Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
czuperek
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-14, 20:47   czuperek

Siemasz wszystkim,
będę tutaj zamieszczał fotki mojego samuraja ,,Żabki``.

Rok 1988
Silnik 1.0


Aktualnie jest w fazie budowy, a dokładniej robię blacharkę. Za kilka dni malowanie epoksem + poliuretan. Potem zakładam budę na ramę i biorę się za klatkę wewnętrzną.





Jutro zaczynam robić tył



Swoją drogą co sądzicie o tych spawach ( pierwszy raz spawam)?
Czy warto je szlifować ?

Ostatnio zmieniony przez Myszon 2014-03-17, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-14, 22:10   

Nieźle, jak na pierwszy raz 8-)
Ja bym nie szlifował, ewentualnie tylko jakieś grubsze gluty.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-15, 09:10   

też myślałem że lepiej nie szlifować bo i tak tego nie widać, a będzie się mocniej trzymać.

Jadę zaraz po blachę i robię pakę.

Co do lakierowanie, jak przygotować bude do malowania? Papier 80 po całości wystarczy, do gołego ? I czy epox + poliuretan na spód budy wystarczy ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-15, 14:54   

Oczywiście piszesz, o przygotowaniu podwozia/podłogi?
Jak gdzieś jest rdza, czy spalony od spawania lakier, to do żywego, resztę dobrze zmatować.
epoksyd + poliuretan będzie OK, byle w miarę dobrej jakości.
Nie używaj żadnych baranków itp. bo to tylko pogarsza sprawę.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-15, 15:10   

Ok to cała bude od spodu będę szorował do gołego a w środku nie ma rdze + praktycznie nowa będzie paka więc tylko porządnie zmatowie ( jakim papierem ? ) i nałoże pędzlem podkład OLIVA 3 warstwy, potem poliuretan też OLIVA.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-15, 22:09   

Papier 80-100 będzie OK, drobniejszym się zamęczysz.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-16, 18:19   

Ok.
A czy podkład epoxydowy nie będzie sie gryzł jak położę go na maskę i drzwi, zmatowione ale mimo wszystko mające nadal powłokę z farby akrylowej ?

Na jakimś tam forum ktoś odradził mi malowanie spodu budy + nadkoli farbą poliuretanową ponieważ piszą że farba ta służy do ochrony antykorozyjnej, a nie mechanicznej.

Co o tym sądzicie?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-16, 18:32   

ja u siebie Panie to po piaskowaniu w nadkolach poszło: epoksyd, poliuretan, masa gumowa do natrysku. Po roku jak zmyję karcherem to jakby wczoraj położona - polecam. Jak mi ostatnio opona przytarła nadkole do żywej blachy to się błyszczy jak chromowana, nie ma ognisk korozji ani nic takiego. Spawy polecam po epoksydowaniu przelecieć masą poliuretanową do łączenia blach. Powodzenia kolego.

Epoksyd nie pogryzie się z akrylem, tylko aby się nie złuszczył dokładnie zmatowić, odtłuścić. Ktoś wyżej pisał o papierze do matowienia, ja polecam 200 i drobniejszy ponieważ jak przetrzesz grubszym to po wysezonowaniu lakieru wyjdą Ci spod niego rysy. Ja chciałem ułatwić sobie na jednym błotniku to powiem Ci że na metalicu widać to pierońsko a tarłem go 100. Reszta była 200 i jest cycuś. Wszystko zależy czy chcesz się nie narobić czy mieć ładny efekt końcowy. Ma znaczenie tez ilość i grubość warstw lakierów.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-16, 18:42   

Super dzięki za informacje.

Masę na spawy już zamówiłem tak wiec na dniach będzie.

Narazie próbnie maluje drzwi oraz maskę w domu bo garaż mam nie ogrzewany, a maja niby przyjść mrozy -10/ -20 to nie widzę tego schnięcia w takich warunkach.

Czy ta masa gumowa nie odłaciła Ci zimą? Kiedyś takimś czymś się przejechałem nie miło. A może lepiej na bude od dołu + nadkola epoksyd+poliuretan+wosk?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-16, 18:51   

guma gumie nie równa, ja miałem dobry środek ale za cholerę nie pamiętam jak się nazywał za to kosztował 170zł za 2 litry. Czarno czerwona pucha. Nic nie odłazi, trzyma jak diabli. Nie chciałem żadnych lepideł w nadkolach bo jak znam siebie modernizacji nadwozia nie koniec a lepidła ciężko się doczyszcza do spawania. Nadwozie od dołu mam w epoksydzie, poliuretanie i masie bitumicznej SikaGard póki co wygląda bdb.
Guma w nadkolach ma odbijać kamienie odrzucane przez simexa, lepidłem tego nie załatwisz a na odpryskach od kamieni to wiesz co... + sól w zimie i za 2 lata znowu robota, ja nie lubię wracać do tematu niepotrzebnie.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-18, 09:03   

KRZYKKU napisał/a:

Epoksyd nie pogryzie się z akrylem, tylko aby się nie złuszczył dokładnie zmatowić, odtłuścić. Ktoś wyżej pisał o papierze do matowienia, ja polecam 200 i drobniejszy ponieważ jak przetrzesz grubszym to po wysezonowaniu lakieru wyjdą Ci spod niego rysy. Ja chciałem ułatwić sobie na jednym błotniku to powiem Ci że na metalicu widać to pierońsko a tarłem go 100. Reszta była 200 i jest cycuś. Wszystko zależy czy chcesz się nie narobić czy mieć ładny efekt końcowy. Ma znaczenie tez ilość i grubość warstw lakierów.

Dlatemu pytałem, czy chodzi o przygotowanie podłogi/podwozia. Do blach zewnętrznych nawet po papierze 200 widać spod lakieru małe rysy, ja, w zależności od oczekiwanego efektu, używam papieru w okolicach gradacji 400. Nie wiem, co na to profesjonalni lakiernicy, ja jestem amatorem :mrgreen: ale klika aut pomalowałem.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-18, 09:20   

Wczoraj pomalowałem próbnie jedne drzwi podkladem w warunkach domowych. Pani ze sklepu radziła położyć pierwszą warstwę pędzlem, tak też zrobiłem.

I teraz pytanie, bo struktura nie jest teraz gładka lecz widać rowki po pędzlu czy po lakierowaniu poliuretanem nie będzie tego widać?

Zrobię zaraz photo to może będzie łatwiej coś doradzić.

Na jedną warstwę poszło mi 70ml podkladu + utwardzacza.

I właśnie się obawiam że jedna pucha jednak nie starczy, no chyba że za grubo to nałożyłem. Ogólnie bardzo ciekawy ten specifik trochę jak metal w płynie. Bardzo szybko też to schnie praktycznie po nałożeniu zaraz to się wiązało z podłożem.


 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-18, 13:17   

Didymos napisał/a:
KRZYKKU napisał/a:

Epoksyd nie pogryzie się z akrylem, tylko aby się nie złuszczył dokładnie zmatowić, odtłuścić. Ktoś wyżej pisał o papierze do matowienia, ja polecam 200 i drobniejszy ponieważ jak przetrzesz grubszym to po wysezonowaniu lakieru wyjdą Ci spod niego rysy. Ja chciałem ułatwić sobie na jednym błotniku to powiem Ci że na metalicu widać to pierońsko a tarłem go 100. Reszta była 200 i jest cycuś. Wszystko zależy czy chcesz się nie narobić czy mieć ładny efekt końcowy. Ma znaczenie tez ilość i grubość warstw lakierów.

Dlatemu pytałem, czy chodzi o przygotowanie podłogi/podwozia. Do blach zewnętrznych nawet po papierze 200 widać spod lakieru małe rysy, ja, w zależności od oczekiwanego efektu, używam papieru w okolicach gradacji 400. Nie wiem, co na to profesjonalni lakiernicy, ja jestem amatorem :mrgreen: ale klika aut pomalowałem.


Didymos faktycznie, pełen honor dla Ciebie gradacja papieru oczywiście w zależności jaki element - dobrze gadasz wszystko się zgadza. Na pierwsze matowienie przed podkładem może być 200 bo to gruba warstwa ale dokładnie jak piszesz później wyrównywanie podkładu musi być drobniej.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-18, 17:06   

czuperek napisał/a:
Wczoraj pomalowałem próbnie jedne drzwi podkladem w warunkach domowych. Pani ze sklepu radziła położyć pierwszą warstwę pędzlem, tak też zrobiłem.

I teraz pytanie, bo struktura nie jest teraz gładka lecz widać rowki po pędzlu czy po lakierowaniu poliuretanem nie będzie tego widać?


Oczywiście, że będzie widać, jak chcesz ładnie i gładko, to pomysł z pędzlem nie był dobry, trzeba było jechać pistoletem.
Zaczekaj, aż podkład stwardnieje i wyrównaj to papierem ściernym.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-18, 20:57   

ewentualne zaglębienia po włosiu jak nie zetrzesz papierem to można wypełniaczem akrylowym psiknąć choć to trochę bez sensu podobnie jak lecieć pędzlem powierzchnię pod lakier. Współczucia kolego takiej porady... całą warstwę praktycznie trzeba wyszlifować a plusów można się doszukać jedynie w pokryciu małych nierówności po podejrzewam że pendzluchem cienko nie było :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-01-18, 21:35   

ooo QWA tos sobie roboty narobil ...hahah.....zapomnij o papierze 80 to nie gradacja pod lakier ... twoje pedzlowe wypociny zdzieraj ponownie do idealnej rownosci (papier ok 200 , ale nie przesadzaj ,im drobniejszy tym równiejsza powłoka i materiał bedzie mial problemy z trzymaniem do elementu)... pistol 1,7/1,8 i lecisz epo.... ... pozniej szpachla na wszelakie nierówności ( pamiętaj im mniej tym mniej roboty z docieraniem i mniej pozniej siadzie ... drugie to w tych warunkach pogodowych dobrze wygrzej szpachle co by w środku wyschła) rozdziel podkładem akrylowym(papierek 800) i lakierek ... możesz zostawić ten pędzelkowy podkład na dole drzwi od wewnątrz... nie widać a warstwa zacna ;-)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-19, 09:53   

No to mi kobita doradziła...podwójną robotę. Od razu mi to nie pasowało ale skoro to sprzęt na jachty to może tam się takie techniki używa.

Muszę w takim razie zamówić i tak rozpuszczalnik do tego podkładu bo jest gęsty jak ..uj i przez pistolet to na pewno nie przejdzie.

Wewnątrzną strone zostawiam po całości tak jak jest i tak tego nie będzie widać.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-01-21, 22:31   

jak juz chcesz tym specyfikiem malowac to przeczytaj karte techniczna co by ci nie podnioslo albo zwazylo lakiery czy np nie trzeba oddzielic to pod. akrylowym ... jesli to taki superfaker podklad do zabezpiecz nim podwozie a na boki daj epo szpachla pod. akryl i poliuretan lub akryl .. jak juz akryl pokusilbym sie o klar ceramiczny ( odporny mechanicznie) .... echhh qwa nawet spinek do uszczelki nie wytargales ....
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-22, 18:56   

Na ten podkład kładzie się jak najbardziej poliuretan - jak się tego nie zrobi to sie kreduje.

Spinek nie powyciągałem bo nie bylo takiej potrzeby (predzej bym je polamal) Na zdjeciu wyglada jak by tam byla gruba warstwa, a spinki byly by zatopione w podkladzie lecz tak nie jest spinki sie obkrecaja wiec spoko.

Ogolnie robota stoi od dzisiaj - dopadla mnie grypa i kuruje się w lózku :(
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-01-22, 22:23   

ogólnie ta warstwa dziwnie wygląda :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.