Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Średni koszt naprawy zwrotnicy.
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-17, 18:42   Średni koszt naprawy zwrotnicy.

Hej,

ile średnio może kosztować robocizna za zwrotnicę - kula lekko cieknie. Mowa tu o obcych rękach. Trzeba rozebrać, wyczyścić, zmienić uszczelki - może łożyska itp.

Pozdrawiam.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-17, 18:46   

Dasz radę sam to ogarnąć, na prawdę żadna filozofia i góra pół dnia roboty

Tak a ramach zachęty ;]
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
crocodilla 
świeżak


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-18, 16:19   

Lexx, nie kazdy ma zdolności techniczne, garaż, narzędzia i czas. Ja płaciłem ok 500 zł za dwie strony, w tym wymiana łożysk kół, łożysk zwrotnicy, przeguby, wszystkie zimeringi, tarcze, klocki - kompletna regeneracja przodu, wszystko cacy i wcale nie mam wyrzutów, że sam tego nie robiłem :-) ))
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-11-18, 16:22   

to co wymieniłeś to akurat jedna robota. Ważne, że masz poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Mechanik zadowolony i klient zadowolony - układ idealny.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-11-18, 19:15   

Jeśli 500zł to koszt z częściami to chyba wszystko z gównolitu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-11-18, 19:34   

Nie no, nie podejrzewam że 500zł z częściami. Same łożyska kół prawie tyle kosztują z lepszej półki...
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-11-18, 22:20   

Same uszczelniacze kul to 80zł sztuka. Kupiłem kiedyś zamienniki, ale jak porównałem z oryginałami to ich nie założyłem.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-18, 22:38   

piszesz o tej gumie ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-11-19, 00:09   

Tej okrągłej gumie którą razem z filcem przykręcasz blaszkami do zwrotnicy od wewnętrznej stronie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-19, 08:34   

Zamieniki uszczelniaczy kuli robi firma Ted-Gum, do kupienia w IC, cena bez rabatów 40 PLN.

Jakość, nie mam nic do zarzucenia, na razie działają, czas pokaże jak długo pożyją.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
crocodilla 
świeżak


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-19, 20:25   

Pewnie, że tylko robocizna :-) ). Z jeszcze kilkoma częsciami, ktore mi wymieniali wyszło prawie 2 koła. Samurai jeździ jako jedyne auto, 95 % miasto a 5% racjonalna zabawa, więc mu na częsciach nie oszczędzam.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-11-20, 00:49   

Tak sobie podliczyłem jak mi to by wychodziło w częściach na stronę:

Przegub NKN - ok.400zł
Łożyska zwrotnicy - ok.80zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.80zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 110zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 100zł

Razem 790zł w częsciach na stronę. Do tego smar do przegubów, silikon na uszczelnienia itp... Ew. polerowanie kul i ich malowanie...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-21, 23:15   

KSikorski napisał/a:
Tak sobie podliczyłem jak mi to by wychodziło w częściach na stronę:

Przegub NKN - ok.400zł
Łożyska zwrotnicy - ok.80zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.80zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 110zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 100zł

Razem 790zł w częsciach na stronę. Do tego smar do przegubów, silikon na uszczelnienia itp... Ew. polerowanie kul i ich malowanie...



wiesz, można też tak:

Przegub chiny - ok.200zł
Łożyska zwrotnicy - ok.30zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.20zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 60zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 50zł u tokarza.

jak widzisz wszytko zależy od zastosowanych części ;) jak nie robisz sam to nigdy nie masz pewności co mechanik powkłada.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-11-22, 07:53   

Haha dlatego jak nie zrobisz tego SAMEMU haha to nigdy nie bedziesz wiedzial :-P

Dlatego wole to robic samemu przynajmiej jak kupie taniej i potem sie rozdupi to na siebie sie wku...... :-P :mrgreen:

a nie na mechanika ktory mi wlozyl chszczyzne :shock: a zaplacilem jak za zloto :evil: 8-)
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-01-30, 10:38   

Witam. Ja obecnie własnie regeneruje sobie przedni most a dokładniej zwrotnice i wszystko co z nimi związane (dyfer jest ok). poszły mi uszczelniacze na piaście i półosi ..... zapaćkało olejem tarcze ham. i ogólnie była kiszka.
Za zestaw uszczelniaczy kul i półosi z łożyskami zwrotnic i blachami zewnętrznymi dałem an allegroszu 220 zł. dokupiłem jeszcze uszczelniacze piasty zwykłem dwuwargowe po 5 zł / szt. Do tego wydałem jeszcze około 100 zł na różnorakie mazidła, farby podkłady itp.
Część smarów, papier ścierny, szlifowanie tarcz ham., silikon, brakujące śrubki dupki i inne duperele to tego nie liczę bo miałem u siebie.
Łożyska piasty, klocki ham, były ok. nie trzeba było wymieniać. Przy okazji muszę jeszcze kupić zestaw naprawczy do zacisków ham. i w wolnej chwili założyć reperaturki. Kule były szlifowane, pociągnięte podkładem epoksydowym, wżery zaszpachlowane dobrym klejem dwuskładnikowym a na wierzch polakierowane specyfikiem do reperacji wanien.
W razie czego została mi do skończenia jedna strona to mogę jakieś fotki cyknąć. Wszystko do ogarnięcia w domowych warunkach przy użyciu prostego zestawu kluczy. Sam robię to sam będę miał do siebie pretensję jak coś się "zdupczy", a z drugiej strony sam robię to wiem, że przyłożę się do tego dużo lepiej niż mechanik robiący na akord.
Zawsze staram się jak najwięcej sam grzebać przy aucie (oczywiście przy rzeczach które dam radę sam naprawić), taka praktyka jest według mnie nieoceniona później w terenie jak coś się "zdupczy" człowiek wie z czym i jak do problemu podejść. szczególnie jak noc blisko a do domu daleko. Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum.
Pozdrawiam
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-01-30, 20:37   

Tak się sentymentalnie zrobiło po poście Dany'ego44.
"Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum. "
Ale prawda jest taka, że gdyby nie to forum, nie poznałbym zajebistych ludzi (w tym Dany'ego44)i wiele rzeczy w Samurai byłoby dla mnie do dziś zagadką i potworną niewiadomą. A jednak Samurai nie gryzie, dużo własnych chęci i wystarczy się nie poddawać przy pierwszych porażkach i człowiek jest do przodu z autem.
Pozdrawiam Forumowiczów!!!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-01-30, 23:59   

Maverick napisał/a:
Tak się sentymentalnie zrobiło po poście Dany'ego44.
"Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum. "


Dzięki Maverick za miodek na moje serducho :-) jakoś tak mi się to zdanie na koniec przykleiło. Oczywiście zapomniałem dodać, że "Bardziej doświadczeni koledzy z branży to w całości użytkownicy tego forum :-) "

Jak mi nic nieoczekiwanego nie wyskoczy to powinienem w sobotę podjechać do chłopaków.
Pozdrawiam
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-01-31, 11:35   

Ja jestem na 100%
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.