witam
mam pytanie
chodzi mi o to czy jesli mam w samuraju santana zalaczony tylko naped na tyl to czy kręcą sie reduktor i przedni most (mam na mysli zeby nie stały w bezruchu- zeby byl jakis obieg oleju)
pozdrawiam wszystkich i prosze o oddpowiedz mozliwie wyczerpującą
zbyszek
Przy przełożeniu 2H na reduktorze reduktor nie przekazuje żadnej siły na wał co za tym idzie wał się nie kręci... ale jeżeli masz w przednich kołach sprzęgiełka to w pozycji "LOCK" bebechy mostu będą pracowały bo będą napędzane kołami, wal też będzie się kręcił. Jeżeli nie masz sprzęgiełek a tylko zabieraki na kołach to bebechy na 2h też będą się kręcić z tym, że nie możesz sobie wtedy "odłączyć"kół od półosi i taka jest różnica.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
na chwile obecna jezdze na 4H ale mam z prrzodu jedno sprzeglo na free. czyli rozumiem ze reduktor w zaden sposob obecnie sie nie kręci. trzeba poczekac na pol metra sniegu to popracuje. dobrze rozumuje?
pozdrawiam
kolego reduktor kręci się zawsze ja Ci opisałem jak to wygląda w przypadku mostu przedniego.
Czasami nie jeździj na 4H po asfalcie z zapiętym przednim napędem bo sobie reduktor szybko uszkodzisz, tam nie ma międzyosiowego dyferencjału.
Podpowiem troszkę
na co dzień jak poruszasz się po twardym i przyczepnym asfalcie czy jakiś drogach utwardzonych to stosuj przełożenie 2H, 4H stosujesz np. w śniegu czy błotku, 4L wrzucasz jak brakuje mocy lub chcesz wykonać jakiś manewr precyzyjniej, wolniej - podjazdy, zjazdy, przejazd przez głębokie błoto itd.
Natomiast jeżeli chodzi o przedni most i sprzęgiełka, to tak jak już pisalem wcześniej albo lock albo free śmiganie na 4H z rozpiętym jednym sprzęgielkiem jest bez sensu bo musisz wychodzić z samochodu by zapiąć napęd 4x4.
Wracając do twojego pytania, napiszę raz jeszcze - bebechy reduktora kręcą się zawsze niezależnie od pozycji wajchy, różnica jest tylko taka, że w zależności oj jej pozycji kręcą się inne zębatki.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum