Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 20:02
Sprzęgło...pora zmienić, ale na jakie?
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-14, 23:10   

Polonezy też maja 200 mm.Ja mam 1.9 D -mam tez 200 mm.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-05-15, 07:50   

tak, tylko jak już się ma 200mm, po co wymieniać na poloneza z oryginalnego. W 1,3 ma to sens, bo dajemy większą tarczę tym samym zwiększając skuteczność i wytrzymałość sprzęgła. W tym przypadku, raczej nie ma to sensu, bo różnicy w cenie, nie będzie prawie wcale, a i wytrzymałość, nie wydaje mi się by w poldku była lepsza :-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Teufel 
świeżak


Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 9
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2012-05-22, 16:48   

Sprzęgło już zakupione :) Różnica kolosalna. Jeszcze trzeba ustawić wysokość brania sprzęgła. Można to zrobić samemu, czy podjechać do mechanika?
Dzięki za pomoc.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-22, 16:55   

Samemu. Wejdź pod auto. Namierz wzrokiem linkę sprzęgła i znajdź jej koniec. Będzie miał nakrętkę do regulacji jej napięcia. Jak dokręcasz nakrętkę, czyli skracasz linkę to pedał będzie brał wcześniej. Jak odkręcasz czyli wydłużasz linkę to pedał będzie brał później. Nie ma sensu jeździć do mechanika zwłaszcza, że moim zdaniem tuż po wymianie to jeszcze kilka razy będziesz to regulował jak Ci się wszystko "ułoży" na nowym sprzęgle, tym bardziej jak jeszcze prócz sprzęgła wymieniałeś na przykład samą linkę.
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-24, 11:38   

Tylko nie napręż linki za bardzo, żeby Ci nie prężyła, bo nie będzie Ci w 100% zasprzęglał!
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-02-28, 14:40   

cześć,

po ostatni upalaniu, zaczęło ślizgać sprzęgło. Ponieważ kapie mi olej, i niektórzy z Was polecili mi wymianę simeringów w skrzyni, od razu zacząłem się zastanawiać, czy nie wymienić przy okazji samej tarczy.
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/ta...3008362220.html - co o tym sądzicie? warto wydać więcej na coś takiego?

Czy ktoś z was, sam wymieniał sprzęgło, czy raczej udać się do mechanika?

Coś tam z mechaniki umiem, ale to raczej tyle co się sam nauczyłem przy zabawach z innymi autami ;)
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-28, 14:48   

Mogę polecić NKK, też wymieniałem samą tarczę i działa ok mimo znacznie większego momentu niż przy benzynie.
http://moto.allegro.pl/ta...3027631078.html
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 14:52   

Tarcza Aisin jest ok ja mam PHC Valeo i też nie narzekam ale wymieniałem razem z dociskiem i łożyskiem oporowym.
Polecam dodatkowo wymienić przynajmniej łożysko.
Sprzęgło wymienia się tak jak w każdym innym samochodzie tylko jest więcej miejsca i zamiast 2 półosi masz jeden wał do reduktora. Niektóry wymieniają nawet pod domem bez kanału i podnośnika ;-)
_________________
Samurai na springu
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-03-01, 20:15   

Qwai, no właśnie kolega mi mówił, że to zajmie jedno popołudnie, nawet bez kanału, tylko trzeba pasami pospinać, żeby nic nie spadło. :) no musze się za to zabrać bo już raz wiadziałem, jak goście chcieli dojeździć na resztkach sprzęgła i skończyło się holowaniem od połowy trasy. :)

A może ma ktoś mały tutorial krok po kroku jak wymienić sprzęgło, żeby nic nie zsuć? ;)
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-01, 21:17   

JEsli chodzi o wymianę to ja bym zaczekał aż rozbierzesz trzeba zobaczyć w jakim stanie jest tarcza, łożysko dociskowe i sam docisk. I wtedy kupować to co się popsuło. Pamiętaj że rozwalone łożysko wykończy docisk.

[ Dodano: 2013-04-25, 08:05 ]
Witam ponownie

Po dziele się z wami przemyśleniami swoimi i kolegi Sławka z http://suzuki-czesci.pl/ jeśli chodzi o sprzęgło w samcu i problemy z nim. Głównym problemem z paleniem się sprzęgła polega chyba na podwieszaniu się docisku poprzez gromadzący się syf pomiędzy blaszkami docisku a jego obudową.



Myślę że zastosowanie takiego docisku który niema miejsca na gromadzenia się badziewia pomoże, ja wybrałem takie:

http://s3.amazonaws.com/f....jpg?1361201942

Jest to zwykły docisk sprzęgła Asina, to używane ze zdjęcia to wyrób NKK.


Tak zupełnie przy okazji wymianę tarczy a konkretnie jej wycentrowanie ułatwia taki mały przyrządzik



Wiem że to żadne odkrycie ale ten akurat jest chyba najtańszy a rewelacyjnie spełnia swoje zadanie. Więc do domowego użytku po co przepłacać.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.