Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:48
Hydruliczny ręczny
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-12, 13:27   Hydruliczny ręczny

Czy ma ktoś doświadczenia w montażu hydraulicznego ręcznego w swoim aucie ?
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-12, 21:11   

Ja doświadczenia jeszcze nie mam ale się do niego przymierzam i mogę się podzielić własnymi przemyśleniami. Wszystkie ręczne z allegro są przeznaczone do rajdówek, nawet te z zapatkami chyba też się u nas nie sprawdzą, więc zamierzam przerobić oryginalną rączkę. Najbardziej pasowała by mi pompa Wilwooda http://www.wilwood.com/Ma...temno=260-1333, bo ona działa na rozciąganie a nie wciskanie, więc przeróbka jest banalna, ale na razie szukam jakiegoś dostawcę bliżej niż za oceanem.
Kolega mi podpowiedział żeby jeszcze szukać w pompach sprzęgłowych, także tu muszę się wybrać na jakiegoś szrota.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-12, 21:22   

Na stromych podjazdach na pieczątki muszę auto zatrzymać i ręczny nie daje rady,a jak zdejmuję nogę z gazu to auto potrafi się cofnąć kilkanaście cm. zanim nacisnę na hamulec.Tych centymetrów czasem brak,żeby przybić pieczątkę .Z tego powodu myślę o hydraulicznym ręcznym.Jak coś Ci zaświta -pisz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-13, 13:22   

Rozumiem, że do ręcznego hydraulicznego wykorzystać mozna jedną pompę która będzie zasilała tylko tylne tłoczki?? czy wystarczy założyć trójniki gdzieś przy orginalnej pompie pod maską ?? czy to bardziej skomplikowane?? czy taki układ nie będzie się gryzł z orginalnym obiegiem??wzrost ciśnienia tylko na tylnych kołach czy nie będzie powodował dellikatnego wzrostu ciśnienia na przednich (chociaż to może i było by i pomocnne i nie takie złe) poprzzez wzrost ciśnienia w pompie przy silniku. oczywiście takie objawy były by do zniesienia a nawet niezauważalne, bardziej chodzi mi czy nie będzie się gdzieś niepotrzebnie zapowietrzać na tych trójnikach??
Kiedyś oglądałem Suzkę która miała hydrauliczny ręczny i tarczę z przedniego koła motocyktowego z zaciskiem założoną przy reduktorze w miejsce orginalnego bębna ham. ręcznego.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-13, 14:00   

Pompę ręcznego włączasz szeregowo w tylni obwód hamulca, dobrze też dołożyć regulator siły hamowania. Jak hamulec ręczny będziesz miał opuszczony to ciśnienie będzie przez niego przechodzić normalnie. W momencie zaciągania ręcznego automatycznie pompa ręcznego odetnie tylnie koła i tylko z niej ciśnienie będzie działać na tylnie hamulce. Jak założy się tarcze z tyłu potrzebny jest jeszcze regulator, tarcze są bardziej agresywne, i przy lekkim tyle samurai-a, na śliskim przy mocniejszym hamowaniu tył będzie cie wyprzedzał.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-13, 18:31   

Właśnie ja mam u siebie tarcze z tyłu, regulatora siły ham. nie mam i dlatego w zimę na śliskim tył zawsze mi tańczy. Rozumiem, że regulator siły ham. to zaworek z dziwignią (patykiem) wkładany między oś a budę, nic takiego u mnie nie ma niestety( pewnie to pierwsza rzecz do urwania w terenie przez jakąś gałąź). Ręcznego nie mam wcale tak więc temat jak najbardziej do zastosowania u mnie. Musze poszukać w pracy bo u mnie dużo pompek sprzęgła, wysprzęglików i siłowników hydraulicznych i pneumatycznych się wala.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-13, 19:19   

http://www.pneumatyka24.p..._sily_hamowania

może być z dźwignią, śrubką czy co tam sobie jeszcze wymarzysz :mrgreen:

możesz jeszcze szukać pod tytułem korektor siły hamowania
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-13, 21:39   

W naszym przypadku raczej korektor połączony w tylnym mostem nie będzie się sprawdzał względu na syf. W naszym przypadku lepszym rozwiązaniem jest taki na pokrętło który przymocujesz w kabinie i będziesz sobie mógł regulować siłę hamowania. Wtedy korektor dajesz przed ręcznym tak żeby nie korygować już ręcznego.

np. http://www.tomson.com.pl/...-pokretlem.html
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-13, 22:22   

A czy da radę zamontować taki korektor z patykiem gdzieś w kabinie i zamiast patyka zamontować małą dziwigienkę z pokrętłem?? chodzi mi o to czy oba korektory działają w ten sam sposób tylko jeden jet sterowany z patyka (zmieniany automatycznie) a ten z pokrętłem nastawiany jest na jedną zadaną wartośc?? pytam się ponieważ w robocie znajdę sporo korektorów z patykiem, za free.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-05-14, 09:18   

Chcesz mieć dźwignie i jeszcze pokrętło? :mrgreen:
Oba te elementy służą za regulacje korektora, tylko przy jednym machasz wajchą a w drugim kręcisz śrubką czy innym kurkiem ;-)
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-14, 15:33   

Ja właśnie planuję taki patent tj. korektor łady "na patyk" sterowany pokrętłem z kabiny.
Daniel, w suzach było kilka rodzajów korektorów i nie wszystkie miały połączenie z mostem, popatrz po przewodach idących do tylnego mostu, fabrycznie zawsze był jakiś korektor.
Btw. masz chyba reduktor z ręcznym na wał, zreaktywuj go, bo sprawny robi robotę, w odróżnieniu od fabrycznego ręcznego na tylne bębny.

To co wkleił Hałas zupełnie się nie nadaje, to zawory do pneumatyki w ciężarówkach i naczepach.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-14, 22:02   

Witka. U mnie w robocie mam sporo wsyprzeglików, pomp sprzegła, pomp ham. korektorów siły ham, siłowników hydraulicznych itp. tak więc jak pomimo reaktywowania orginału. pościągam trochę części do dalszego motania. Często coś przychodzi do konkretnego modelu szukane po VINie a później okazuje się, że nie pasuje i leży w magazynie.
Myslałem właśnie o zastosowaniu korektora z patykiem tylko z przyciętym patykiem regulowanym śrubą gwintowaną z pokrętłem. Na razie temat otwarty. Wpierw muszę oporać się ze zbiornikiem paliwa i przodem auta.
Sam nie wiem czy mam u siebie korektor siły ham. aż tak dokładnie się nei przyglądałem pod autkiem, ale jesli jest to chyba raczej nie działa bo na śliskim przy lekkim hamowaniu tył mnie zawsze wyprzedzał.

Właśnie sprawdzałem i jest u mnie coś takiego przy ramie z tyłu jak by korektor siły ham. wchodzą do tego dwie rurki a wychodzi jedna do tylnego mostu i przy moście na trójniku rozchodzi się do kół. z tego ustrojstwa co mam przy ramie wychodzi jak by krócieć do spuszczania płyny z kołnierzem na wężyk. Albo to jest ośka od urwanego patyka.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-15, 15:55   

To jest właśnie korektor, ten króciec to odpowietrznik, patyka do tylnych kół w tym rozwiązaniu nie było, ale ten wynalazek raczej słabo robi z tarczami na tyle.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-15, 19:52   

Pojawiła się w polsce pompa Wilwooda

http://www.tomson.com.pl/...-7-8-cala-.html

choć cena trochę powala
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-15, 21:37   

Po rozpatrzeniu się troszeczkę w pompach hamulcowych, zauważyłem, że jeśli miała by być wpięta w szereg orginalnego układu to musi mieć oba wejścia ( wejście i wyjście płynu) z dobrym połączeniem gwintowanym. Natomiast większość pomp hamulcowych dojście płynu ze zbiorniczka ma poprzez rurkę wciskaną w gumowy oring i tyle. Przy dużym ciśnieniu nie popracuje to w takim układzie. Jednak jak zwykle z pomocą przyszedł zaprzyjaźniony Rysio McGayver z kolegami z Agro-Sklepu i można nabyć u nich małą krótką popmę na dwa dobre gwintowane połączenia, w niskiej cenie. Niestety działa na ściśkanie i trzeba dorabiać rękojeść lub motać coś z orginału jak się chce mieć z zapadką.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-15, 21:54   

Ja chce poszukać w pompach sprzęgłowych, bo nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że tam znajdę na rozciąganie. Bo jednak najchętniej wykorzystał bym rączkę oryginalną samca. Do offroad-u tradycyjny ręczny jest chyba najwygodniejszy. Taki z zapadką to trzeba chyba dwoma rekami zwalniać, wiec się nadaje tylko do parkowania. A u nas trzeba trzymać samca pod górę albo jakoś tak. Jak nie znajdę nic po szrotach, to zapłaczę i zapłacę za wilwooda.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-15, 22:03   

Myślę też nad zmotaniem dźwigni,która cisnęłaby pedał hamulca zasadniczego podobnie jak w nauce jazdy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-15, 22:12   

a jak ma się taki zmotany ręczny do przeglądu rejestracyjnego? wystarczy, że hamulec ma być sprawny czy jeszcze jakieś musi spełniać warunki?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-15, 22:24   

Normalny ręczny można zostawić.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zonk
świeżak



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-17, 18:00   

Witam
U siebie hydrauliczny ręczny zastosowałem na oddzielnym zacisku. Zaciski z seicento bo były pod ręką. Plusem takiego rozwiązania jest to ze w wypadku awarii zasadniczego hamulca wystarczy przepiąć elastyczne przewody i mamy sprawny hamulec.
http://imageshack.us/phot.../p9160170w.jpg/
Do konstrukcji użyłem pompki sprzęgłowej z poloneza/125p, oryginalnej rączki ręcznego z samuraja i zbiorniczka na płyn ze szrotu niewiadomego pochodzenia.
http://imageshack.us/phot...3/p7080013.jpg/
Tak wygląda wszystko zamontowane.
http://imageshack.us/phot...4/p8290108.jpg/
Ostatnio zmieniony przez zonk 2012-05-18, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.