Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-15, 15:20
Wiecie :) to silnik XUD9 - występuje w Citroenie, Peugeocie i pewnie kilku innych samochodach. Znajdź temat użytkownika Dawid77 w dziale mój samurai, to kopalnia wiedzy o tym modelu Suki.
Jak juz kolego będziesz zmieniał pompe to wsadź sobie pompę marki Bosch(podejrzewam że masz epic Lukas),ponieważ pompę Boscha łatwo podciągniesz na dawce i boostpinie,i jest bardziej odporna na nasze świetne polskie paliwo,i ewentualnie na przyszłość tańsza i łatwiejsza w remoncie,i łatwiej w zakupie używki.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-15, 23:16
U mnie ciekł simmering na pompie Lucas jeden przy elektrozaworze i samurai nie palił w ogóle po dłuższym postoju, a jak odpalił to ropa lała się do komory silnika. Uszczelnienie na razie rozwiązało problem. Niedługo przekręcę 30k km po serwisie pompy i odpukać jest ok. Jakbym miał wymieniać pompę to tak jak zrobił Dawid77. Poza tym sama wymiana to nie takie hop siup jak masz immobilazer podpięty, więc moim zdaniem spróbuj najpierw zreanimować to co masz jeśli nie masz parcia na motanie większej mocy.
Edit: zmiana pompy na boscha pewnie nie będzie plug and play, ciekawe czy wtryski będą pasować? Pewnie otwory montażowe są inne. Moim zdaniem szkoda zachodu i kasy na taki zabieg. Jak wymiana pompy to tak jak Dawid77.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2013-01-16, 21:43
no ale do boscha to jest praktycznie wszystko do dokupienia , a lucas nawet serwisu nie ma jak by mocowanie lucasa nie pasowało to trzeba kupić pompę boscha z całym mocowaniem do bloku i najlepiej z przewodami wtryskowymi bo mogą sie różnić , a bosch ma jeszcze taką zaletę że elektrozawór jest uniwersalny a immo jest na niego dokładane więc nie trzeba go wymieniać a w lucasie się tego przeskoczyć niestety nie da i lucasy są wrażliwe na jakość paliwa
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Pany. Po padzie Lucasa poszedłem w stronę Boscha. Pasuje w zasadzie plug&play. Mocowanie pompy do bloku jest takie samo. Trzeba jedynie przenieść szpilki w sąsiednie otwory, bo te pompy pracują pod innym kątem. Przewody wysokiego ciśnienia nie są zamienne, muszą być od bosza. Koło rozrządu też musi być bosz.
Wtryskiwacze różnią się zewnętrznie, lukasy są wyższe, ale końcówki podobno są te same i podobno powinny działać. Ja tam sobie zmieniłem.
Ogólnie kombinacji wcale nie jest zbyt wiele.
Różnica między padającym lukasem a sprawnym boszem z boost pinem jest ekhm... zajebiaszcza
Aha, i jeszcze jedno. Taki swap eliminuje wibracje silnika odczuwalne w okolicach 2000 rpm. Powoduje je albo padajaca pompa, albo padające wtryskiwacze.
Lista aut w których siedzi ta pompa jest bardzo długa. Xud9, ładowali to do wszystkiego co miało koła i nie było niemieckie.
Moja pochodzi z citroena zx, ale może być z byle jakiego peżota 1.9 w odpowiednim roczniku, fiata scudo, jakieś rovery też jeździły na tych silnikach.
Generalnie szukasz pompy Bosch VE R 445. Różniły się one nieznacznie. Na zdjęciu widać nr. 0 460 494 278. Trzy ostatnie cyfry nie mają większego znaczenia. W tym przypadku oznaczają one rodzaj dynamicznego sterowania nastawnikiem kąta wtrysku.
Np. w citroenach były wersje z elektromagnetycznym przestawiaczem kąta wtrysku. Podchodzi ona do samuraja, ale trzeba zrobić jedną prostą kombinację przy kostce elektrycznej przy pompie. A z kolei te same pompy montowane w peżotach nie mają tego wynalazku, tam przestawiacz jest sterowany ciśnieniem wewnętrznym pompy i szedłbym raczej w tym kierunku.
W zasadzie jedynym problemem z jakim się spotkałem przy tym swapie jest ustalenie wartości statycznego kąta wtrysku.
Każde auto, choć silnik niby identyczny, ma podana inną wartość w tabelach. W przypadku samuraja jest to nie do ustalenia, bo fabrycznie nie wychodziły one z pompami bosza. Trzeba to zrobić na wyczucie.
Ale... jazdy testowe ... samuraj ganiający bolidy młodzieży wiejskiej i inne golfy tdi ... ta jego przepiękna sztywność na łukach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum