Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
automatyczne sprzęgiełka - załączanie
Berett 
świeżak
Berett



Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-29, 22:47   automatyczne sprzęgiełka - załączanie

Witam
Niedawno kupiłem Samuraia 2000r. z automatycznymi sprzęgiełkami. Po przeczytaniu instrukcji lekko się zakręciłem. Otóż piszą w niej że przy zmianie z 4H na 2 H należy się zatrzymać, cofnąć 2 metry w tył żeby sprzęgiełka się wyłączyły a następnie należy włączyć 2 H. Przy zmianie z 2H na 4H należy się tylko zatrzymać. Cóż kilka linijek dalej jest napisane że można to zrobić w czasie jazdy (koła skierowane muszą być do przodu). Moje pytanie brzmi: jak to w końcu jest, jak należy prawidłowo załączać i wyłączać napędy no i czy można zrobić to w czasie jazdy. Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-12-29, 23:13   

Cześć Berett. Zapraszamy najpierw do przywitalni. Powiesz coś o sobie, skąd jesteś, jakiego masz sprzęta i pomożemy.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-12-30, 10:04   

Berett

Nie będe cie odsyłał do innych tematów tylko ci przedstawie to tak:

Sprzęgiełka są po to aby przyłączyć koła do półosi.

Jesli chcesz włączyć napęd na 4H lub 4L i faktycznie mieć przyłączone przednie koła do napędu to musisz przełączyć wcześniej sprzęgiełka na lock.
Nie ma tu żadnej magi z cofaniem itp bzdury. Najzwyczajniej w świecie wysiadasz i przełączasz na lock. Oczywiście możesz w ogóle nie odłączać kół i jeździć sobie na lock - nie ma to większego znaczenia.

Teraz jeśli chodzi o samo załaczanie napędu na 4 koła w kabinie to najlepiej jest zatrzymać się i dopiero włączyć (tak jest najbezpieczniej).
Pamiętaj że na 4H czy na 4L nie wolno jeździć z przyłączonymi przednimi kołami do półosi czyli na lock po asfalcie!

Jazda na z napędem na 4 koła dozwolona tylko w terenie najlepiej takim aby koło miało jakikolwiek poślizg.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-12-30, 18:25   

Myszon- ale Jemu chodzi o automatyczne sprzęgiełka, nie o manualne.

Kolego Berett- najlepiej byś zrobił gdybyś kupił sprzęgiełka manualne. W terenie nie ma nic gorszego niż automaty z tego powodu że potrafią się same rozłączyć a żeby je z powrotem załączyć trzeba kombinować tak jak pisałeś z tymi cofaniami itd. a w terenie po prostu możesz nie mieć miejsca na takie manewry.
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-30, 19:01   

Myszon, Widze że fura wIdze na sprzedasz :shock:
 
     
Berett 
świeżak
Berett



Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-30, 20:31   

Na wstępie dzięki za uwagę - faktycznie powinienem zacząć od przywitalni i to dziś jeszcze uczynię. Co do samego pytania to niestety nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie. Wiem że sprzęgiełka najlepsze są manualne ale mam już te automaty i pewnie chwilkę na nich pojeżdżę, a więc proszę o przybliżenie tematu jak ten badziew załączyć by nie zakończyło się zbyt szybką (aczkolwiek pewnie sensowną) wymianą :)
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-30, 21:31   

automaty w stosunku do manuali masz zawsze w pozycji lock (ZAPIĘTE)czyli nie masz możliwości odłączenia półosi od koła, tak żeby bebechy w moście i wał nie napędzały się w czasie jazdy od kół ... pamiętaj by nie używać napędu 4x4 ( czyli 4H i 4L ) po asfalcie kostce itp podłoże w którym kola( przednie) nie maja możliwości uślizgu ( głównie....i przede wszystkim chodzi o zakręcanie, jakieś ciasne manewry ) po prostu reduktor rozdziela taka sama ilość obrotów wałów na tył i przód i przy ostrym skręcie przednie koła maja inna prędkość obrotowa niż tylne, a reduktor dalej obraca wały z taka sama ilością obrotów .... wiec wszystko z przodu staje dęba ...
Napędy 4H możesz ( aczkolwiek lepiej się zatrzymać) zapiać w biegu czyli w czasie jazdy wajcha z 2H na 4H i masz juz 4x4 ....w druga stronę jest tak samo tyle ze czasami nie rozepnie Ci napędu z 4x4 wiec trzeba się zatrzymać i cofnąć parę metrów ( rożnie czasem 1m czasem 4m)
Napęd 4L włączasz i wyłączasz na zatrzymanym aucie

kola raczej powinny być skierowane do przodu choć czasem zapinając napęd nie masz bladego pojęcia w którą stronę masz kola :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-12-30, 21:56   

corny napisał/a:
automaty w stosunku do manuali masz zawsze w pozycji lock (ZAPIĘTE)

A to nie przypadkiem tzw. zabieraki powodują że przednie piasty są ciągle zapięte? Przykład: http://allegro.pl/patrol-...1387096323.html



Bo tak w ogóle to automatyczne sprzegiełka (montowane w Vitarach i Jimnych) wyglądają tak:





Czy zabieraki i sprzegielka automaty to to samo? :shock:




Opis zaczerpnięty z innego forum:

Cytat:
Wlaczysz 4h i pojedziesz do przodu - sprzegielka TEZ sie zapną.
Aby je rozpiac bedziesz musiał cofnac sluchajac "klik" az się rozepną.

Generalnie: zapinasz w jedna stronę - odpinasz w kierunku przeciwnym.

Ale jak zapniesz do przodu a potem bedziesz smigał przod tyl bez wajchowania lewarkiem i zalozmy, ze skonczysz jazde na wstecznym - to aby wypiac, dajesz na 2h i jedziesz do przodu - bo sprzegielka byly zapiete "w tył".

jeżeli nie rozepniesz sprzęgiełek i dasz 2h to jadac bebchy mostu sie beda krecic (wieksze opory -> spalanie) ale nic sie nie stanie. A wtedy mozesz teoretycznie dopiac 4h "w locie" czego osobiscie nie radzę praktykować :mrgreen:
Tak to według mnie działa i się u mnie sprawdza, w razie czego wysłucham nagany z pokorą :mrgreen:
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-30, 22:05   

oooo dzięki za poprawkę ...pierwsze zdanie dotyczy....... zabieraki a manuale...... a nie automaty i manuale ...heheheh już myślami na jutrzejszym wieczorze jestem :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-30, 22:10   

Cytat:
oooo dzięki za poprawkę ...pierwsze zdanie dotyczy....... zabieraki a manuale...... a nie automaty i manuale ...heheheh już myślami na jutrzejszym wieczorze jestem :mrgreen: :mrgreen:


he he :D

Będzie pijatyka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Berett 
świeżak
Berett



Wiek: 46
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-30, 22:16   

ooo kurcze, trzeba przyznać że to aktywne forum. Przedtem, gdy miałem Forda Expo na odpowiedź trzeba było czekać tak ze 2 dni. Tu to jest błysk :) ale wracając do tematu. Rozumiem, że aby wyłączyć to ustrojstwo zatrzymuje się, cofam jakieś 2 metry i przekładam wajche z 4H na 2H, zgadza się ?
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-30, 22:25   

tak.... ale często i gęsto samo zaskoczy na 2x4 .. tym się nie przejmuj, pośmigasz nabierzesz wprawy ...pamiętaj co by nie zapinać 4L w biegu i śmigać 4x4 po czarnym....
a co do jutra.... to od poniedzialku bronie sie przed antybiotykami hahahahahaaaaa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.