no wiec zalozylem juz 4.16 i roznica jest ogromna w tych przełozeniach
i opisze swoje spostrzezenia tak jakby ktos kiedys mial dylemat jak ja
opony mam fedima 235/75 = okolo 75 cm
na normalnym reduktorze 1.3 bylo prawie spoko na 3 biegu jechalem sobie 40 km/h ale na 2 czasami trzeba bylo zbijac na 1ke co nie jest dobre a na tej 1ce czasem koła juz w miejscu stały
na 4.16 nawet jak zatrzymalem sie na bardzo stromym podjezdzie i wrzucilem 1 to koła sie krecą nie miłosiernie w miejscu czyli mocy nie brakuje (w miejscu takim gdzie z orginalnym reduktorem koła juz stały w miejscu nie kręciły sie)
tylko jedna rzecz mi sie nie podoba - żandrewaqby sobie jechac 40km/h z normalnymi obrotami to musze na 5 biegu jechac , nie wiem czy to dobre dla podzespołow wszystkich
na szczescie szybkie przelozenia sa odpowiednio zwolnione i moge sobie na nich jezdzic spodojnie 40km/h ;D
teraz sie zastanawiam czy nie lepszy byl tamten reduktor i wsadzenie do niego mocniejszego silnika , ale pojezdze i troche ogarne moze mi sie spodoba ;)
no i mozna robic sztuczke z youtuba na jedynce , wychodze a auto samo jedzie ;)
dosc czesto po zalaczeniu reduktora na terenowy i probie wylaczenie blokuje mi sie w pozycji n i musze rozbierac wajche i srubokretem ,, wlozyc,, walek na swoje miejsce
czy to szlak trafia wałek główny, a konkretnie tuleja przesuwną między dwoma kołami zębatymi <
jakies sugestie?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
tylko ze u mnie biegi nie wybiegaja zza zagrody, tylko jak wbije terenowy to mi sie blokuje, zqawsze w pozycji na N , jak chce wrocic do poczatku stada, chociaz nie mowie,ze to nie bedzie to, pytam tylko co jesli nie to?
mial tak ktos?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy dźwignia przesuwa się w odpowiednie położenie i czy czujemy delikatne kliknięcie - czyli ustalenie położenia wodzika zatrzaskiem kulkowym. Najczęstszymi przyczynami nieprawidłowego załączenia biegu jest blokowanie dźwigni mieszkiem gumowym lub krawędzią prostokątnego otworu w podłodze. W/w przyczyny łatwo naprawić, korygując położenie reduktora, wymieniając dźwignię, mieszek itp.
To primo
secundo coś kiedyś czytałem, że ta gumka która uszczelnia dźwignię już bezpośrednio w reduktorze się wyrabia (ale nie mogę teraz tego znaleźć )
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy dźwignia przesuwa się w odpowiednie położenie i czy czujemy delikatne kliknięcie - czyli ustalenie położenia wodzika zatrzaskiem kulkowym. Najczęstszymi przyczynami nieprawidłowego załączenia biegu jest blokowanie dźwigni mieszkiem gumowym lub krawędzią prostokątnego otworu w podłodze. W/w przyczyny łatwo naprawić, korygując położenie reduktora, wymieniając dźwignię, mieszek itp.
To primo
secundo coś kiedyś czytałem, że ta gumka która uszczelnia dźwignię już bezpośrednio w reduktorze się wyrabia (ale nie mogę teraz tego znaleźć )
mieszek od reduktora dawno wyciagniety bo faktycznie blokowal, dziura w podwoziu poszerzona by reduktor mial wiecej luzu- nic nie dalo.
Musze wyciagnac walek bo to juz mnie wkurza, ostatnio zablokowalem wjazd na pole a rolnik nie byl zadowolony. slowo na k i h padaly niemilosiernie
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
dobrze ze ode mnie sie lomy odbijaja , a i szpadel w bagazniki lezy.
Nie bez znaczenia tez, ze Kursy obrony bralem u weterynarza a w razie jakich ran to sam jestem w stanie zrobic sobie opatrunek bo koncze ksiazke doktor żywago
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
u mnie po sezonie jeżdżenia z takimi objawami, reduktor poszedł na śmietnik.
Powycinane wałki pod łożyskami igiełkowymi, itp itd.
Poprzedni właściciel chyba pojeździł na wodzie albo z mała ilością oleju...
czy u was wajcha od reduktora tanczy jak k.. w pubie go go ?
tzn, czy macie duze luzy ?, no nie mam z kim porownac , filmik juz mam ale wgrac go na youtube to dla mnie jakbym mlotem 5kg mial budzik naprawic..
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum