Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
skrzynia samurai diesel XUD9
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-09-26, 16:06   skrzynia samurai diesel XUD9

Ahoj,

temat dla potomności bo wydaje się, że wspólnymi siłami przetarliśmy zupełnie nowy szlak w całym internecie :D

Pierwsze primo: wszystkie informacje poniżej pochodzą od kolegi "Willy", do którego trafiłem poprzez adres mailowy poznan4x4@onet.pl znaleziony w archiwum allegro przez kolegę Dawida77. Kolega Willy nie tylko cierpliwie odpowiadał na kolejne moje maile, ale równie entuzjastycznie zgodził się na publikację tego na forum. Panowie - bardzo dziękuję!

A teraz do rzeczy:
1. Do samuraia 1.9 td z silnikiem PSU pasuje skrzynia od benzynowego 1.3
2. Jedyna różnica to wałek (ośka na którą zakłada się łapkę do linki sprzęgła) ktory wypycha łożysko oporowe (to trzeba ze starej skrzyni przelozyc od 1.9) generalnie roboty na 1 godzinkę, a jeśli starej skrzyni nie ma to nawet ten walek z silnika 1.3 da się przerobić.
3. Kosz sprzęgła w skrzyni jest taki sam, tylko taki pół kosz jest przykręcany do silnika i tu jest różnica. Półkosz przy demontażu zostaje na silniku (i zdaje się, że do niego montowany jest rozrusznik - ale to już mój domysł)

Suzuki Poland twardo twierdzi, że skrzynia z benzyny pasować nie będzie bo są różne obudowy i różne wały (o wałach to już wiem, patrz mój inny temat), a ta obudowa to może właśnie ten półkosz. Zadałem pytanie jeszcze o przełożenia w skrzyniach 1.9 i 1.3 i czekam cierpliwie na odpowiedź Suzuki.

Być może zaryzykuję zatem i zakupię skrzynię z benzyniaka i udam się do zaprzyjaźnionego warsztatu by słowa przekuć w czyn :)

Jak się pojawi coś nowego w temacie z pewnością uzupełnię.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-10-02, 22:21   Re: skrzynia samurai diesel XUD9

SamNaSamZSam napisał/a:

3. Kosz sprzęgła w skrzyni jest taki sam, tylko taki pół kosz jest przykręcany do silnika i tu jest różnica. Półkosz przy demontażu zostaje na silniku (i zdaje się, że do niego montowany jest rozrusznik - ale to już mój domysł)


jaki półkosz przy silniku ? tak wygląda skrzynia z benzyniaka http://imageshack.us/phot...2649473502.jpg/ i górna połowa kosza zejdzie razem z górną połową skrzyni (tak jak jest zaznaczone), więc raczej nie ma możliwości przełożenia tej górnej części bo nasza skrzynia oryginalna się chyba nie rozpoławia poziomo , więc nie zmienisz rozrusznika na drugą stronę :-/

bo przy skrzyni z poldolota 1.9d kosz sprzęgłowy jest cały przykręcany do skrzyni http://imageshack.us/phot...2671133045.jpg/

bo w polonezie jest ten sam blok silnika DHU jak w naszych sukach , tylko w poldku miał pompę boscha a u nas jest lucasa , więc jak jest blok taki sam to kosz z poldka musi pasować :roll:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-03, 11:30   

Hmm ja ten półkosz to sobie w tej drugiej płaszczyznie wyobrażąłem. Nie że w poziomie tylko że pomiędzy skrzynią a silnikiem jest jeszcze kawałek obudowy. Skoro wał między skrzynią a reduktorem jest jakieś 15cm krótszy to znaczy że sama skrzynia jest cofnięta o te 15cm, a biorąc pod uwagę fakt że gabaryty komory silnika i położenie grodzi jest chyba takie samo jak w benzynie i dieslu to ten półkosz by był właśnie takim czymś :)

Podkreślam, że to tylko moja wyobraźnia. Niemniej KSikorski w innym wątku też potwierdza, że skrzynie są takie same.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-10-03, 13:30   

trzeba kupić skrzynie od benzyny i wyjąć tą od diesla i wtedy będzie wszystko jasne i coś się na pewno z nich zmota :mrgreen:

choć pewnie prościej będzie z poldka założyć i jakoś połączyć skrzynie z wałem 8-)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-10-03, 20:21   

gumowy przegub od polska
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kazuya 
świeżak


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-10-04, 15:41   

Witam.
Niestety tym razem ja zrezygnowałem z mechanika jak usłyszałem cenę za naprawę(ponad 2k i ponad miesiąc czekania), więc ją zabrałem.
Udało mi się zrobić parę fotek dla potomności.
Moja oferta odnośnie kupna używanej skrzyni nadal aktualna.
Daję linki do zdjęć pojedynczo:
http://www.fotosik.pl/pok...ab7ec1a6c5.html
http://www.fotosik.pl/pok...921b160db0.html
http://www.fotosik.pl/pok...01491d67b1.html
http://www.fotosik.pl/pok...dbf04e95cf.html
http://www.fotosik.pl/pok...066dd71997.html
http://www.fotosik.pl/pok...c3f5f731b2.html
http://www.fotosik.pl/pok...375ccf7e21.html
http://www.fotosik.pl/pok...4637130d6f.html
http://www.fotosik.pl/pok...66f5eadf6c.html
http://www.fotosik.pl/pok...df2aab8e15.html
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-04, 15:56   

Kolega Kazuya w "giełdzie" dał foty skrzyni. Na moje lajkonickie oko (i szczęście głupiego) to faktycznie wygląda na to samo co benzin :)

Jak się wpisze w googlu numer skrzyni z fot Kazui to wyskakuje ogłoszenie ze skrzynią do benzyniaka z 88r. :) aaaaa! podjarałem się, bo może skończą się moje wibrodoznania jak podmienię skrzynię :D
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-10-05, 10:53   

Kazuya,
A nie możesz po prostu kupić skrzyni od samuraia benzynowego i ją założyć? Za 250zł kupisz kompletną.
Jeżeli przełożenia są takie same, to mam taką skrzynię w puzzlach - może po prostu wystarczy przełożyć te koła (albo całe wałki), które ci się rozsypały i będzie dobrze.
 
     
Kazuya 
świeżak


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-10-05, 13:02   

Taki pomysł też mi przyszedł do głowy, ale nie do końca jestem pewien ,czy to się uda, tym bardziej że ja nie znam się na tym.
Na razie szukam gotowej, a jak nie znajdę to będę kombinował co dalej.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-10-05, 14:59   

to jest ta dokładka do kosza sprzęgłowego http://imageshack.us/phot...3/s7301853.jpg/ przykręcana do skrzyni z benzyniaka i do niej mocuje się rozrusznik
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-05, 15:24   

czyli mamy praktyczne potwierdzenie teorii, że skrzynie są takie same?
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-10-05, 16:53   

tak , skrzynie są takie same , wystarczy kupić skrzynie od benzyny i z tej wyjętej od diesla odkręcić tą dokładkę do kosza i zakręcić ją do tej kupionej skrzyni , i dla pewności poprawnego działania sprzęgła lepiej przełożyć wycisk sprzęgła z dźwignią i łożyskiem oporowym z tej starej skrzyni , i łapę skrzyni też przekręcić ze starej , no i sprzęgło z dociskiem oczywiście dieslowskie :mrgreen:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Kazuya 
świeżak


Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-10-07, 20:39   

Kurcze super wiadomość. Zaraz będę się rozglądał za skrzynią od benzyniaka. :-D
 
     
Michal982 
świeżak


Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: Dubai - Zamość
Wysłany: 2012-10-09, 18:39   

Widzę, że nie jestem jedyną osobą której w Suzie z sercem diesla zaczyna sypać się skrzynia. Chyba wiek i bezlitosny dla podzespołów silnik diesla robią swoje. Całe szczęście ze skrzynia z benzyny pasuje, rozumiem ze musi to być skrzynia 5 z Santany? A może ze starszych wersji 413 też podpasuje.
Pozdrawiam
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-10-09, 22:48   

a ja myślałem że przez zmianę pompy silnik mi skrzynie rozwala , a tu widzę że się wszystkim po kolei sypią skrzynie :shock:

Michal982 napisał/a:
bezlitosny dla podzespołów silnik diesla robi swoje


ten oryginalny silnik jest taki muł że by nawet muchy nie skrzywdził :lol:

ps. kolejna osoba będzie zmieniać pompę i dla porównania przejechaliśmy się jego i moim samcem , i jego samcem pod testową górkę na dwójce ledwo wyjechaliśmy a moim na trójce wylecieliśmy bez problemu i gdyby nie siadające sprzęgło u mnie to i bym czwórkę mógł wrzucić :lol:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-10-10, 01:39   

Tak dokładniej to co tym skrzyniom się dzieje?

Kwestia druga - jak już macie/będziecie mieli porozbierane skrzynie to poróbcie zdjęcia, pomierzcie tą dokładkę do kosza sprzęgłowego. Te zdjęcia które widziałem nie do końca oddają 'skalę problemu' ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-10, 09:49   

Moja - pada synchronizator 2; 1 w sumie też nie bardzo mogę wrzucać jak fura jedzie ale to już jakoś mnie nie boli, a na 4 przy obrotach 1 300 -1 500 dostaje takich wibracji, że wszystko co nie jest skręcone na sztywno wpada w stan nieważkości i fruwa swobodnie po kabinie. I tego już od dłuższego czasu zdzierżyć nie mogę. Co ciekawe jak nawalę na kipę drewna albo budowlanki i samu jest dobrze obciążony to ten efekt nie występuje.

Eliminowałem po kolej pozostałe "wibrogenne" przypadłości i została mi ta skrzynia jako podejrzany nr 1

Co prawda sama skrzynia też była już rozkładana i przeglądana, ale pod kątem luzów na łożyskach i łożyska były ok prócz tego na wałku sprzęgłowym. Ale mi się zdaje, że poprzedni użytkownik nie dbał o olej - a nawet może jeździł trochę bez i się jakiś wałek wytarł i łapie luz nie tyle na łożysku samym co gdzieś może w obudowie. W reduktorze też był kłopot właśnie z wytartym wałkiem, ale tutaj dobra robota Slavoka wykluczyła sam reduktor z listy podejrzanych.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 17:17   

Ja też się długo naszukałem zanim nie podniosłem na kanale.Włączyłem 1 bieg i okazało się,że tylny wał miał lekkie bicie .Musiałem na coś najechać.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Michal982 
świeżak


Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: Dubai - Zamość
Wysłany: 2012-10-10, 18:38   

Ja jeszcze swojej skrzyni nie rozbierałem bo da się jeszcze normalnie jeździć problem natomiast zaczyna się jeżeli chce sobie poszaleć w terenie bo nie mogę zredukować z trójki na dwójkę. Muszę lewarek zmiany biegów przesunąć do przodu tak jak bym chciał włożyć jedynką a potem gwałtownie do dołu i to jedyny sposób żeby zredukować bieg. Co dziwne wszystkie biegi do góry wchodzą bez problemu. Ktoś nawet wspominał mi kiedyś, że przy lewarku zmiany biegów jest jakaś śruba M6 która czasami lubi się odkręcić albo nawet ściąć i to może być przyczyną.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-10, 22:44   

Zawias napisał/a:
Ja też się długo naszukałem zanim nie podniosłem na kanale.Włączyłem 1 bieg i okazało się,że tylny wał miał lekkie bicie .Musiałem na coś najechać.


Jeździłem kolejno bez wałów - najpierw z samym tylnym, przód zupełnie zdemontowany. Później z samym przednim, tylny zupełnie zdemontowany i efekt był ten sam więc wały wykluczyłem w ten sposób.

Co do 2 biegu mam tak samo jak kolega wyżej. Z tym że czasem jest tak że nawet po redukcji z trójki nie mogę dać wajchy do przodu jakby na jedynkę i dopiero na dwójkę. Czasem to nawet trochę niebezpieczne się robi jak mam się np. szybciej zebrać ze skrzyżowania a tu najpierw trza się ze skrzynią posiłować. Tak jak mówiłem, moja skrzynia już była rozbierana i reanimowana - nie wiele pomogło.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.