Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:48
Coś z napędem??
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-02, 08:12   Coś z napędem??

Witam!!

Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??

POZDRAWIAM
 
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-02, 09:42   

brak miedzyosiowego mechanizmu różnicowego (lub jak kto woli ze stałą blokadą :) ) powoduje naprężenia przy jeździe po przyczepnej nawierzchni z zapiętym 4x4 (zgodnie z instrukcją nie powinno się tak jeździć) - może stąd drgania? Jak jechałeś jedną stroną po śniegu to sie zawsze coś poślizgnie więc naprężeń nie ma. Nie wiem tylko jaki by to miało związek z utratą mocy...?
 
     
grzech154 
rozgadany



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 98
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2010-12-02, 11:37   Re: Coś z napędem??

Kosa napisał/a:
Witam!!

Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??

POZDRAWIAM
Kolego napęd 4x4 służy do jazdy w terenie.więcej w temacie http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=124
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-02, 13:37   

dzięki jest to moje pierwsze auto terenowe!! Mam jeszcze problem z wyłączeniem napędu 4x4 na samą tylną oś lewarek na prostym terenie nie chce przeskoczyć na pozycję 2 dopiero jak wjadę na jakąś pochyłość dopiero przeskoczy i wyłączy się napęd 4X4!!

Czy może to być uszkodzona poduszka pod reduktorem?? Może to inny powód?? Jeśli tak to jaki?? :D
 
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-02, 14:21   

żaden powód, czasem tak jest że ciężko przełożyć lewarek reduktora w inna pozycje np z 2H na 4H. Tryby moga sie lekko zblokować. jak masz problemy to cofnij i podjedź do przodu i bez problemu powinno ci wyskoczyć. A co do drgań to na bank jechałeś na napędzie 4x4 z właczoną blokada mech różnicowego.
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-03, 22:03   

z włączoną blokadą?? jest w taka w tym samochodzie?? jak ją wyłączyć??
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-12-03, 22:46   

zobacz po pierwsze czy masz taką dźwignię koło ręcznego taką do przekręcania jak kurek a na tylnym moście masz coś takiego wystającego pomiędzy dyfrem a prawym kołem. tu na zdjęciu jest osłoinięte białą reklamówką i to coś jest od drugiej strony mostu (od przodu) niż zdjęcie:



to wygląda jak taka kopułka i do niej powinna być linka z boku
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-12-04, 06:50   

Nie koniecznie to musi być wina blokady,przedni most można pięknie rozwalić gdy się jeździ z załączonym 4x4L.Albo pozrywasz satelity w dyfrze albo rozerwiesz przeguby:/...Mój szef laik kiedyś pod marketem testował napęd 4x4 w kia sorento i na niskich biegach oraz skręconych kołach zablokował mu się przedni napęd tak że chipowany silnik zgasł.Gdy odpalił i chciał ruszyć sytuacja się powtórzyła.Dopiero po wyprostowaniu kół mógł ruszyć.Na szczęście przeguby wytrzymały,bo gwarancji mogliby nie uznać;).
Po prostu terenowe auta trzeba użytkować zgodnie z instrukcjami czy to stare sj 413 czy nowe sorento-biegi szosowe na szosę-terenowe w teren...Kombinacje mogą być kosztowne więc nie warto...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-04, 09:05   

ja tam czasami uzywam 4H po mieście przy dużych śniegach jak jest ślisko bo niekiedy na 2H to jest kosmos i cyrk na drodze. a na 4 buty wogóle sie nie slizga
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-04, 10:05   

Panowie sprawdzę i napiszę! Nie chcę zaczynać nowego tematu na forum aby nie zaśmiecać jaki olej do silnika (syntetyk)?? czy inny?? A jaki do skrzyni i do napędów??




Byłem sprawdziłem chyba nie ma blokady! Zrobiłem fotkę:

tn_Zdjęcie401.jpg
Plik ściągnięto 14152 raz(y) 21,89 KB

 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-04, 21:38   

fotke czego zrobiles
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-04, 21:42   

kawałek tylnego mostu od strony lewego koła
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-04, 21:54   

a lokoktentek którego kola Ci foto strzelił .... zacznij od wajchy przy ręcznym nie ma ??! , nie masz co szukać blokady pod spodem
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-05, 09:47   

Koło ręcznego nic nie ma!! To pewnie blokady też nie ma!!



Co do tych drgań i szarpania -- dzisiaj patrząc przez okno zauważyłem, że na przedniej osi są opony 195/60/15 a na tylnej osi 205/70/15 i najprawdopodobniej a raczej na pewno średnice kół przednich i tylnych są inne a więc następuje inny obwód na obrocie koła, dodając do tego brak między-osiowego mechanizmu różnicowego robi robotę!!

Czy mam rację??
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-12-05, 16:05   

Kosa, różne średnice kół będą powodować drgania/naprężenia poprzez różny dystans, które chcą pokonać, przez jeden pełny obrót. Identyczne średnice kół powinny zamknąć Ci temat drgań.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-05, 18:59   

no chyba ze zdazylo wywalic wieloklin na wale poduszki na reduktorze lozyska w kolach i mostach lub albo i krzyzaki :-D
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-05, 19:45   

Jeszcze przód ciągnie właśnie wróciłem do domu i musiałem pokonać kilka zasp na drodze!!!


Jutro jadę po nowe opony!! Może coś polecicie, tak żeby i na asfalt i w lekki teren (jak na razie)!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-05, 20:13   

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=19

a na zime zimowka
w teren MT
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.