowiczów
Witam jestem posiadaczem suzi od 2 tygodni i niestety obroty silnika sięgają mi również ponad 2 tyś obr/min na zimnym silniku.
...
będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś poda mi sugestie co można jeszcze zrobić z góry dziękuje
Sugestia:
Ściągnij i przejrzyj manual do wtryskowca (tzw suplement).
Potem ewentualnie możesz sobie popsuć świadomie coś, co działa prawidłowo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum