Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-04-30, 17:49 Kupno opon o innym rozmiarze
Muszę wybrać opony na przód do mojego samiego, ponieważ przednie już kompletnie do niczego się nie nadają. :(
Najlepiej używane lub bieżnikowane, AT'eki w granicach 200zł za oponę. Z tyłu mam Hankook Dynamic RF-04 w rozmiarze 195/80 i około 6mm bieżnika. Znalazłem takie opony: http://moto.allegro.pl/op...2288973277.html
Problem polega na tym, że są one w rozmiarze 205/75. :(
Jednak, gdy się przeliczy to wysokość tych 195/80 wynosi 156mm, a tych 205/75 wynosi 153,75mm.
Biorąc pod uwagę to iż są tej samej marki, a także to, że te 205/75 mają trochę więcej bieżnika, to powinny być niemal identyczne (na wysokość).
Pytanie brzmi, czy kupować, czy nie?
Mogę dodać, że aktualnie przednie koła są około 2 cm niższe, w stosunku to tych z tyłu i nic się nie porypało.
4x4 + asfalt szybko się odezwie.
w błocie różnica niezauważalna (ale raczej AT'ek+błoto to nie jest to co tygryski lubią najbardziej)
na szutrach będzie hamowało, podejrzewam, że nie będzie to przyjemny efekt.
Teoria zabrania, w praktyce może być różnie ale nie takimi wynalazkami ludzie jeżdżą
EDIT:
teorii ciąg dalszy:
obwód koła 2*pi*r
6,28*156=979,68
6,28*153,75=965,55
979,68-965,55=14,13
Czyli na każdym obrocie koła jedna z osi będzie chciała 14mm więcej przejechać.
Karwa w przyszłym tygodniu matura
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2012-04-30, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-04-30, 18:46
Nie, nie ja 4x4 nigdy na asfalcie nie jeżdżę. Samochód w terenie jest 3-4 razy do roku, przez resztę czasu jeździ 30% po twardych gruntówkach, 70% asfalt.
Jak mam 4x4 to tylko po błocie jeżdżę, po szutrze zawsze 4x2.
To kupować?
[ Dodano: 2012-04-30, 18:47 ]
Raczej nie stać nas na kupno 4 opon, a te są nie dość, że tej samej marki to jeszcze bardzo podobne rozmiarowo.
Do złego nie namawiam, ale wydaje mi się że przy użyciu z głową nie powinno być większych problemów, bo w zasadzie różnica 3mm wysokości to spokojnie "robi się" przy różnym ciśnieniu w oponach
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-01, 14:34
poszedłbym tropem Hałasa i strzelam, że:
AT - S - All Terrain Snow (niby ATek ale ze wskazaniem na zimówkę)
AT - R - All Terrain Rocky (niby ATek ale ze wskazaniem na skaliste podłoże)
AT - A - All Terrain All :D (klasyczny ATek bez wskazywania)
niestety te oznaczenia nie są zunifikowane tak jak np. rozmiarówka i różni producenci mogą je różnie rozumieć, ja również mogę je rozumieć odmiennie od zamierzeń producenta :)
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-05-01, 21:48
Okej, więc dziś jak odebrałem samiego z naprawy to zmierzyłem bieżnik i okazało się, że mają 9mm. Czyli jak kupię teraz te 195/80 to będą łącznie niższe o 0,5 cm, ponieważ mają 0,66mm bieżnika. Jakbym kupił te 205/70, to powinny być bardziej zbliżone rozmiarowo.
Jednak z powody znacząco niższej ceny tych 195/80, właśnie te kupię.
[ Dodano: 2012-05-01, 21:48 ]
Temat mogę uznać za zamknięty.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-05-06, 16:21
Jak co to jeszcze opon nie kupiłem i na razie nie wiem kiedy kupię, bo kasa sobie poszła.
Ej, a to nie jest tak, że te "AT-A" to są letnie, a te zwykłe "AT" to są zimówki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum