Witam wszystkich. Mój wujek jest posiadaczem Suzuki Samurai z 2003 roku z silnikiem 1,9 Td. Próbowałem poszukać czegoś więcej na temat silnika w sieci ale nie znalazłem za wiele. Wiem że jest to jednostka koncernu PSA. Jeżeli będzie potrzeba więcej danych postaram się zdobyć numer silnika.Pojazd został sprowadzony z Francji parę lat wstecz. Autko jeździło bezproblemowo do momentu gdy pojawił się problem gaśnięcia silnika. Auto gaśnie zwłaszcza w sytuacji gdy mocno skręci się kierownicą. Dodam, że po tym zgaśnie odpala bez problemu.
Teraz co zostało zrobione. Kilku mechaników i elektryków przymierzało się do usunięcia problemu. Zaczęto od pompy paliwa, która pojechała do regeneracji. Wyczyszczono ją tylko i wymieniono uszczelki. Przy pompie podobno występuje jakiś elektroniczny element, w którym zdaniem mechanikiem może być jakiś zimny lut. Nie do dostania oddzielnie tylko z pompą i do tego drogo. Auto było na diagnostyce ale po usunięciu błędów sytuacja się powtarza. Niestety nie wiem jakie to były błędy ale podobno było ich 34 ;).
Wiem że piszę w sposób dość lakoniczny ale wszystkie te informacje mam z 3 ręki, a właściciel nie za bardzo zna się na motoryzacji;)
Może ktoś wie od czego zacząć poszukiwania przyczyny, czy to sprawa mechaniczna, komputer, a może coś z immobiliserem??. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i cenne rady.
Oczywiście w międzyczasie postaram się dowiedzieć więcej na temat problemu oraz na temat samego silnika.
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-04-18, 12:55
Silnik to pewnie XUD9, a ta część elektroniczna to elektrozawór połączony z Immo. Jeśli samochód gaśnie przy kręceniu kierownicą to może wolne obroty są za niskie i jak wspomaganie zaczyna pracować to obciąża za bardzo silnik i gaśnie.
Pomysł z elektryką też chyba dobry, ale to by trzeba było wyczaić czy tylko przy tym skręcaniu gaśnie czy są jeszcze jakieś inne stany w których gaśnie.
A jak zgaśnie na skręconych kołach, to później bez ruszania kierownicą odpala bez problemu?
Dzięki za odpowiedz. To by się zgadzało z tą elektroniką przy pompie jeżeli jest połączone z immo. Immo z jakichś przyczyn odcina zapłon i po sprawie. Też myślałem, że za niskie obroty i pompa wspomagania "dusi" silnik, mam tak w Scenicu z tym, że w benzynie; ). Moim zdaniem diesla nie jest tak łatwo zdusić.
Dowiedziałem się że silnik gaśnie zdecydowanie częściej przy skręcie w lewo niż w prawo. I można go potem bez problemu odpalić na skręconych kołach z tym, że jakoś nie było czasu tego dokładnie zbadać. Dziś wieczorem będę miał numer silnika i dowiem się więcej szczegółów co do napraw.
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-04-18, 13:14
Hmm w dieslu chyba immo nie odcina zapłonu tylko zamyka właśnie ten elektrozawór, pompa nie podaje paliwa i silnik gaśnie. Z moim skromnym doświadczeniem pierwsze czemu bym się przyjrzał w takiej sytuacji to właśnie elektronika - elektrozawór i immo.
kolega Dawid 77 przekładał u siebie pompę i wycinał immobilajzer w ogóle. Więcej znajdziesz w jego temacie http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1471 ewentualnie podpytaj go jak obejść samo immo na tym sprzęcie co masz i obadaj czy będzie gasnąć czy nie.
A swoją drogą testowo można by też podnieść lekko wolne obroty i obadać czy zgaśnie, ewentualnie sprawdzić czy na podgazownym silniku też gaśnie przy skręcie.
Panowie najlatwiej sprawdzic ten elektrozawor wywalajac elektronike(immo) z nad zaworu, zawor po wywaleniu immo ma srubke na jeden przewod podlaczyc ten zawor do 15 (+12v po zaplonie i po klopocie jedna sprawa. (ewentualnie jak sie nie da wywalic immo bez rozwalenia zaworu to rozwalic zawor z immo i zakupic drugi zawor (koszt zaworu ok 30 o 70 zeta nowy. Co do obrotow kazdy pompiarz ci podniesie obroty na pompie na gorze sie podnosi.
Panowie dziękuję bardzo za dotychczasowe odpowiedzi. Zdobyłem nr Vin oraz prawdopodobny numer silnika. Silnik S8QC284C008992 a Vin VSESJS04VNA203240.
Dowiedziałem się też że problemy zaczęły się po próbie zamiany immobiliserów. Jako, że ten oryginalny ma tylko jeden "klucz", a dorobić drugiego się podobno nie da. Jakiś egzotyczny jest. Wymontowano immo włożono inne i bryndza. Ani na innym, ani w ogóle bez auto nie działało. Więc wrócono do oryginału i potem zaczęły się hece.
Co do pompy stwierdzono, że nie da się jej zamienić na mechaniczną a elektroniki też nie da się w niej wymienić(kostka jakaś ) Nie wiadomo też czy to jest pompa Lukasa czy Bosha. Silnik to też podobno diesel ale bez turbo. Jutro rano jadę do pacjenta i strzele fotki silnika. Kolego SamNaSam fotki mnie jak najbardziej interesują.
Panowie dziękuję za dotychczasową pomoc i przepraszam za pewien chaos ale powtarzam to co usłyszałem niebezpośrednio od fachmana
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-04-19, 10:39
Dobra to jak dla mnie nie ma co kręcić żadnymi śrubkami i rozregulowywać pompki. W takich okolicznościach co podałeś z pewnością zacząłbym od sprawdzenia elektryki pod immo i elektrozawór na pompie. Jak to będzie wyglądało ok, a samochód nadal będzie odstawiał cyrki to spróbować obejść immo tak jak napisał kolega Shime.
A w Pytałeś Dawida 77 jak wyciąć immo? On wymienił całą pompę nawet na inną więc gadanie pompiarzy, że się nie da można między bajki wsadzić.
Kolego Dawid77 masz 100% racji. Dzisiaj porobiłem foty silnika i jest taki jak z Twojego linka. Oczywiście Ranault ma na klapie. Za to pompa to DELPHI R8640A111B i wygląda mniej więcej tak:
http://img201.imageshack....5/dsc00027r.jpg
ten klucz do immo wygląda tak:
http://imageshack.us/phot...dsc00024gq.jpg/
Pytanie co teraz z tym fantem. Punkciki oczywiście lecą na wasze konta.
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Kolego Dawid77 masz 100% racji. Dzisiaj porobiłem foty silnika i jest taki jak z Twojego linka. Oczywiście Ranault ma na klapie. Za to pompa to DELPHI R8640A111B i wygląda mniej więcej tak:
http://img201.imageshack....5/dsc00027r.jpg
ten klucz do immo wygląda tak:
http://imageshack.us/phot...dsc00024gq.jpg/
Pytanie co teraz z tym fantem. Punkciki oczywiście lecą na wasze konta.
Nie wyglada to na fabryczne immo, rozbierzcie deske i sprawdzcie do czego idzie okablowanie tego klucza. Najprawdopodobniej bedzie jeden lub kilka przewodow rozcietych. Co odcina immo jak sie go nie wlaczy, dziala rozrusznik, zapalaja sie kontrolki na desce, czy kreci i nie odpala ?? Nie wydaje mi sie zeby ta pompa posiadala zawor kodowy, zrob zdjecie od strony przewodow do wtryskiwaczy
Panie p[ompa kaplica nic sie nie reguluje masz uszkodzone 2 zawory ktore sa na gorze. Naprawa nieoplacalna zawory nowe cos kolo 1700 w zeszlym roku. Wywalic ta pompe wstawic innego mechanika na linke i gitara.
A te immo to mozna sobie wsadzic w buty 2 minuty roboty i po zabawie.
Podobno mechaniczna nie pasuje bo tak chcieli zrobić. Jakiś wałek podobno nie pasuje. I to by się zgadzało z diagnozą, że nie da się tego wymienić. Ale jeżeli zawór jest walnięty to nie powinien pracować w ogóle a samochód prawie normalnie jeździ tylko czasem gaśnie. Swoją drogą to czy można adoptować jakieś inne zawory?? Moze z jakiegoś innego auta??
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-04-20, 16:07
no używaną taką pompę o tym nr R8640A111B to będziesz miał raczej ciężko dorwać , ale to jest silnik chyba taki jak w kangoo, więc może z tego kangusa pompa by podeszła , a jaki masz kod silnika ? bo w kangoo 1.9 są trzy silniki F8Q 632 , F9Q 782 , F9Q 790 , i jak bys miał któregoś z tych to wtedy załatwić używkę z kangusa do takiego silnika
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Hmm. No nawet jakby kupić tę używkę z ostatniego linku to nie ma pewności czy będzie działać dobrze. Bo dalej zostaje problem immo. Chyba żeby w jakiś sposób immo obejść. Tzn spróbować nawet na tej co jest. Ale to by pewnie trzeba było zdobyc schemat elektryczny tej pompy z kangoo. Myślicie że obwód immo będzie taki sam w kangoo?
_________________ Najtrudniejsze jest pierwsze 80 lat
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-04-21, 16:16
kupisz uszkodzoną pompę i wyjdzie że ma to samo zepsute i będzie z tego buba , choć w sumie masz 14 dni na zwrot towaru więc ewentualnie możesz kupić i poprzekładać i zobaczyć czy zagada , a z immo to ja przy silniku PSA odłaczyłem kostkę od urządzenia do wpisywania kodu , a przy pompie dostałem się do elektrozaworu i go wykręciłem razem z kostką którą była z nim i założyłem zwykły elektrozawór (taki zawór kagera kosztuje około 100 zł ) i podłączyłem do tego elektrozaworu kabelek od napięcia żeby dawał paliwko na tłoka
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Te zawory tak maja ze raz potrafi dzialac raz nie w clio mial koles takie chece i po wywaleniu ponad 2 klockow na regeneracje pompy jezdzil normalnie do momentu zalania kiepskiego paliwa po czym wywalil pompe i wstawili zwyklego mechanika ale jak co jaka i za ile nie jestem w stanie powiedziec.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-04-21, 21:43
no to odłączyć immo i założyć zwykłe elektrozawory , bo jak nie wiadomo jaka mechaniczna ma być to ciężko będzie znaleźć odpowiednią , choć poszukać w necie można
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum