Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 14:08
trzęsienie po załączeniu napędu na 4 koła.
Sami
nowicjusz


Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 27
Wysłany: 2011-12-13, 21:30   

Tak wlasnie zrobie, bo to jest dziwne przeciez jak to robilem to staranie sprawdzilem czy
mechanizm roznicowy dziala i bylo git. a jak poskladalem fure do konca pierwsza jazda i taka poracha.
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-13, 21:38   

Zawias napisał/a:
Z 2H możesz przełączyć na 4H i jechać po czarnym.4L przełączasz po zatrzymaniu i jak nie chcesz rozwalić reduktora nie jeździsz po asfalcie.Tak jest i już.


Błądzisz ;-)
Z 4H też nie jeździ się po czarnym. Żadne z położeń reduktora nie ma międzyosiowej różnicówki.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-13, 21:49   

Może źle sformułowałem zdanie.Nie napisałem jeździć i skręcać.Wiadomo,że reduktor włączamy w trudnym terenie ,chociaż jeździłem bez szaleństw po czarnym na 4H.
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-13, 23:40   

Na wprost to i na 4L możesz :-P
Skręcać w sumie też, tylko skracasz jednak żywotność napędu.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-13, 23:43   

Do szaleństw mam inne auto.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Sami
nowicjusz


Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 27
Wysłany: 2011-12-16, 16:37   

Wszystko jest dobrze, podnioslem samca do gory sprawdzilem wszystkie napedy
sa dobre. Poprostu przypanikowalem jak wyjechalem z 4x4 na asfalt a tu sie zdawalo ze
walem w łeb dostane i wszystko zaczelo drgac. Moj pierwszy samochod z napedem na cztery kola i pierwsza jazda po asfalcie
nim, nie wiedzialem ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. mysle ze mozna mi to wybaczyc :-D

Pozdro wszystkim
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-12-18, 19:50   

No ja jak kupiłem samca to też o tym pisałem!! Nie dość, że jeździłem samcem na 4h po czarnym to jeszcze miałem różne wysokości opon z tyłu i z przodu!! Jak sobie o tym teraz pomyślę to "sznur i strych"!! POZDROWIENIA dla żółtodziobów (każdy z Nas nim kiedyś był) :-D
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2011-12-18, 21:01   

No panowie nie jesteście sami z tym trzęsieniem,ja też przez to przechodziłem.I też z ciekawości jak się jezdzi autkiem z napędem na wszystkie koła na czarnym z zapiętym przodem.
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-26, 12:33   

Zawias napisał/a:
jeździłem bez szaleństw po czarnym na 4H.


nie masz litości dla auta
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-24, 10:34   

Cześć,

Co by nowego wątku nie zakładać, mam podobny problem. Auto z załączonymi sprzęgiełkami jedzie aż miło żadnych wibracji, po załączaniu 4H zaczyna się straszne telefanie już przy 20 kph. Wał jest założony nowy bez luzów na krzyżakach i wieloklinie.

O aucie:

Samurai 1.3
205/70r15 Insa Turbo
Wał bez luzów
Minimalny luz wyczuwalny na ataku (nie odbiega od tylnego)
Lift +2 (resory)
Nie jeżdżony (4H lub 4L po twardym)

Z racji, że z zapiętymi sprzegiełkami nie wykazuje objawów wibracji moje podejrzenie pada na reduktor ( o zgrozo ;). Bo wibracje występują tylko w momencie zapięcia 4H lub 4L (niezależnie od tego czy po twardym czy po miękki).

Na co stawiacie Panowie?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-24, 11:25   

Zakładam,że masz jednakowy rozmiar opon.Ktoś tu już pisał,że podobne objawy występują na poluzowanych cybantach przednich resorów.Sprawdź luz na łożysku wychodzącym z reduktora na przedni wał.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-25, 22:13   

Oponki oczywiście jednakowe. Cybany bez luzu, jak by były luźne to pewnie latało by na 2H także.
Obawiam się tego łożyska, w piątek będę w domu to obadam, czy luz obadać ręka?
Wymiana oznacza reduktor w dół i wybebeszanie wszystkiego?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-25, 22:27   

Niestety.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-25, 22:30   

żopa,

no nic, byle do nastepnego rajdu ulepić ;)
Ważne że tylne most robi aż miło :)

[ Dodano: 2012-06-29, 20:49 ]
No więc pacjent zdiagnozowany.

Trzęsienie pochodzi od rozwalonego sprzęgiełka prawego koła.
Nie zmienia to faktu, że abo łożysko reduktora na wyjściu na przód abo łożysko wałka w dyfrze też do wymiany bo wyje.

[ Dodano: 2012-09-07, 20:27 ]
W sumie to wracam do tematu, ponieważ na 4L nadal mam te mocne telepanie że praktyczni nie da się jechac:/

Od tego czasu zrobiłem chyba już wszystko co się dało:

Wymienione wszystkie łożyska w przednim moście
Wymieniona głowkę przedniego mostu
Wymieniony przedni wał
Wymienione łożyska w tylnym moście
Wymienione łożyska w reduktorze
Zregenerowane sprzęgiełka
Zregenerowane zaciski przód wymienione klocki.
Wymienione krzyżaki wałka zdawczego.

Zasadniczo lista pomysłów mnie się skończyła nie mam pojęcia skąd się ten problem bierze na 4L.
Wygląda na to że jak auto dostaje dużego momentu na reduktorze to pojawia się ten problem.

Jako ostanie podejrzenie przychodzi mi do głowy tylny wał, który ma jakiś tam luz na wieloklinie ale szczerze powiem trudno obiektywnie określić czy duży czy mały.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-09-08, 13:41   

hmm to jeśli masz jeszcze podejrzany tylny wał to może odłącz go zupełnie i wyklucz z podejrzeń?

Ja dziś właśnie śmigałem na 4h bez tylnego wału do testów i jestem prawie pewny, że sprawcą wibracji jest wałek krótki, który kiedyś przeszedł pewną swoją historię.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.