Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
zapłon suzuki Lj 80
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
  Wysłany: 2012-10-12, 23:37   zapłon suzuki Lj 80

Witam
czy mógł by mi ktoś napisać jak wyregulować zapłon począwszy od włożenia rozdzielacza z palcem
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-10-12, 23:57   Re: zapłon suzuki Lj 80

krzysiu671 napisał/a:
Witam
czy mógł by mi ktoś napisać jak wyregulować zapłon począwszy od włożenia rozdzielacza z palcem


krzysiu,
Wszystko jest opisane w manualu (dostępnym do ściągnięcia)
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-13, 00:11   

no tak ale po angielsku i nie daje rady :/

[ Dodano: 2012-10-13, 23:48 ]
no widzę ze nikt mi nie podpowie jak to zrobić no trudno to mam inne pytanie a mianowicie o iskrę występuje u mnie taki problem że na cylindrach 1 i 2 jest normalna iskra a na 3 i 4 iskra pojawia się dopiero po odłączeniu od świec fajek i przyłożeniu ich blisko świecy wtedy normalnie przeskakuje iskra... (z cylindrów 3 i 4 ) dodam ze przewody wysokiego napięcia są sprawne styki w kopułce wyczyszczone
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-10-14, 11:49   

Są też obrazki :mrgreen:
Zamień świece miejscami 1,2 <-> 3,4 i sprawdź czy problem iskry zmienił miejsce.

ps.
Zacząć należy od ustawienia przerwy młoteczek-kowadełko i ustawienia wyprzedzenia zapłonu (znajdziesz na obrazkach w manualu).
Potem już niczym się nie reguluje.
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-14, 12:37   

ustawiłem zapłon jest kiedy na kole zamachowym 10 stopni zrówna się z obudową skrzyni no a świece też już zamieniałem nic to nie dawało dalej 3 i 4 po założeniu fajek brak iskry
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-14, 12:47   

Masz F8A pod maską?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-14, 13:35   

a czego to są parametry?
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-10-14, 14:45   

Kod silnika to jest.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-14, 15:05   

Inaczej mówiąc masz tam 800setke ?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-10-14, 15:15   

krzysiu671 napisał/a:
ustawiłem zapłon jest kiedy na kole zamachowym 10 stopni zrówna się z obudową skrzyni no a świece też już zamieniałem nic to nie dawało dalej 3 i 4 po założeniu fajek brak iskry

A jak wykręcisz świecę (3 albo 4) z silnika, powiesisz ją na kablu i dasz obudowę do masy, to jest iskra?
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-14, 15:41   

pojemność 0,8


no jak wykręcę i zbliżę do obudowy to przeskakuje iskra
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-14, 15:56   

Musisz wziąć jakąś pewną świecę, wkładasz do przewodu, masa świecy do kolektora czy czego tak chcesz i jedziemy po kolei kabel po kablu . . . jeśli masz pewność że przewody są 100% OK, to albo masz świece padnięte (warto sprawdzić przerwę elektrody) . . . sprawdź wszystko dokładnie od świec wstecz w kierunku rozdzilacza, kondensatora itd . . .
Sam mam ten silnik w swoim SJcie i chodzi elegancko choć jak go kupiłem zapłon był poprzestaiany jakby go przedszkolak ustawiał :-?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-14, 16:03   

napisz mi jeszcze jak byś mógł
wkładam rozdzielacz do silnika palec jest ustawiony do kreski na obudowie rozdzielacza i wkładam całość do środka tylko teraz przy wkładaniu palec się przestawia i tu pytanie czy palec ma być równo z linią po włożeniu czy przed włożeniem i jak się przestawi z powodu skośnego gwintu to tak ma być? no i koło zamachowe ustawione na 10 stopni.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-10-14, 20:26   

Ustaw silnik na znaki - pierwszy tłok w gmp, oba zawory zamknięte i wtedy włóż aparat tak, żeby palec celował na styk pierwszego cylindra na kopułce, a samą korektę wyprzedzenia powinno się dać zrobić już na osadzonym aparacie albo rób tak, jak robisz, ale palec ma celować na styk pierwszego cylindra już po osadzeniu aparatu.
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-15, 23:36   

dziękuje wszystkim za rady udało mi się ustawić zapłon wymieniłem przy okazji świece, przerywacz i kondensator i wszystko chodzi dużo lepiej jak na początku:D

mam tylko jeszcze pytanie w rozdzielaczu za płytką gdzie jest osadzony przerywacz jest taki mechanizm z dwoma sprężynkami do czego to służy??
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-15, 23:55   

Do przyspieszania zapłonu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-16, 00:11   

to w takim razie co może powodować luźna jedna z tych sprężynek bo luzów dostała i nie jest wogóle napięta znalazłem tak kawałek takiej tulejki z tworzywa i chyba to się wykruszyło z tego trzpienia co jest osadzona ale silnik chodzi przyzwoicie
wypada coś tam grzebać czy zostawić tak jak to jest??
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-16, 07:44   

Aparat jak się kręci to siła odśrodkowa napina te sprężynki,które obracają płytkę aparatu w przeciwnym kierunku niż obroty aparatu.Powoduje to przyspieszenie zapłonu.Wybór należy do Ciebie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
krzysiu671 
świeżak


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: 2012-10-19, 22:39   

występuje jeszcze teraz taki problem:
przy spokojnym ruszaniu trochę przerywa ale jak już sprzęgło jest puszczone do końca i dostanie gazu jest dobrze na luzie silnik chodzi bez zarzutu. przy gwałtownym ruszaniu nie ma tego problemu.
winny jest gaźnik czy coś jeszcze z zapłonem?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-10-19, 23:09   

krzysiu671 napisał/a:
występuje jeszcze teraz taki problem:
przy spokojnym ruszaniu trochę przerywa ale jak już sprzęgło jest puszczone do końca i dostanie gazu jest dobrze na luzie silnik chodzi bez zarzutu. przy gwałtownym ruszaniu nie ma tego problemu.
winny jest gaźnik czy coś jeszcze z zapłonem?

Raczej problem z "przejściem" na gaźniku.
U siebie w lj80 mam gaźnik z sj410 i trochę łaciny poleciało przy jego ustawianiu...
Tam jest taka magiczna dziurka obejściowa. Jak przepustnica w pozycji zamkniętej będzie względem niej w nieodpowiednim miejscu, to będą się takie rzeczy działy.
Trzeba eksperymentalnie ustawić śrubką na zderzaku.
Chyba że ktoś ma jakiś manual do regulacji tych gaźników - ja na taki nie trafiłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.