Ja mam wtryskowy, ale do niego biednie normalnie linka. Czyli impulsator jest w liczniku ? to trochę idiotyczne chyba tylko dla mechaniczne licznika kilometrów. No to muszę go wyjąć, i zobaczyć.
Impulsator jest w prędkościomierzu i jest on napędzany linką.
Jak inaczej podałbyś komputerowi informacje o prędkości?
Nie musisz wyciągać zegarów. Weź schemat, znajdź kabelek idący do komputera i w niego wepnij metromierz.
Nie mam schematu do wersji z ECU. Broń borze nie chce podważać tego co piszesz. Tylko się tak zastanawiam, przy tak prostym sterowniku jaki jest w Samurai z jednopunktowym wtryskiem po co mu informacja o prędkości pojazdu. Jak jego tylko interesują obroty silnika. Bo jeszcze rozumiem że jest prędkościomierz elektroniczny który jest w pewnym sensie zwykłym wskaźnikiem wychyłowym sterowanym przez układ całkujący na podstawie impulsów z linki.
Ale oczywiście mogę się mylić. Po prostu głośno rozważam.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Taniej impulsator można dostać z firmy która montuje taxometry w Wawie, straciłem link ale strona nie wyglądała jak sklep on-line tylko przedstawienie oferty. Jeżeli oczywiście potrzebujesz.
Przemyślałem, poczytałem i mimo wszytko nie uważam że to jest dobry pomysł, jestem z wykształcenia elektronikiem tylko już mało praktykującym :) :) :). Iże takie równolegle dopięcie się do sygnału może się obawiać błędami z ECU. Trzeba by to mocno separować, jakimiś wtórnikami. Ja nie lobię takiej pasówki, wole dołożyć impulsator na linkę, tylko przeznaczony do dla metromierza.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Przemyślałem, poczytałem i mimo wszytko nie uważam że to jest dobry pomysł, jestem z wykształcenia elektronikiem tylko już mało praktykującym :) :) :). Iże takie równolegle dopięcie się do sygnału może się obawiać błędami z ECU. Trzeba by to mocno separować, jakimiś wtórnikami. Ja nie lobię takiej pasówki, wole dołożyć impulsator na linkę, tylko przeznaczony do dla metromierza.
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach.
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach.
Czy Ty nasz nie obrazasz??:>
Nie mam pojęcia o czym piszesz ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Kolega Kostuch po prostu kontynuuje, bardzo merytoryczną dyskusję.
kostuch napisał/a:
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach.
Ja swoje rozważania na razie mam czysto teoretyczne, bo jeszcze do tego nie zaglądałem, ale jak to wygląda tak jak piszesz to rzeczywiści spokojnie mona wykorzystać ten impulsator. Ja myślałem ze to opiera się hallotron albo cewkę dlatego moje wątpliwości.
A teraz rozważania co do samego metromierza. Obecnie biorę pod uwagę poniższe dwa modele, których cena jest do akceptacji.
http://allegro.pl/metromi...2707241978.html
instrukcja: http://4x4.net.pl/ftp/Met...tronicznych.pdf
Plusy:
- mała zgrabna obudowa
- dostępne różne impulsatory w tym do Samca
- pomiar, napięcia aku, możliwość pomiaru temperatury,
- dwa wyświetlacze, czyli możliwość jednoczesnego podglądu czasu odcinka i długości. (ale czy to w offroad-zie jest potrzebne)
- wyłącznik metromierza na obudowie.
Minusy:
- cena w porównaniu do konkurenta.
- Możliwość ustawiania jasności, poprzez wejście w tryb kalibracji co wiąze się z utratą danych z licznika całkowitej drogi od włączenia.
- Do kalibracji trzeba przejechać 1km, trudno dokładnie wyznaczyć taki odcinek, można niby GPS ale...
- Pomiar odcina wyświetlany z dokładnością do 10m (ale tu to się chyba już czepiam :) )
http://allegro.pl/full-me...2714105348.html
Plusy:
-cena
-kalibracja na odcinku 100m, łatwiej wyznaczyć taki odcinek.
-klawisz do zmiany jasności ( chyba ważne przy końcówce rajdu już po zachodzie słońca)
-tryb lustrzany ( w przypadku samca chyba nie potrzebny, ale jest)
-obsługa impulsów do masy i +12V
- zewnętrzny reset w zestawie (taki sobie ale jest).
Minusy:
-jeden wyświetlacz
-brak zewnętrznego złącza, dla klawisza reset na kablu tak żeby można było go odłączyć i nie plątał się jak nie potrzebny jest.
-obudowa
-brak pomiaru napięcia, i temp. (jak u konkurencji)
To są oczywiście moje subiektywne odczucia po przeczytaniu instrukcji. Te droższy widziałem na żywo zamontowany w samochodzie, ten tańszy może dzisiaj obejrze to podzielę się opinią i może obudowa stanie się jego plusem.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
moziembl,
Stałem kiedyś przed podobnym dylematem i... zrobiłem sobie sam metromierz
Każdy gotowiec miał nie do końca odpowiadającą mi funkcjonalność, np. kalibracja: po ch... przymus przejechania 1km albo 100m? U mnie można przejechać dowolny znany odcinek (np 245m) a potem ustawić na metromierzu ile zostało przejechane. Łatwiej kalibrować się chyba nie da.
To samo z wyświetlanymi informacjami, guzikami, etc.
O cenach nie wspomnę...
Albo pójdziesz na jakiś kompromis, albo zrobisz po swojemu.
ps.
Metromierz im prostszy, tym lepszy.
Uwierz mi, że bajerami pobawisz się kilka razy a potem po prostu interesuje cię dystans. Cała reszta dodatkowych gadżetów zaczyna po prostu przeszkadzać.
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 120 Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2012-10-19, 17:17
I tu się z Tobą Kostuch zgadzam w stu procentach, mam Road Mastera, drogi, a i tak pilot tylko kasuje metry i nic więcej. Lepiej poszukać lub zrobić sobie w miarę możliwości coś taniego i prostego.
_________________ Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-20, 12:55
Na rajdach często jedzie się wg. Road -book-a .Podane odległości są w metrach i wtedy metromierz jest przydatny.Można go zerować,pokazuje czas odcinka,czas łączny,drogę całkowitą i wiele przydatnych na rajdzie danych.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-20, 14:12
czyli rozumiem, że to raczej "profesjonalna" zabawka. Dzięki.
A jak ktoś ma problem z odmierzaniem odcinków do kalibracji np. kilometra to mnie naszła taka myśl, że chyba na czarnych drogach odległość między słupkami to 100m.
moziembl,
Stałem kiedyś przed podobnym dylematem i... zrobiłem sobie sam metromierz
Każdy gotowiec miał nie do końca odpowiadającą mi funkcjonalność, np. kalibracja: po ch... przymus przejechania 1km albo 100m? U mnie można przejechać dowolny znany odcinek (np 245m) a potem ustawić na metromierzu ile zostało przejechane. Łatwiej kalibrować się chyba nie da.
To samo z wyświetlanymi informacjami, guzikami, etc.
O cenach nie wspomnę...
Albo pójdziesz na jakiś kompromis, albo zrobisz po swojemu.
ps.
Metromierz im prostszy, tym lepszy.
Uwierz mi, że bajerami pobawisz się kilka razy a potem po prostu interesuje cię dystans. Cała reszta dodatkowych gadżetów zaczyna po prostu przeszkadzać.
Bardzo dziękuje za sugestie, szczerze mówić to też myślałem nad swoim własnym rozwiązaniem, choć to nie szybko, bo musiał bym sobie przypomnieć parę rzeczy, Twoja sugestia o prostocie pokrywa się z moimi doświadczeniami z metromierzem na GPS GPSAuto. Przydaje się praktycznie długość odcinaka i stoper na szybkościówkach. Twój sposób kalibracji jest genialny w swojej prostocie.
Jeszcze raz dzięki za konstruktywne opinie.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum