Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
trawers i limit Samuraia?
Koza 
świeżak
Koza


Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Budapeszt/Olsztyn
Wysłany: 2012-06-23, 15:48   trawers i limit Samuraia?

Witam wszystkich!

Dopiero testuje mojego Samuraia i wczoraj pojawiło się pytanie (pewnie naiwne, ale bezpieczeństwo najważniejsze).

Jaki bardzo auto (seryjne) może się przechylić bez przewrócenia się? Czy macie jakieś doświadczenia/patenty, jak zawczasu stwierdzić czy pochyłość wzdłużna jest przejezdna?

Wiem, że pewnie wraz ze zdobytym doświadczeniem będę wiedział, ale wolałbym ustrzec się przed sprawdzeniem w praktyce (pewnie niedługo zapytam na forum, czy klatka bezpieczeństwa może być zamontowana przed wymianą zawieszenia i ew. modyfikacjami budy na potrzeby większych opon, ale to inny temat póki co).

Dziękuję z góry za odpowiedzi!

Koza

PS. Pewnie spytacie, czemu o 1547 w sobote piszę na forum zamiast śmigać Samuraiem, ale miałem drobną kontuzję auta i czekam do poniedziałku na wizytę u spawacza...
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-23, 16:29   

http://allegro.pl/mitsubi...2383012002.html

Zamontuj sobie coś podobnego, powinno to dać jako taki obraz przechyłu. Ofc przed trawersami polecam sprawdzenie przy asyście znajomych punkt, w jakim się Sami przewraca ;)

Osobiście nie używam tego bajeru, bo po prostu czuję w jakim stanie jest Sami:P Ale myślę, że to powinno poomóc.

Większe przechyły uzyskujemy obniżając środek ciężkości (więc nie windujemy Samiego za wysoko, osobiście uważam spoa za bezsens) oraz poszerzając auto np montując bardziej wysunięte felgi i/lub dystanse.
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-23, 17:56   

Mimo że jeżdżę prawie rok to mam stany lekowe przy trawersach, i znalazłem coś takiego

http://www.viper-sport.pl...ierz-p-543.html

http://www.aqua-sport.com...tykul-1194.html

http://www.wranglery.pl/s...products_id=873

żeby widzieć jaki mam przechył i pomału go pogłębiać.

Ten pierwszy chyba najlepszy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-06-23, 18:10   

tylko trzeba wiedzieć jaki kąt jest bezpieczny. przydałby die też wskaźnik kąt a natarcia przodem nie tylko na boki.
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-23, 23:10   

Ja mam mniejsze opory przed podjazdami i zjazdami za to trawersy jakoś mnie przerażają :-D :-D
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Koza 
świeżak
Koza


Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Budapeszt/Olsztyn
Wysłany: 2012-06-24, 21:09   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Wg reklamy Samuraia: http://youtu.be/S8HvLa10xgQ?t=3m2s powinien pocisnąć 43 deg. Ale cholera wie, czy się coś w konstrukcji przez te lata nie zmieniło. Do tego pewnie inne ciśnienie w laczkach, grubszy/chudszy pasażer, zużyte/nowe resory, itp itd.

Pozdrawiam,
Koza
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-06-24, 23:22   

Noo i jeszcze lifty i poszerzenia kół.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-06-25, 09:04   

Na trawersie występuje za dużo zmiennych, żeby ślepo ufać we wskazania przechyłomierza, byle korzeń, czy ukryty w trawie kamień podbije koło i lecisz :roll:
Dla mnie osobiście taki przechyłomierz to tylko fajny gadżet, z resztą często sytuacja rozwija się na tyle szybko, że nie ma czasu patrzeć na wskaźniki :mrgreen:
 
     
Koza 
świeżak
Koza


Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Budapeszt/Olsztyn
Wysłany: 2012-08-18, 21:28   

Aby nie zaśmiecać forum, kolejne pytanie-bliźniak.

Przy jakich podjazdach (no i zjazdach) to auto się wywraca na dach przez tył (na dach przez przód)? Ktoś praktykował i może podzielić się opiniami?:)

Laczki 215/80/15, zawias seria.

Z góry dziękuję za odpowiedzi,
Koza
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.