a czym chcesz doładować to 80Ah... takie modyfikacje wymagają zmiany alternatora.
Z całym szacunkiem, tym alternatorem spokojnie naładujesz ten akumulator. Kwestia jest ile przewiduje odbiorników, i jaki jest bilans energetyczny. Alternator jest 45A czyli ~540W standardowy odbiór to 2x55W mijania, 4x5W postojówki, dmuchawa 60W, radio 20W, silnik w tym zapłon 20-30W razem jakieś 250W to zostaje jeszcze około 250W do ewentualnego ładowania akumulatora to 20A czyli teoretycznie w 4 godziny naładujesz totalnie rozładowany akumulator 80Ah. Owszem taki akumulator jest sporo za duży do skromnych odbiorników Samuraia i jak go mocno rozładujesz to alternator w d.... dostanie, Ale przy wyciągarce potrzebny jest jak największy ładunek prądu, bo ledwo zaczniesz wyciągać to siądzie akumulator. Co prawda trzeba długo ładować żeby odbudować ten ładunek, ale może do następnej wtopy sie podładuje. Bezdyskusyjnie jesli masz zamiar, tylko ciągać na windzie a winda nie ostygnie to duży aku tu nic nie da prądu będzie za mało w całym układzie. Wtedy trzeba alternator mini mu ze 150-200A i optime która będzie wstanie odebrać tak duży ładunek w krótkim czasie.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Mam u siebie kupiony 5 miesięcy temu BOSH 45 Ah 330 A i powstaje takie zjawisko że jak są właaczone światła i dmuchawa na maksa to nie odpalę samuraia. Muszę wyłączyś dmuchawę lub światła i wtedy dopiero go mogę odpalić - gdy tego nie zrobię nie kręci wogóle rozrusznikiem. Slychać tylko takie cyknięcia. Co to może być i jaka jest tego przyczyna?
Po mojemu to problem z plusem z akumulatora odchodzą dwa plusy jeden gruby bezpośrednio do startera drugi cieńszy idzie do zasilania pozostałych odbiorników. I z twojego opisu tu może być problem, zobacz czy ten jest czysty przy klemie bo z niego zasilany jest automat przy starcie równolegle z innymi odbiornikami. Z twoje opisu wygląda jak by po włączeniu odbiorników brakowało prądu dla automatu w starterze, tak przy okazji to sprawdź czy masz czyste klemy. Bo jak są zaśniedziałe to ani niema ładowania i brakuje prądu przy starcie.
Ale może się mylę. :):):)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
a czym chcesz doładować to 80Ah... takie modyfikacje wymagają zmiany alternatora.
Z całym szacunkiem, tym alternatorem spokojnie naładujesz ten akumulator. Kwestia jest ile przewiduje odbiorników, i jaki jest bilans energetyczny. Alternator jest 45A czyli ~540W standardowy odbiór to 2x55W mijania, 4x5W postojówki, dmuchawa 60W, radio 20W, silnik w tym zapłon 20-30W razem jakieś 250W to zostaje jeszcze około 250W do ewentualnego ładowania akumulatora to 20A czyli teoretycznie w 4 godziny naładujesz totalnie rozładowany akumulator 80Ah. Owszem taki akumulator jest sporo za duży do skromnych odbiorników Samuraia i jak go mocno rozładujesz to alternator w d.... dostanie, Ale przy wyciągarce potrzebny jest jak największy ładunek prądu, bo ledwo zaczniesz wyciągać to siądzie akumulator. Co prawda trzeba długo ładować żeby odbudować ten ładunek, ale może do następnej wtopy sie podładuje. Bezdyskusyjnie jesli masz zamiar, tylko ciągać na windzie a winda nie ostygnie to duży aku tu nic nie da prądu będzie za mało w całym układzie. Wtedy trzeba alternator mini mu ze 150-200A i optime która będzie wstanie odebrać tak duży ładunek w krótkim czasie.
teoria teorią, jedź na rajd z takim zestawieniem o jakim piszesz i ciągnij się na elektryku z takim alternatorem i aku 80Ah, w koło komina od wtopy do wtopy wystarczy 50Ah akumulator bo z windą sobie bez problemu radzi, niedoładowany akumulator siada o wiele szybciej, gość pyta o aku do samuraia a wy mu odrazu 80Ah
o do tego cykania sprawdź wszystkie połączenia, od klem po rozrusznik albo coś zaśniedziało i nie ma odpowiedniego połączenia albo rozrusznik padł, sprawdź też prąd ładowania przy odpalonym silniku powinno być ~14,4v
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
prąd ładowania przy odpalonym silniku powinno być ~14,4v
Jak już zaczęliście ten off-top, to się przyłączę W serwisówce przy opisie alternatora jest napisane "No-load alternator speed - 1110 rpm (r/m)" - jak to rozumieć? Że poniżej tych obrotów nie ładuje akumulatora?
raczej tu chodzi o prędkość obrotową silnika/altrnatora przy nie obciążonym alternatorze... wyrwałeś z kontekstu to ciężko mi to zinterpretować ale szedł bym w tą stronę raczej bo tłumaczenie z angielskiego to tutaj wychodzi "prędkość obrotowa bez obciążenia alternatora - 1110 rpm"
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2012-01-22, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-01-22, 16:41
ja to rozumiem tak, że alternator kręci się z taką ilością obrotów na minutę bez obciążenia. Coś jak "wolne" obroty silnika, taki wskaźnik i tyle - ale czy to ma sens to nie wiem :)
Alternator kręci się z taką szybkością jak silnik - przy standardowej konstrukcji nie ma innej opcji. Pomijamy tu ewentualne przełożenia na kole pasowym - w samim jest to 1:1?
Wg. instrukcji dla SJta silnik na wolnych obrotach powinien mieć 840-850 obrotów, po włączeniu świateł, dmuchawy i jeszcze czegoś ale nie pamiętam, wolne obroty wzrastają do 900-1000. Czyli w żaden sposób nie wiąże się to z 1110 rpm.
W zakamarkach niepamięci kołacze mi się informacja że ilość prądu wytwarzanego przez alternator zależy od ilości obrotów tzn. alternator swoją pełną moc osiągnie przy np. 3000 rpm, a przy 1000 będzie wytwarzał 1/3. Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, jednak jeśli tak jest, to może poniżej 1110 rpm produkuje tyle prądu że nie jest w stanie z tego ładować akumulatora, dopiero po przekroczeniu tej wartości rozpoczyna się ładowanie.
Chyba trzeba będzie podszkolić się z teorii elektryki samochodowej...
niedoładowany akumulator siada o wiele szybciej, gość pyta o aku do samuraia a wy mu odrazu 80Ah
Z niedoładowanym aku masz całkowitą racje, może trochę przesadziłem z tymi 80Ah. :) :) :)
[ Dodano: 2012-01-22, 23:37 ]
Tanto z tego co pamiętam to alternator ma dosyć stromą charakterystykę prądową czyli już przy małych obrotach osiąga prawie pełną moc, bo można tu sterować prądem wzbudzenia, tak jak ty piszesz to raczej przy prądnicach gdzie prąd ładowania jest zależny wyłącznie od obrotów. A co do parametru to ja bym go rozumiał dokładnie tak jak ty, ale chodzi o obroty alternatora a nie silnika . U mnie strasznie leje i nie chce mi się wychodzić i sprawdzać, ale wydaje mi się że koło pasowe alternetora jest trochę mniejsze niż na wale, więc raczej obroty są większe niż silnika.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Rozrusznik został zregenerowany - nowe szczotki, el. magnes i szczotkotrzymacz. Dalej przy odpalaniu są objawy jak by nie wystarczało prądu. Może jednak to wina zbyt małego akumulatora?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-23, 16:56
Sprawdziłeś oczywiście, że aku jest ok?
Ja miałem takie objawy - przy przekręcaniu słychać było tylko kliknięcie rozrusznika, jakby za mało prądu z akumulatora. Akumulator sprawdziłem, napięcie spoczynkowe w normie. Co się okazało, ten fusable link przy plusowej klemie się już rozleciał w środku, wystarczyło wymienić na gruby przewód z dużym bezpiecznikiem 60A i nie mam już problemów z kręceniem.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum