Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Sterowanie zaworem nagrzewnicy
lowczy 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Mrągowo
  Wysłany: 2012-08-13, 11:57   Sterowanie zaworem nagrzewnicy

Witam,

Koledzy proszę o informację jak jest podłączona linka od zmiany zakresu ogrzewania na konsoli wewnątrz auta do zaworu nagrzewnicy w komorze silnika. Chodzi mi konkretnie o podłączenie końcówki linki stalowej do cięgna zaworu nagrzewnicy. Najlepiej proszę o foto tego połączenia.
Problem polega na tym, że w moim Samuraju (F8Q, 2001r.) mam w komorze silnika dwie linki, ale akurat ta do sterowania temperaturą nie jest do niczego podłączona :shock: a przesuwając wajchę do zmiany temperatury pręt w niej wysuwa się i chowa. Z kolei drugą linkę mam podłączoną do tego zaworu, ale przesuwając wajchę do zmiany temperatury na konsoli zawór nie jest przesuwany - stoi w miejscu. To taka niespodzianka po poprzednim właścicielu. Czy przy prawidłowym podłączeniu są dwie linki do tego zaworu? Podejrzewam, że po prostu podłączona jest zła linka do zaworu, ale w taki przypadku do czego jest ta druga linka?

Ps. Ogrzewanie działa, pociągnąłem cięgno do góry ręcznie i w środku zrobiło się ciepło :)

Pozdrawiam,
Krzysiek
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-08-13, 12:08   

Do zaworu jest podłączona tylko jedna 'linka', ta która jest przy suwaku z temperaturami. Przy zaworze drut jest zagięty i przetknięty przez otwór w dźwigni zaworu.

Najprawdopodobniej ktoś namieszał z podłączeniem i bez rozebrania się nie da tego poprawić.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
lowczy 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2012-08-14, 11:00   

Koledzy, czy mógłby ktoś z Was wrzucić zdjęcie z podłączeniem linki do dźwigni zaworu nagrzewnicy?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-08-14, 11:32   

na zdjęciu sterowanie jest rozłączone, ale wszystkie potrzebne elementy są widoczne
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
lowczy 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2012-08-14, 21:52   

@Tanto - dziękuję! U mnie zakończenie linki wygląda inaczej, jeżeli linka będzie spadać z dźwigni to spróbują ją wygiąć na wzór tej na Twoim zdjęciu.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-08-14, 22:13   

Możliwe że moja była zerwana i poprzedni właściciel w ten sposób ratował sytuację. Regulacja nie działa mi w pełnym zakresie, ale nie wiem czy przypadkiem coś nie posypało się przy dźwigniach, zwłaszcza że ostatnio przestało reagować przestawianie rodzaju nadmuchu. Trzeba będzie porozbierać auto, ale puki co przerzucam odpowiednią 'wajchą' przy nagrzewnicy i tez działa :-D
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.