Witam. Zaczynam sie dopiero bawic w 4x4 i mam pytanie kupilem samurai 413 i mam problem z przeglubem strasznie strzela jak jest wlaczony naped na 4 kola i skręcam i na dodatem widac wycieki kolo kuli i jest luz na kole. Co mam z tym zrobic? Gdzie dostane wsystkie czesci. Powiedziano mi ze musze kupic przegub lozyska uszczelniacz kuli i polosi. Gdzie to kupic i jakich firm najlepiej i najtaniej. Z góry dziekuje.
Witam.
Czy po założeniu nowych uszczelnien na kule(guma+filc) nalezy kule czymś wysmarowac duzo,czy tylko delikatnie zeby ten smar tego blota nie zbieral?.
Ja z kolei poleciłbym Ci zastanowić się nad kupnem kompletnego przedniego mostu. Przeguby do Samuraia to akurat dość droga sprawa. Plus uszczelniacze, łozyska. Ja mam podobny problem i trafiłem na kompletny przedni most w dobrym stanie za 500zł. Zajeżdżę ten, który mam do końca i po prostu włożę kolejny :)
_________________ Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL
Wiek: 47 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-05-17, 14:38
Chyba że Spidetraxy, lub ich podróby można już kupić za około 800 - 900 zł. Do tego trzeba doliczyć tylny dyferencjał, który wstawiasz zamiast przedniego ale po wymianie zapominasz o przegubach, chyba że masz na przodzie ARB'a i butujesz na zapiętym i skręconych kołach.... przy "normalnej" eksploatacji praktycznie niezniszczalne. To chyba będzie kolejny zakup w ubiegłym roku kupowałem półoś z przegubem lewa (używka) za 200 zł, w tym kupiłem okazyjnie dwie razem z przegubami i dyfrem za 200 zł wymieniłem już prawą co daje połowę wartości.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-13, 21:44
Jeżeli potrzebujesz wymienić wszystko, co jest w zestawie, to taniej raczej nie dostaniesz. Z tym, że tak jak Zawias pisze - możnaby się dowiedzieć, co to za łożyska dają. W tej cenie pewnie coś słabszego, więc musiałbyś się liczyć z nieco szybszą kolejną wymianą.
Powierzchniowo oba przeguby mi ciekną, więc na pewno (?) muszę wymienić uszczelniacze.
Przy okazji że będzie to pierwszy od lat remont w tym rejonie, chcę zrobić wszystko co można niewielkim kosztem (<300zł).
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-13, 23:44
U siebie też mam łożyska po 20zł/szt, jakieś węgierskie. Wziąłem, bo stare się rozsypały, a mieli akurat takie. Na razie tylko pare kkm przejechane, ale w razie czego w sumie wymiana nie jest specjalnie skomplikowana.
Wiek: 36 Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-01, 18:46
Panowie, jestem teraz na etapie wymiany uszczelniaczy, łożysk itd w przednim moście. Czy po dokręceniu mocowań łożyska zwrotnicy, czuć było u was opór przy skręcaniu zwrotnicą ? Rozrusza się to, czy powinienem zastosować więcej podkładek pod te mocowania ? (mówię o tych mocowaniach przykręcanych na 4 śruby do zwrotnicy )
Panowie pytanko mam, mam suze, w totalnej seri, nie widziała nigdy terenu, dopiero kupiona i cieknie mi na kulach mostow, reszta wydaje sie byc ok, czy wystarczy ze wymienie tylko uszczelniacze na kulach czy lepiej odrazu wymienic reszte?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-25, 13:05
pytanie natury czy lepsza jest bułka z masłem czy z margaryną :)
Pewnie, że najlepiej byłoby zrobić wszystko za jedną robotą, ale... może nie ma takiej potrzeby. Jak cieknie po kuli to z pewnością uszczelniacz półosi. A resztę to wedle potrzeb - jak się okaże że łożyska i pozostałe uszczelniacze do wymiany to jedna robota. Ale jak reszta dobra to nie ma co dobrego na dobre wymieniać. Takie moje zdanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum