Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Konczy sie silnik ?
pmaverick
rozgadany


Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 70
  Wysłany: 2012-06-28, 17:06   Konczy sie silnik ?

Niestety, wszystko wskazuje ze konczy mi sie silnik. Chrobotanie i szumienie o ktorych pisalem wczesniej dwoch mechanikow zdiagnozowalo jako odglosy z silnika a nie ze skrzyni. Generalnie silnik na mocy nic nie stracil, dynamicznie jezdzi ale pracuje jak traktor. przy dodawanu obrotów na luzie jest cisza, na biegu juz coś nap... jakby ktos mlotem pneumatycznym stukal z dala... Przy wyzszych obrotach cichnie, ale praktycznie zejscie ponizej 2 tys zawsze skutkuje tym łomotaniem. Swiece nowe, przewody też. Silnik pracuje rowno...sam nie wiem co mysleć :( krzyzaki na wale krotkim mają bardzo delikatny luz, i rzekomo nie moze miec to wplywu na takie odglosy... Jakby ktos mial silnik w dobrym stanie do sprzedania to piszcie. Echh co ja sie mam z moim samcem, ale polubilem go i nie oddam za zadne skarby :)
_________________
Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-29, 10:12   

Na twoim miejscu po prostu dałbym głośniej radio.
Poczekaj aż silnik zdechnie (to może potrwać ładnych kilka lat, jeżeli nie będziesz go katował w ciężkim terenie) i wtedy zastanawiaj się nad innym.
Naprawa jest w dzisiejszych czasach nieopłacalna.
Inny kupiony silnik może być również na wykończeniu.
Dobrą alternatywą jest mentalne i finansowe przygotowanie się na wsadzenie 1,6 od jakiejś młodszej cywilnej suzuki (baleno, swift, gv) - ten wariant polecam.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-29, 11:30   

Poza tym tak z opisu to nie jestem przekonany że to silnik, a raczej napęd. czy to łomotanie na każdym biegu jest takie samo? Możemy sie spotkać w przyszłym tygodniu i posłuchać. żeby chociaż stwierdzić czy to napę czy silnik. Co raczej nie powinno być trudne.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-06-29, 12:26   

ciśnienie oleju na niskich obrotach to panowie mechanicy sprawdzali ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-29, 16:03   

Mi też się tłukło. Klekleklekle jak betoniarka. Jeździłem tak rok, wygrałem z tym silnikiem jeden rajd. Kupiłem drugi silnik, który też okazał się popsuty. Z mechanikiem rozkręciliśmy oba i okazało się, że ten mój miał skończone panewki (co wiedziałem) oraz trzeci tłok pęknięty poziomo na pół, resztki tłoka w misce pływały. Rok tak jeździłem... Udało nam się złożyć z 2 silników jeden i jakoś to teraz całkiem ładnie chodzi. Drugi wyrwałem za 300zł, dlatego się opłacało.
 
 
     
pmaverick
rozgadany


Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 70
Wysłany: 2012-06-30, 17:23   

moziembl napisał/a:
Poza tym tak z opisu to nie jestem przekonany że to silnik, a raczej napęd. czy to łomotanie na każdym biegu jest takie samo? Możemy sie spotkać w przyszłym tygodniu i posłuchać. żeby chociaż stwierdzić czy to napę czy silnik. Co raczej nie powinno być trudne.


To lomotanie to raczej jednak panewki, napedy są ok. Skrzynia troszke szumi ale jak jest na luzie auto i na niskich obrotach to tego odglosu lomotania nie slychać. Dopiero przy ruszaniu na biegach... BYlbym mega wdzieczny gdyby sie znalazl ktos z garazem i znajomoscia i pomogł. Chętnie podjade pod koniec przyszlego tygodnia. Dzieki

[ Dodano: 2012-06-30, 17:28 ]
slavok napisał/a:
ciśnienie oleju na niskich obrotach to panowie mechanicy sprawdzali ?


Nie, przynajmniej nie wspomnieli o tym... dzis po dluzszej jezdzie z predkoscia ok 100 km/h jak dojezdzalem do swiatel i dalem na luz to sie kontrolka oleju zaczela delikatnie tlić i przygasać ale potem zgasła. Silnik pracowal przy tym rowno, nie dlawil sie. Ciagle mam nadzieje ze to moze pekniety tlok i obejdzie sie bez wymiany silnika albo remontu za 2 tys :((( Problem tylko ze samo rozebranie silnika u mechanika i sprawdzenie wycenil na 600 zł :(
_________________
Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-30, 17:57   

Bym się zastanowił nad czymś takim :roll:

http://allegro.pl/silnik-...2418577444.html
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-30, 18:27   

A co mu po samym silniku, do niego musi mieć wiązkę komputer, itd. to już robi się konkretny koszt. Chłopak niema garażu, ani miejsca na zrobienie przekładki a jak odda do mechanika to wyjdzie górka kasy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-30, 19:33   

moziembl napisał/a:
A co mu po samym silniku, do niego musi mieć wiązkę komputer, itd. to już robi się konkretny koszt. Chłopak niema garażu, ani miejsca na zrobienie przekładki a jak odda do mechanika to wyjdzie górka kasy.

W linku był silnik kompletny z komputerem :roll:
A co do kasy... najtaniej jednak wychodzi podgłośnić radio :-P
 
     
pmaverick
rozgadany


Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 70
Wysłany: 2012-06-30, 20:03   

Ten silnik pasuje tak od ręki? Bez przespawywania łap (tak to sie nazywa?) Komputer mam swoj aktualny. Echh, radio mozna podglosnic to prawda, ale poprostu boje sie ze mi wyjdzie wal korbowy bokiem jak pojade gdzies w trase ;)
_________________
Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-07-01, 13:04   

Na pewno SOHC jest plug&play. Coś takiego: http://allegro.pl/silnik-...2439593598.html
Co do DOHC nie jestem pewien.

ps.
Łapy silnika to mały pikuś przy przeszczepie.

ps2
A komputer i tak musisz mieć dopasowany do nowego silnika. Plusem jest to, że np. do baleno można kupić komputer za 40zł. Do samuraia chodzą 300-500zł.
 
     
pmaverick
rozgadany


Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 70
Wysłany: 2012-07-17, 23:53   

Dzis w koncu nagralem odglos ktory mnie tak denerwuje. Slychac wyraznie klekot przy dodawaniu gazu na biegu. Zrobcie głośniej i wsluchajcie sie :) Silnik brzmi jak dizel :)
_________________
Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-07-18, 14:56   

ja nic nie słyszę po za normalną pracą silnika więc ciężko coś stwierdzić, natomiast miganie kontrolki od ciśnienia oleum dobrze nie świadczy... jak bym jednak podjechał i sprawdził to Ciśnienie oleju... może być tak że panewki już są na wykończeniu, weź odpal silnik otwórz maskę i nagraj jak pracuje. co do remontu, nie ma sensu, lepiej kupić vitarowe 8v tylko takie z samochodu co by sprawdzić czy nie szrot i przełożyć ew. tak jak pisze Kostuch 1.3 z jamnika.

mój też pracuje jak sieczkarnia:
http://www.youtube.com/watch?v=jTNI4myhi5Y od 1min masz kamerkę pod samochodem :mrgreen:

przyszło mi też do głowy, że to może być trzpień na którymś z tłoków najprawdopodobniej 4rtym kumplowi tak się właśnie stało, normalniej tłok pękł w miejscu mocowania do korby.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-18, 17:15   

Mi tak pękł i pływał w misce. Ale wtedy chodził silnik jak BETONIARKA. KlekleklekleklekleKLE ;)
 
 
     
pmaverick
rozgadany


Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 70
Wysłany: 2012-07-19, 16:12   

No wiec dzis z pomocą brata pomierzone cisnienie oleju i kompresja na cylindrach - jest ok a wiec i pierscienie na tlokach i same tloki tez raczej są ok. Natomiast panewki i wał praktycznie wyrabane :( Wiec jest problem bo silnik dlugo nie pozyje... nie mam tysiaka na silnik i 6 stów na wymiane (tyle krzycza sobie mechanicy w warsztatach). Brat mi niesmialo podpowiedzial ze mozna sprobowac kupic wal korbowy z panewkami. Pytanie do kogos z Warszawy czy pomoglby/udostepnil garaz i troche wiedzy przy wymianie?
_________________
Warszawa/Bemowo
Santana 92' wtrysk - troche zmotany przy kupnie ale powoli go prostuje i dopieszczam :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.