Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Suzuki Samurai Challenge
eskapada 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-06, 13:18   Suzuki Samurai Challenge

Koledzy proszę was o opinię sugestie i uwagi. Jest pomysł na zrobienie rajdu nawigacyjno przeprawowego tylko i wyłącznie dla Suzuki Samuraj -
Samurai Cup / Challenge nazwa teraz to najmniejszy problem :mrgreen:

założenia:

- impreza tylko i wyłącznie dla Suzuki Samuraj nie dla zmot. Czy samuraj z motorem 1.6 Vitara czy 1.6 TD Volkswagen to zmota czy nie. Czy Samuraj po SWAP na sprężynie to zmota czy nie -raczej ta. Regulamin zapewne wykluczy auta przerobione na sprężyny.

- termin wczesna wiosna 2013
- czas piątek dzień i noc oraz sobota. Niedziela pakowanie zabawek walka z kacem powrót do domu ;-)
- region Dolny Śląsk okolice Walimia, Srebrnej Góry czyli tam gdzie odbyła się tegoroczna III edycja Poland Trophy
- przewidywane koszty 700 zł załoga dwuosobowa za dwu dniowy rajd z wyżywieniem i noclegami i imprezą z soboty na niedziele.

Największy zgryz jest z tym co to jest Suzuki Samuraj i jakie modyfikacje są / będą akceptowane a jakie wykluczą auta. Koncepcja jest taka aby nie robić podziału na klasy...
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-10-06, 14:20   

Jeśli wpuścisz tylko seryjne to zbyt wielu ludzi się nie pojawi bo większość coś tam pozmieniała.
Pytanie czy nie lepiej zrobić podział na klasy typu: seria, lekko zmotany, mocno zmotany. Samo dzielenie np. pod kątem silnika nic nie da bo mogę mieć 1,6VW + AT'ki i wylądować w tej samej klasie co gość na simexie - sprawiedliwości w tym niewiele ...no chyba że będziemy walczyć na żwirowni z sypkim piaskiem :-D

Generalnie temat podziału klas, to odwieczne dylematy, ostatnio dyskutowaliśmy ze znajomymi co powinno, a co nie, być dopuszczane do startu w 'turystyku' bo bywa tak że razem z autami seryjnymi startują samochody 'przystosowane do terenu'. Z punktu widzenia seryjniaka - bez sensu, bo nie ma nawet cienia szansy żeby powalczyć, a wpisowe najczęściej nie małe. Jak 'turystyk' na 33' zrobi koleiny przy pieczątce, to auto fabryczne na 29' najczęściej nie ma tam już czego szukać.
Ale to tak na marginesie i nie w temacie ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
eskapada 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-06, 15:09   

Idea jest taka aby wygrała najlepsza i najbardziej wszechstronna załoga. Dla tego rajd będzie ( jeśli będzie ) podzielny na kilka etapów o różnej skali trudności i charakterze. Będą nawigacyjnie, nasto kilometrowe, szybkie odcinki i dużo nawigacji. W zasadzie to czego samuraje nie lubią czyli coś na wzór cross country. Mamy dostęp do terenów po kopalnianych, gdzie 100 konny samuraj na Simexie szybciej polegnie niż 1.3 na oponie typu BFG KM2. Ze względu na ukształtowanie terenu, region na pewno nie będzie to dwu dniowa błotna odyseja.

Ogólnie to skłaniałbym się ku klasie wyczyn ( wyciągarka opony do 30 cali, dowolne modyfikacje zawieszenia opartego na resorach piórowych: SPOA / wieszaki rewolwerowe lifty 4 cale itp ) oraz extrem z tym, że auto w klasie extrem musi być samurajem….i tutaj jest największy zgryz :roll:

Dla mnie Samuraj na mostach od Landryny czy innego K160, Toyoty z motorem BMW nie jest Samurajem ale rajd ma być rajdem dla zawodników a nie dla organizatorów :roll:
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-10-06, 16:59   

w/g mnie założenia z dupy.
Możesz dalej nie czytać bo i tak się nie pojawię :mrgreen:

700szelestów za 2 dni turystyka...?
Do tego po co sobie utrudniać podział na klasy skoro już jest na czym się opierać i jest to w miarę OK
Niech kryterium będzie np. rozmiar opony.
Proste do egzekwowania a czy do tego jest most z suzuki toyoty czy tatry to już inwencja twórcza właściciela.
A jak chcesz żeby było sprawiedliwie to zrób milion klas z blokadą z tyłu, przodu z dwoma, z siedmioma z silnikiem swifta golfa samuraia vitary i kamaza...
tylko kto to wszystko sprawdzi...?



PS:Dobrze, że jeszcze chce się komuś rajdy organizować ale ja wypadam...
 
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-10-06, 17:38   

Co do terenow zajebiste . Wiem bo mi eszkam 15 KM OD WALIMIA. Co do zalozen wedlug mnie totalnie z dupy. Za 700 pln nie bedziesz mial zbyt wielu chetnych. Wiosna 2013 bedziemy w Gluszycy czyli 15 km od Walimi organizowac 2 edycje Kamykow w cenie 230 ZL. Co do jakosci naszej impezy polecam lekture opini na roznych forach. Wydaje mnie sie ze nie jestes uzytkownikiem Samuraia (dlatego min ze nazwe piszesz Samuraj) i dlatego lekko sie motasz z ocena mozliwosci tego autka. Jak chcesz skontaktuj sie z nami czyli kilkoma lokalnymi uzytkownikami Suk o roznych stopniach modyfikacji to pomozemy Ci ogarnac temat.

PS. Nie staraj sie za duzo zarobic na uztkownikach Samuraikow przy organizacji Rajdu bo w ogromnej wiekszosci sa to pasjonaci nie wynikowcy.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2012-10-06, 20:02   

hałas i adalber maja stuprocentowa racje niestety :) impreza kamyki moim zdaniem była idealna i w kazdym stopniu dopracowana :) poza tym bardzo niska uczciwa cena :) 700 zł to jest naprawde sporo bo wiekszosc dwidniowych imprez w naszym regionie to okolo 400-450 i odbywaja sie co roku i przyjezdza masa aut , rajd dla samych samuraiów ok ale tylko osobne wyniki czyli po tej samej trasie jada wszystkie auta łacznie ze zmotami , zmotanymi samuraiami i seryjnymi samuraiami ale osobne wyniki dla posiadaczy samuraia :)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-10-06, 22:08   

oj tam, oj tam, chłopaki chcą zrobić imprezkę i dobrze, ale za 700zł, frekwencji nie wróżę, no chyba, że w cenie będzie wszystko, czyli jazda, gadżety, wyżerka na wszystkie dni, noclegi i impreza końcowa, czyli przyjeżdżam, tankuję i o nic więcej się nie martwię, choć to i tak nie tanio.
Ps. tak jak adalbert napisał, nam imprezę (zlot) na 40 pieczątek, następnie paintball i klasową biesiadę, której koszt wyniósł 140zł od załogi dwu osobowej, udało się zrobić za 230 pln, do tego oczywiście koszulki, naklejki, dyplomy, puchary, ubezpieczenia itp. czyli da się taniej ;)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
eskapada 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-11, 08:55   

Założenia nie są idealne ale wstępnie narzucone przez pomysłodawcę i sponsora nagrody głównej o wartości 3 tys - zestaw zawieszenia do Samuraja a nie do zmoty a w sumie na kiego grzyba komuś komplet zawieszenia z resorami do zmoty na sprężynach :roll:

Jeśli chodzi o wpisowe to miało ono pokryć koszty noclegów i wyżywienia, cateringu na trasie. Dwie oferty od ośrodków, które pomieszczą około 20 /30 złóg tj. tyleż samo pokojów dwuosobowych oscylowały na poziomie 120 /140 zł doba za osobę. 120zł x dwa dni x 2 osoby = 480 zł

Zapewne jednak wpisowe będzie znacznie mniejsze i obejmie koszt rajdu i imprezę integracyjną dla zawodników ...

[ Dodano: 2012-10-11, 09:04 ]
adalbert napisał/a:
Wydaje mnie sie ze nie jestes uzytkownikiem Samuraia (dlatego min ze nazwe piszesz Samuraj) i dlatego lekko sie motasz z ocena mozliwosci tego autka. Jak chcesz skontaktuj sie z nami czyli kilkoma lokalnymi uzytkownikami Suk o roznych stopniach modyfikacji to pomozemy Ci ogarnac temat. .


Jestem użytkownikiem Samuraja i piszę poprawnie po polsku ;-) Nie motam z oceną możliwości tylko z podziałem na klasy i jakimkolwiek pomysłem na sklasyfikowanie co jest samurajem po ,, off roadowych modyfikacjach a co jest zmotą mającą w dowodzie Suzuki Samurai

:roll:
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-10-11, 09:21   

eskapada napisał/a:
... koszty noclegów i wyżywienia, cateringu na trasie. ... oscylowały na poziomie 120 /140 zł doba za osobę. 120zł x dwa dni x 2 osoby = 480 zł

Ten punkt programu może zniechęcić wiele osób, lepiej pozostawić to jako opcję do wyboru, a nie z góry narzucać. Osobiście za 240 zł, to wolał bym przespać się wygodnie w aucie (long rządzi ;-) ), usmażyć jajecznicę lub inne polowe danie. ...a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na paliwo lub inne przydasie do suzy.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-10-11, 09:50   

samurai pisze się przez I na końcu, bo to nazwa własna samochodu, jak piszesz inne marki np. Toyota, czy Daweoo, to chyba nie spolszczasz na tojota czy dełu ;-)


ale nieważne, wracając do tematu, faktycznie, wydaje mi się, że lepiej zrobić jak Tanto napisał i odpuścić sobie noclegi, bo to znacznie odchudziłoby cenę jaką trzeba zapłacić za imprezę, a i dzięki temu byłby szansa na uzyskanie pełnej obsady.
Zobacz sobie ile załóg było na Poland Trophy, w podobnej cenie, a co jak co, mają już wypracowaną markę i mogą sobie pozwolić na większe windowanie kosztów
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.