Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:11
Napędy- jak załączyc????
Lukasz328i
świeżak


Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 4
Wysłany: 2010-10-20, 22:23   Napędy- jak załączyc????

Witam wszystkich na forum.
Kupiłem ostatnio samuraia 1.3 1990r i za bardzo niewiem o co chodzi z tymi napędami.
Jak włączam ta dzwignią obok biegów napęd na 4 koła zapala sie kontrolka- niby wszystko ok,... ale auto nie ciągnie na przód
Jak przełączam sprzęgiełka przy kołach z free na lock to napęd przedni dziala( ale nie jest zblokowany), i niewiem czy można tak cały czas jeździc... ??

Proszę o pomoc i z góry dziękuję:)
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-20, 22:38   

Sprzęgiełka na lock i dźwignią do siebie na 4H i jazda w terenie, po czarnym (asfalcie) tylko 2H, na sprzęgiełkach na lock można jeździć po czarnym ale na dłuższe wyjazdy lepiej sprzęgiełka na free, do tego dźwignią na pozycję 4L napęd na cztery łapy z reduktorem (większa moc)
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-10-21, 08:09   

Tak jak już kolega napisał:

Jeśli masz zamiar jeździć w terenie z napędem na 4 koła to sprzęgiełka ustaw na lock:

Lewarek od reduktora:

2H - Napęd na tył.
4H - Napęd na 4 koła (jeśli sprzęgiełka są na lock) - Nie wolno absolutnie jeździć po asfalcie.
4L - to samo co punkt wyżej ale z redukcją przełożeń.

Można jeździć z napędem na tylną oś czyli 2H ze sprzęgiełkami w pozycji lock ale na dłuższą metę lepiej wyłączyć.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Lukasz328i
świeżak


Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 4
Wysłany: 2010-10-21, 10:07   

Myszon napisał/a:
Tak jak już kolega napisał:

Jeśli masz zamiar jeździć w terenie z napędem na 4 koła to sprzęgiełka ustaw na lock:

Lewarek od reduktora:

2H - Napęd na tył.
4H - Napęd na 4 koła (jeśli sprzęgiełka są na lock) - Nie wolno absolutnie jeździć po asfalcie.
4L - to samo co punkt wyżej ale z redukcją przełożeń.

Można jeździć z napędem na tylną oś czyli 2H ze sprzęgiełkami w pozycji lock ale na dłuższą metę lepiej wyłączyć.


Dzięki wielkie:)
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-21, 17:20   

Na lewarku jeszcze jest "N" - czyli Luz
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-21, 18:56   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Na lewarku jeszcze jest "N" - czyli Luz


N to przystawka odbioru mocy

czyli miejsce w którym można zamontować pompę hydrauliczną i zasilać wyciągarkę hydrauliczną
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-21, 19:24   

A w instrukcji co innego pisze :mrgreen:
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-10-29, 20:59   

"N" to luz na reduktorze jak już koledzy stwierdzili,a co do PTO(przystawka odbioru mocy) ma dodatkową dźwignię i napędzana jest bezpośrednio z wałka ataku w reduktorze.Poza tym wyciągarka mechaniczna podpięta pod PTO chodzi równolegle z napędami chyba że przełączysz na w/w luz-wszystko zależy od potrzeby podczas wtopy...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-11, 21:45   

Chyba znalazłem temat w którym mogę o to zapytać:

Czy można jeździć na ustawieniu reduktora na 4L lecz ze sprzęgiełkami na FREE?

Ktoś zapyta PO CO

Po to żeby na przykład po błotku kręcić bączki na dwójce z redukcją zamiast na jedynce bez redukcji :)

Dziś tak pierwszy raz zrobiłem i było zajebiście :)
Bokiem się lata że aż miło :D

Tylko czy się tam nic zaraz nie 'urwie" ? :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-11, 21:53   

Kiedyś czytałem o Patrolach i był tam poruszany ten sam temat. Było przyzwolenie na jazdę 4L z odłączonymi piastami przednich kół, np przy holowaniu ciężkich przyczep w terenach górzystych. Tam, aby na podjazdach nie męczył się silnik i przy zjazdach nie nadwyrężały hamulce pisano, że nie ma przeciwwskazań. Mechanizm napędu z dołączanym przednim mostem jest taki sam w Patrolu jak i w Samuraiu zatem wydaje mi się, że nic złego Ci się nie przytrafi jak fruwasz bokami:) Jednak poczekaj jeszcze na wypowiedzi innych Forumowiczów.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-04, 09:03   

ja tam czasami uzywam 4H po mieście przy dużych śniegach jak jest ślisko bo na 2 H to czasami jest problem- mam nadzieje ze nic sie nie popsuje
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-04, 10:10   

W końcu 4H służy do jazdy po śliskiej nawierzchni :-)
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2010-12-04, 23:12   

Czemu 4H niby nie wolno na czarnym uzywac?
 
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-05, 10:28   

edytowałem sprostowanie! sorki za pusty post
Ostatnio zmieniony przez Kosa 2010-12-05, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-12-05, 16:08   

Brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego powoduje brak synchronizacji między przeciwnymi kołami przedniej i tylnej osi (proszę o sprostowanie jeżeli głupoty wypisuje). Stąd na twardej nawierzchni koła nie mają jak się uśzlignąć, żeby różnice się zniwelowały. Na twardym tylko i wyłącznie stosuj napęd na tył. Ale jak ksiądz woli... :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-05, 21:18   

w mojej suzi nie ma sprzegielek na przednich kolach, nie wiem czy to tak fabrycznie czy moze ktos sciagnał
1994, gaznik
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-06, 09:01   

może oryginalnie nie być
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-06, 23:30   

masz wersje z zabierakami
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-08, 23:05   

koledzy doradzcie, kupic sprzegiełka?

a) beda pasowac ?

b) jakies zalety takiego zabiegu ?

c) przy braku sprzegielek moze mi sie cos zepsuc ?

pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-09, 09:03   

ad. a. na 99% mozna dolozyc ale nich sie moze wypowie ktos kto ma ten zabieg za soba
ad. b. kiedy jezdzisz na 2H przy rozpietych sprzegiełkach nie kreca sie sie cale bebechy przedniego mostu i przedni wal - wolniej sie zuzywaja, mniejsze spalanie, mniejsze opory jak trzeba auto pchac/holowac - przynajmniej teoretycznie ;-)
ad. c. moga sie szybciej zuzywac elementy przedniego napedu - ale chyba gorszy efekt by dalo zle uzywanie sprzegielek typu zapiecie 4H lub 4L i sprzegielka tylko po jednej stronie - ot, nieuwaga...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.