Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:59
skrzynia z żuka
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-08-07, 19:04   skrzynia z żuka

http://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html

przekładnie z volvo cięzko jest namierzyć
ale w polskiej wersji można spróbować założyc skrzynie z żuka
z naciskiem na można spróbować

flansze połączyć na sprzęgle gumowym a wieloklin na - wale z jednym krzyżakiem nasadzanym na wieloklin

ciekawe czy się zmieści pod podłogą i czy długość będzie się zgadzała

http://allegro.pl/item116..._3_biegowa.html

przełożenia skrzyni 3 lub 4 biegowej

Przełożenia biegów [I / II / III / IV / R]

3,11 / 1,77 / 1,00 / - / 3,74

3,75 / 3,37 / 1,48 / 1 / 3,75

suzi dostanie prawdziwe żółwie biegi

ale nie zyska na wyższej prędkości bo skrzynia ma przełożenie na 4 biegu 1
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-16, 22:01   

no ciekawy pomysł:) jako pomysłodawca jedno głośnie zostałeś wybrany na pionierskie zmotanie tego patentu ;-)
patrząc na 1 link by trzeba kolejną wajchę dać pomiędzy dwoma obecnymi i jakoś usprzęglić?? albo wrzucać te biegi tylko stojąc....poza tym ja sie nie znam i mogę się mylić :lol:
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
Ostatnio zmieniony przez mcs0 2012-02-18, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-02-17, 08:40   

ilio jeśli masz taką skrzynie pod ręką to pomierz, jestem ciekawy czy wejdzie w miejsce walu skrzynia-reduktor.
 
     
dodge 
nowicjusz


Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 53
Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2012-02-17, 10:15   

dł-25cm ,szer-20cm, wys-22cm +- ja mam wersie 3 piegową zamontowaną w ciapku
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-18, 19:42   

to jakie było by przełożenie jak by wbić na żukowskiej na I i na samurajowej np I?? żuk 3,75 i samurai 3.652 i to sumujemy?? wychodzi 1:7,402 :-D co do zwolnienia to jak na żukowatej wbijesz III albo IV to masz przełożenie 1 czyli jak by nie było tej skrzyni

ze strony Danielsa

przełożenia (1 bieg) 3.652
(2 bieg) 1.947
(3 bieg) 1.423
(4 bieg) 1.000
(5 bieg) 0.864
(wsteczny) 3.466
przełożenie dyferencjału 3.727


jak źle myślę to mnie sprostujcie:)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-18, 19:57   

mcs0 napisał/a:
to jakie było by przełożenie jak by wbić na żukowskiej na I i na samurajowej np I?? żuk 3,75 i samurai 3.652 i to sumujemy?? wychodzi 1:7,402 :-D co do zwolnienia to jak na żukowatej wbijesz III albo IV to masz przełożenie 1 czyli jak by nie było tej skrzyni

ze strony Danielsa

przełożenia (1 bieg) 3.652
(2 bieg) 1.947
(3 bieg) 1.423
(4 bieg) 1.000
(5 bieg) 0.864
(wsteczny) 3.466
przełożenie dyferencjału 3.727


jak źle myślę to mnie sprostujcie:)



przełożenia się niestety mnoży ...

1:13,7

na pierwszym biegu pierwszej skrzyni i pierwszym drugiej prędkość max 5 km/h dobre pod stromą asfaltową górkę

niestety ale nie jestem w stanie wyliczyć momentu obrotowego lub skręcającego na półosi napędowej
_________________
I've got nothing but time
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-19, 10:09   

1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-19, 13:32   

mcs0 napisał/a:
1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować


dobre jako rockcrawler do jazdy normalnej 80% przełożeń się nie nadaje
_________________
I've got nothing but time
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-19, 21:48   

ktoś będzie musiał to zrobić jako pierwszy:) przeglądając pirate4x4 to 90% samców ma takie zmoty no ale oni to tylko rockcrawler lubują ;-) samiec z takimi przełożeniami to by się chyba wygrzebał ze wszystkiego
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-02-20, 07:18   

ilio napisał/a:
mcs0 napisał/a:
1:13,7 a do tego 5.125 w moście to może być za wolno ... chociaż kto wie:) jak ma się skrzynkę żukowską to warto spróbować


dobre jako rockcrawler do jazdy normalnej 80% przełożeń się nie nadaje


Jakby to inaczej policzyć to okazuje się całkiem sensowne. Liczyliście przełożenie względem skrzyni biegów. Po przemnożeniu skrzyni żuka i reduktora od 413 otrzymujemy przełożenia zbliżone do aftermarketowych reduktorów 6,5 i 4,16:

3,11*2,26=7,02
1,77*2,26=4,00
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-02-20, 08:34   

to wtedy by trzeba na samuraiowej skrzyni na IV jeździć :-)

1.00*3,11*2,26=7,02

1,00*1,77*2,26=4,00
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-02-20, 12:33   

mcs0 napisał/a:
to wtedy by trzeba na samuraiowej skrzyni na IV jeździć :-)

1.00*3,11*2,26=7,02

1,00*1,77*2,26=4,00




Celowo nie umieściłem w obliczeniach samuraiowej skrzyni biegów, ponieważ jest ona elementem niezmiennym w obu przypadkach. Celem było porównanie przełożeń z dodatkową skrzynią żuka z przełożeniami reduktora 4,16 i 6,5 ale bez dodatkowej skrzyni. Jak widać powyżej wbijając pierwszy bieg na skrzyni żukowskiej mamy mniej więcej przełożenie jak na reduktorze 6,5:1, wbijając dwójkę jedziemy mniej więcej jak z reduktorem 4,16, po wbiciu trzeciego biegu wracamy do oryginału czyli 2,26. Jeśli moje rozumowanie jest błędne to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-02-22, 16:15   

Ciekawie by się tak jeździło. :mrgreen:
Czyli z taką skrzynią V-Max Samiego byłby taki sam jak na oryginalnej skrzyni na czwórce?
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-02-22, 18:09   

to ponad 130 :) ale oczywiście mowie z góry :) he he
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-02-22, 21:29   

No właśnie z góry. Szkoda, że w tej żukowskiej nie ma piątki o takim przełożeniu około 0,5. :mrgreen:

A czy żukowska skrzynia nie jest zbyt mało trwała? Ponoć się synchronizatory szybko rozsypywały. No chyba, że slavok, emil lub ktoś inny zrobi jakieś trwalsze to wtedy super będzie. :mrgreen:
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-02-23, 14:40   

sokratesb napisał/a:
Ciekawie by się tak jeździło. :mrgreen:
Czyli z taką skrzynią V-Max Samiego byłby taki sam jak na oryginalnej skrzyni na czwórce?


Jeżeli wbijesz najwyższy bieg w skrzyni żukowskiej (3 lub 4 zależnie od wersji) to otrzymasz przełożenia oryginalne samuraia, takie jak przed zamontowaniem skrzyni z żuka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.