Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Element nagrzewnicy
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 19:59   Element nagrzewnicy

Co to jest i za co odpowiada:
http://i156.photobucket.c...%20ENGL/63a.jpg

Z opisu na obrazku wywnioskowałem, że to "resistive conductor" tylko tłumacz googla nie bardzo chce pomóc :mrgreen:
Po podłączeniu kostki od nagrzewnicy drucik najpierw zrobił się czerwony i chwilę potem się upalił :mrgreen:

Czy to coś odpowiada za obroty silnika dmuchawy? (Nie reaguje na przełącznik)
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-20, 20:08   

Opornik nagrzewnicy reguluje obroty.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 21:21   

Dzięki.

Jaka mogła być przyczyna spalenia (coby nie spalić następnego :mrgreen: )

Z tego co widzę, to na aucie wymiana tego będzie należała do ciekawych i bez zdolności cyrkowych ciężko będzie zacząć?
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-20, 21:45   

Wentylator chodzi normalnie na innych prędkościach ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 21:59   

Po podłączeniu delikatnie się kręci i nie reaguje w ogóle na przełącznik (ani się nie wyłącza ani nie zmienia prędkości)

Czy wcześniej było dobrze nie wiem.
Od jakiegoś czasu jakby wianie się pogorszyło, więc przy okazji czyszczenia nagrzewnicy podłączyłem rozłożone żeby sprawdzić .
I "se" kur.a sprawdziłem :mrgreen:


Problem pozostaje taki, że jutro potrzebuje auta a a w sklepie pewnie na miejscu nie będą mieli (Już się zdążyłem przyzwyczaić :-) )
Drugi raz nie zamierzam wyciągać całego kokpitu, najwyżej pojadę bez deski :mrgreen:
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-20, 22:16   

Hałas napisał/a:

Od jakiegoś czasu jakby wianie się pogorszyło, więc przy okazji czyszczenia nagrzewnicy podłączyłem rozłożone żeby sprawdzić .
I "se" kur.a sprawdziłem :mrgreen:


spaliło się temu bo podłączyłeś, wyciągnięte... to coś się chłodzi jak jest w środku i turbinka działa, inaczej się przegrzewa i przepala...
te druty można zastąpić rezystorami, gdzieś na forum jest temat jakimi, niedawno był poruszany.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 22:37   

Znalazłem,
dla potomnych:
http://samurai.org.pl/vie...ighlight=nawiew
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-20, 22:38   

rezystor nawiewu-119 zł .Może znajdziesz taniej
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-20, 22:43   

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2176 tutaj jeszcze masz.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-11-21, 00:00   

Naprawiałem to kilka dni temu - robota rzeczywiście dla cyrkowca jeżeli chce się to wyciągnąć bez demontażu nagrzewnicy. Naprawić się da - albo rezystory /tylko skąd je wziąć , era TV typu Rubin dawno minęła i nikt już właściwie ich nie posiada chyba, że u dziadka na strychu/ albo nowy drut oporowy. Ja taki drut zdobyłem, nawinąłem na innym karkasie aniżeli dotychczasowy, polutowałem, zamontowałem wewnątrz porcelanowego bezpiecznika i zamontowałem na zewnątrz nagrzewnicy. Otwór w nagrzewnicy zasłoniłem starym, spalonym ustrojstwem. Problem polega na tym żeby tak dobrać drut oporowy aby miał właściwą oporność i nie spalił się bez chłodzenia wiatrakiem - gdyż jest na zewnątrz nagrzewnicy. Nagrzewa się - to fakt - szczególnie na pierwszym biegu wiatraka, ale jest tak dobrany, że nie powinien się spalić. :-D A jaka radocha z udanej pracy :lol:

[ Dodano: 2012-11-21, 00:10 ]
I jeszcze jedna sprawa - polutowałem przewody doprowadzające napięcie - drut oporowy trzeba zacisnąć na karkasie bo mocno się nagrzewa i lutownie diabli by wzięli :-?
_________________
KM
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.