tak, tylko jak już się ma 200mm, po co wymieniać na poloneza z oryginalnego. W 1,3 ma to sens, bo dajemy większą tarczę tym samym zwiększając skuteczność i wytrzymałość sprzęgła. W tym przypadku, raczej nie ma to sensu, bo różnicy w cenie, nie będzie prawie wcale, a i wytrzymałość, nie wydaje mi się by w poldku była lepsza
Sprzęgło już zakupione :) Różnica kolosalna. Jeszcze trzeba ustawić wysokość brania sprzęgła. Można to zrobić samemu, czy podjechać do mechanika?
Dzięki za pomoc.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-22, 16:55
Samemu. Wejdź pod auto. Namierz wzrokiem linkę sprzęgła i znajdź jej koniec. Będzie miał nakrętkę do regulacji jej napięcia. Jak dokręcasz nakrętkę, czyli skracasz linkę to pedał będzie brał wcześniej. Jak odkręcasz czyli wydłużasz linkę to pedał będzie brał później. Nie ma sensu jeździć do mechanika zwłaszcza, że moim zdaniem tuż po wymianie to jeszcze kilka razy będziesz to regulował jak Ci się wszystko "ułoży" na nowym sprzęgle, tym bardziej jak jeszcze prócz sprzęgła wymieniałeś na przykład samą linkę.
po ostatni upalaniu, zaczęło ślizgać sprzęgło. Ponieważ kapie mi olej, i niektórzy z Was polecili mi wymianę simeringów w skrzyni, od razu zacząłem się zastanawiać, czy nie wymienić przy okazji samej tarczy.
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/ta...3008362220.html - co o tym sądzicie? warto wydać więcej na coś takiego?
Czy ktoś z was, sam wymieniał sprzęgło, czy raczej udać się do mechanika?
Coś tam z mechaniki umiem, ale to raczej tyle co się sam nauczyłem przy zabawach z innymi autami ;)
_________________ co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 156 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 14:52
Tarcza Aisin jest ok ja mam PHC Valeo i też nie narzekam ale wymieniałem razem z dociskiem i łożyskiem oporowym.
Polecam dodatkowo wymienić przynajmniej łożysko.
Sprzęgło wymienia się tak jak w każdym innym samochodzie tylko jest więcej miejsca i zamiast 2 półosi masz jeden wał do reduktora. Niektóry wymieniają nawet pod domem bez kanału i podnośnika
Qwai, no właśnie kolega mi mówił, że to zajmie jedno popołudnie, nawet bez kanału, tylko trzeba pasami pospinać, żeby nic nie spadło. :) no musze się za to zabrać bo już raz wiadziałem, jak goście chcieli dojeździć na resztkach sprzęgła i skończyło się holowaniem od połowy trasy. :)
A może ma ktoś mały tutorial krok po kroku jak wymienić sprzęgło, żeby nic nie zsuć? ;)
_________________ co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
JEsli chodzi o wymianę to ja bym zaczekał aż rozbierzesz trzeba zobaczyć w jakim stanie jest tarcza, łożysko dociskowe i sam docisk. I wtedy kupować to co się popsuło. Pamiętaj że rozwalone łożysko wykończy docisk.
[ Dodano: 2013-04-25, 08:05 ]
Witam ponownie
Po dziele się z wami przemyśleniami swoimi i kolegi Sławka z http://suzuki-czesci.pl/ jeśli chodzi o sprzęgło w samcu i problemy z nim. Głównym problemem z paleniem się sprzęgła polega chyba na podwieszaniu się docisku poprzez gromadzący się syf pomiędzy blaszkami docisku a jego obudową.
Myślę że zastosowanie takiego docisku który niema miejsca na gromadzenia się badziewia pomoże, ja wybrałem takie:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum