Problem u mnie taki: gdy jest zimno, to znaczy poniżej zera, po odpaleniu autka, gdy skrzynia ma "luz" i puszczę sprzęgło, to auto zaczyna jechać. Słowem "ciągnie sprzęgło". Wlany mam Hipol GL-4 80W/90. Fachowcy mówią, że zjawisko to ma miejsce, bo olej jest zbyt gęsty. Jaki więc mam wlać, aby było OK?
Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę.
Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę.
dokładnie a jeśli masz dodatkowo syf z woda to juz norma ...spokojnie hipol ...przez to ze tani można częściej wymieniać-dla spokojnego snu...
ja mam pare pytanek, nie będę zakładać nowego tematu tylko się podepnę.
1. Gdzie się dolewa oleje do mostów i skrzyni? Czy w mostach to są te boczne nakrętki? od góry mostów idą wężę, czemu one służą bo nie rozeznanym jest
2. Ile tego oleju powinno być i jaki to olej ma być?
3. Sprawdzałem w tylnim moście po odkręceniu bocznej nakrętki olej jest czysty ale znów nie wiadomo co to za olej. A więc pytanie czy można mieszać oleje w mostach i skrzyni? W przednim moście jest mały wyciek na kuli( uszczelniacz i pewnie łożysko do wymiany) więc olej jakiś był dolewany, jakiś.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-04-20, 18:30
1. do mostów wlewasz przez ten korek z boku , a spust jest na dole , a na górze jest odpowietrznik i jak masz węża założonego to masz przeniesiony odpowietrznik do góry żeby podczas brodzenia w wodzie nie wlała sie woda
2. most przód - 1,5 l. , most tył - 1.3 l. , skrzynia biegów 1.3 l.
3. jak leje się olej po kuli to poszedł uszczelniacz półosi i wypłukuje smar z przegubu więc lepiej zrobić z tym jak najszybciej , tu masz opisaną wymianę http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Tu akurat nie tylko uszczelniacz poszedł ale chyba i łożysko bo koło nie stoi prosto tylko góra odchodzi od obrysu, jak był podnoszony to jeszcze bardziej opadło. Ale chyba nic się nie stanie gdy wleje się więcej. Fabrycznie były robione te odpowietrzniki czy to zrobione przez kogoś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum