Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:22
Wymiana usczelniaczy zaworowych bez wyciagania głowicy
bastust 
nowicjusz


Wiek: 51
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 26
Skąd: Katowice okolice
Wysłany: 2012-05-26, 10:09   Wymiana usczelniaczy zaworowych bez wyciagania głowicy

Czy ktoś z Szanownych wymienił uszczelniacze bez wyciągania głowicy ? Tak tak znam sznurek sprężone powietrze...
Pytanie dotyczy szczegółu technicznego jakim jest osadzenie krzywek / wałków na którym pracują.
Z manualna wynika że wyciągnie krzywej jest możliwe po demontażu wałków na których pracują . Można to zrobić po ich wysunięciu w stronę skrzyni biegów.
A tam miejsca.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-05-26, 21:58   

jak Ci się uda to zrobić to opisz metodykę, też mnie to czeka a nie chce mi się czapki zrzucać...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-05-27, 16:21   

wałki wyjdą do przodu,trzeba odkręcić z jednej strony zamek maski,bo zablokuje jeden z wałków i zdemontować chłodnicę
 
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-27, 17:21   

hugo91 napisał/a:
wałki wyjdą do przodu,trzeba odkręcić z jednej strony zamek maski,bo zablokuje jeden z wałków i zdemontować chłodnicę


Czapke w samusraju zdejmuje sie 20 min, walek to pol dnia nierownej walki :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-05-27, 18:51   

no ale zrzucając czape trza planować głowicę i wymienić uszczelkę pod głowicą :D ale tak jak piszesz to 20 min pracy o ile będzie równa walka ze śrubami trzymającymi kolektor wydechowy :P
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-05-27, 21:58   

mi wyjęcie wałka zajęło może z 3min systematycznego kręcenia nim na boki imbusem i wypychania palcem od tyłu :P a teraz idę się przywitać w odpowiednim wątku jako pełnoprawny posiadacz samuraja (od 3 godzin)
 
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-28, 00:10   

slavok napisał/a:
no ale zrzucając czape trza planować głowicę i wymienić uszczelkę pod głowicą :D ale tak jak piszesz to 20 min pracy o ile będzie równa walka ze śrubami trzymającymi kolektor wydechowy :P


Japonia sie rozkreca, to nie fiat :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-28, 10:05   

Wielu emocji dostarczają także śrubki krzyżakowe trzymające wałki dźwigienek :mrgreen:
I nie mówimy tu o pozytywnych emocjach ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-05-28, 11:02   

dobry dopasowany bit i przed odkręceniem mocny strzał młotkiem w śrubę (przez bit z przedłużką oczywiście) i puszczają :)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-05-28, 21:34   

potwierdzam :)
 
 
     
bastust 
nowicjusz


Wiek: 51
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 26
Skąd: Katowice okolice
Wysłany: 2012-05-30, 15:26   

czym podpieraliście zawór?
sznurek, sprężone powietrze ?
sznurek dobrze upchany podniesiony do zaworu tłokiem wystarczy?
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-05-30, 23:05   

sprężone powietrze, z przystawką wkręcaną jak świeca
 
 
     
bastust 
nowicjusz


Wiek: 51
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 26
Skąd: Katowice okolice
Wysłany: 2012-06-05, 15:39   

wylądowała na stole

[ Dodano: 2012-06-26, 16:43 ]
bastust napisał/a:
wylądowała na stole

Koledzy piszę ku przestrodze;)
Jak auto dymi bierze olej to po demontażu głowicy i jej zrobieniu w warsztacie zajmującym się regeneracją nie zastanawiajcie się i od razu wymięcie pierścienie.
Ja robiłem próby z naftą wszystko było ok po założeniu czapki dymił i brał olej dalej.
No i 2raz silnik musiałem rozbierać :).
Chyba było warto bo teraz silnik jest nie do poznania odżył jak cholera :)
PS
Części do naszych aut są zaskakująco tanie:) myślę o seryjnym silniku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.