Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-08-14, 17:07
uszczelnienia Suzuki przed wyruszeniem w głęboką wodę
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-01-04, 17:07   

kierowca również uszczelnia sobie wszystkie otwory i podłącza się pod swój snorkel :lol:
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2012-01-04, 20:35   

Lub szyberdach:D
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-01-06, 20:29   

kazdy robi to co lubi. Ja lubie blotko i wzniesienia, duza woda mnie nie interesuje...
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-15, 08:38   

Odświeżam temat uszczelniania sprzęgła, bo jestem świeżo przed wyminą po jego spaleniu. Czy warto jest walczyć z bardzo hermetycznym jego uszczelnieniem, bo i tak wydaję mi się że nie uda się go uszczelnić super dokładnie choć by przez łapę sprzęgła która się rusza i tego punk zawsze będzie przepuszczał. A jeśli najdzie nam wody do kosza a odpowietrzenie na dole będzie zatkane to ta woda zostanie, i wtedy jest problem. Jest rozważanie teoretyczne, ale chyba logiczne. Co wy na to ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-15, 09:37   

Ja uszczelniam na ile się da, zostawiam tylko mały otworek do odpływu wody.
Sama woda w niczym nie przeszkadza, ale błoto o konsystencji rzadkiego betonu skutecznie mnie kiedyś załatwiło na rajdzie w Pułtusku - tuleja łożyska wyciskowego stanęła na amen, aż złamałem łapę sprzęgła jak wciskałem na siłę pedał :shock: na dodatek koło zamachowe napompowało błocka do rozrusznika tak, że automat nie dawał rady wypchnąć bendiksa :mrgreen: a wszystko przez nieszczelną blaszaną osłonę sprzęgła.
Przez wałek łapy żaden syf nie powinien się dostać, otwór musiałby być na maksa wybity, ewentualnie naleci wody.
Jest jeszcze rewizja z lewej strony obudowy sprzęgła, dostępna spod maski, to też trzeba dobrze uszczelnić.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-15, 18:46   

Ten mały otworek, to ten na dole fabryczny? Czy coś nawiercałeś w koszu ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-15, 21:36   

Fabryczny, ale boki zaklejone silikonem tak, że środkiem zostaje może ~5-6mm średnicy.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-18, 16:57   

a czemu nikt nie napisał o odpowietrzeniu baku ? ;>

wasze fury jeżdżą na wodzie :-) :-)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-04-18, 17:38   

No właśnie, co z bakiem? Co z korkiem, jakieś odpowietrzenia? Jak woda wejdzie do baku, to problem...
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-18, 20:33   

przy korku nie masz odpowietrzenia lecz na górze baku jest rurka w nią trzeba dać wężyk i pod dach korkiem nie powinno się wlać lecz nie dał bym ręki sobie odciąć
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-04-18, 23:47   

To chyba zleży, czy korek oryginalny czy nie. Dużo osób jeździ z nieoryginalnymi. Jakoś nie ufam, do końca szczelności korka od baku z Orlenu - uniwersalnego...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-18, 23:48   

trzeba kupic korek na kluczyk, zamiennik i bedzie szczelni, sprawdzone.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-04-18, 23:51   

Taa, dopiszę to do listy wydatków na "kiedyś tam"... ;-)
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-18, 23:57   

koszt chyba 65pln
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-03-02, 20:00   

LIROY napisał/a:



silnik - mineral 10W-40 lub 15w-40 (zależy od stanu silnika)4 litry przy wymianie filtra

oryginalnie założone mosty :
most tył - GL5 80W-90 1,5 litra(hipol)
most przód - GL5 80W-90 2 litry(hipol)
w SPOA po 2-3 setki więcej ponieważ kąt nachylenia mostów się zmienia

reduktor - GL4 80W-90 0,8litra(hipol) na zimę półsyntetyk GL4 75w-90

skrzynia biegów - GL4 80W-90 1,3litra



mam pytanie odnośnie wymiany oleju:
1. gdzie znajduje się korek wlewu oleju do reduktora ( wydaje mi się że to ten sam z boku z lewej strony- tak jakby przelewowy)
2. czy tyle samo oleju wchodzi do skrzyni z silnikiem 1,9D renault ( GL4 1,3 litra? )
3. gdzie jest wlew i śruba spustowa oleju w skrzyni biegów
4. reszta powinna być taka sama jak wyżej napisałeś :)
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-02, 20:10   

korki spustowe znajdują się w dolnej części zawsze-wlewowe z boku-mają taki sam kształt jak spustowe-wejdź pod auto-znajdziesz.Wlew do skrzyni z tyłu skrzyni po prawej w tylnej części.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-03-02, 20:12   

Zawias napisał/a:
korki spustowe znajdują się w dolnej części zawsze-wlewowe z boku-mają taki sam kształt jak spustowe-wejdź pod auto-znajdziesz.Wlew do skrzyni z tyłu skrzyni po prawej w tylnej części.


ok dzięki :). ile wchodzi oleju do skrzyni biegów?


można wlać olej do mostów i skrzyni klasy GL5? czy nie ma to jakiegoś znaczenia?
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-02, 20:15   

Patrz wyżej-ja wlewam do przelewu.Olej może być minerał.Ja wymieniam często-co drugi,trzeci rajd.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-03-02, 20:18   

Zawias napisał/a:
Patrz wyżej-ja wlewam do przelewu.Olej może być minerał.Ja wymieniam często-co drugi,trzeci rajd.


aha dzięki :) to już wszystko wiem :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-02, 21:07   

O olejach link tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=23292#23292

Jak będziesz lał "do przelania" to pilnuj żeby samochód stał na równym.

Jak nie znajdziesz korków to w manualu do 1.3 są rysunki z oznaczeniami gdzie takie korki są na skrzyni i reduktorze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.