Wysłany: 2013-01-08, 19:56 od czego wspomaganie do koł 35 cali
jak w temacie robię zmotę samurai na mostach lj70 i chcę założyć wspomę z przekładnią od opla omegi czy ukręci kołami 35 cali w błocie ?? czy szukać innego rozwiązania ??
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
a zdradzisz od jakiej omegi szukać przekładni? wiem że od A tylko nie wiem z jakim silnikiem chyba że to wszystko jedno? dużo z tym roboty? pompa też z omegi?
Radzę najpierw wziąć do ręki przekładnię z omegi i vitary.
Ta pierwsza jest ze dwa razy większa (i cięższa).
Poza tym nie pasuje wąs i stożek końcówki.
Zaletą jest niska cena.
Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?
Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?
Moje wspomaganie jest na etapie przekładni leżącej pod stołem i czekającej na wolny czas
Z tego co wiem 8v i 16v były identyczne.
Jak zakładasz do 1.3 to będziesz musiał wyrzeźbić dodatkowe koło pasowe. Trzeba też zrobić nową sztycę bo jest inny wieloklin (najlepiej mieć vitarowską i zrobić szczep z samuraiowską). Powinieneś też wymyślić podnoszenie obrotów na podstawie sygnału z pompy, bo można zadusić silnik.
Krzyku daj sobie spokój z takimi usprawnieniami... podejrzewam, że 100% samuraiów z dokładanym wspomaganiem nie ma takich usprawnień i jeżdżą, mam wspomaganie od omegi i nie udało mi się zdusić silnika ani razu.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Można podnieść obroty, można nic nie robić, można też zrobić zgodnie ze sztuką
Zwłaszcza że w samcu w gratisie jest podnoszenie obrotów przy obciążeniu elektrycznym (światła, nagrzewnica, etc). Wystarczy podpiąć tam dodatkowo sygnał z pompy i gitara. Pod warunkiem oczywiście że jeszcze ta funkcja działa
Gdzieś czytałem że każde 100 obr więcej na wolnych to dodatkowe 0,5l więcej zużycia paliwa na 100km...
Rozmawiałem dziś z kolegą i mam zaklepaną przekładnię z Omegi za flaszeczkę więc będę taką montował... a za drugą flaszeczkę będzie pompa z przewodami i zbiorniczkiem oraz wszelkie graty potrzebne do zmotania w Samcu czyli jakieś tam napinacze pasek itp... nie pogardzę na pewno
Podpowiedzcie jeszcze z czego pompkę dobrać i będę w niebie, dzięki
Daj przekladnie od toyoty . Dłuzszy wąs i do tego wyprowadzony do przodu. Pompa jakakolwiek suzukowa da radę.
U nas chodzi na pompie od jimnego bo akurat podchodziła pod mocowania na silniku :)
A jesli nie. To podobnej wagi jest od disco 2 :) najlepiej z anglika jak dobrze poszukasz to tanio kupisz :)
ło trochę temat stary jest ale kupiłem od omegi b i okazało się że ramoklatę którą kupiliśmy maotwory identycznie przerobione pod tą przekładnie więc pasuje jak talala tylko wąś do przeróbki ale to się da
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
A co sądzicie o wstawieniu przekładni z Patrola?
Zaletą jest to że montowana jest na zewnątrz ramy i zostaje dużo miejsca na inny silnik i nic nie przeszkadza żeby wsadzić większą chłodnicę. Wąs jest odpowiednio niski.
Na minus to trochę trzeba poszaleć z kątówką i wyciąć kawałek nadkola żeby weszła.
Trzeba by jeszcze zrobić nowy drążek do zwrotnicy i skrócić kolumnę.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-26, 12:18
Jak masz, to zakładaj, motania praktycznie tyle, co z każdą inną (nie licząc jimny, bo ta pasuje bez motania ).
W partolu wąs jest skierowany do przodu, a więc cała przekładnia wypadnie w zupełnie innym miejscu niż oryginał, praktycznie przed samym mostem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum