Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:46
ściąga suzi przy hamowaniu
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-01-22, 11:17   ściąga suzi przy hamowaniu

witojcie
problem jak w temacie - ściąga suzę na prawo przy hamowaniu. Tarcze, klocki, gumy przy tłoczku są nowe. Po oględzinach tarczy widać, że z lewej strony klocek jakby nie dotyka całą powierzchnią, z prawej natomiast jest równo przytarte. Co ciekawe przed zmianą ww. części nie było ściągania, ale po rozebraniu, stare klocki z lewej strony były skoszone i dlatego pewnie dotykały całą powierzchnią i ściągania nie było.
Co może być przyczyną? Coś jest pewnie skrzywione ale co, zacisk, jarzmo? help
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-01-22, 11:59   

Bo pewnie nie chodzą ci samo regulatory z przodu i dla tego ci ściąga . http://suzuki-czesci.pl/p...amuraiJimny/558 tu masz komplet naprawczy jeśli by nie udało ci się starych uratować
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-01-22, 12:08   

te harmonijki też zmienione;)
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-22, 12:29   

Samurai ma docisk hamulcowy tak zwany pływający.
Docisk musi swobodnie poruszać się na boki.
Zdarza się że ten mechanizm rdzewieje.

U mnie wystarczyło dobrze oczyścić, nasmarować i przestało ściągać.
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-01-22, 13:02   

docisk=zacisk (?) Już chyba z 4 razy było rozbierane, czyszczone, smarowane. Po zmontowaniu przez pierwsze kilka hamowań jest równo a po kilku hamowaniach, jak już się ułoży, znowu ściąga. Zastanawiam się czy zacisk nie jest krzywy? Może na rozgrzanych hamulcach ktoś kiedyś w wodę wparował i coś minimalnie się odkształciło i teraz zacisk nierówno chodzi na prowadnicach. Co myślicie?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-22, 14:28   

Może tarcza krzywa.Jak prosta to zobacz jarzmo.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-01-22, 14:48   

tarcza nowa. Ale jak sprawdzić czy jarzmo krzywe? Najlepszym sprawdzeniem chyba jest wymiana:D Nowy zacisk z tłoczkiem 120zl a z jarzmem to już gorzej..
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-23, 07:55   

kolego rozwiązałeś problem? Jak teraz jest ślisko to mam podobny problem - pierwsze nieprzemyślane naciśnięcie hamulca i samochód stoi prawie bokiem, tak jakby hamował tylko kołami na krzyż przód kierowcy i tył po przekątnej. Każde kolejne naciśnięcie już w miarę równo idzie. Zaciski rozbierane czyszczone, klocki i tarcze sprawdzone, prowadnice smarowane. Układ odpowietrzony. Samorogulatory w bębnach sprawne, czyszczone, smarowane.

Czy to może być jakaś awaria jednej sekcji w pompie?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-23, 09:32   

Ja bym płyn jeszcze wymienił. a jak dalej będzie Cię krzywiło to bym się nie przejmował aż tak bardzo no chyba że naprawdę jest źle i całkiem bokiem lecisz przy hamowaniu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-23, 10:09   

Nie, źle nie jest :) ale od dawna wiadomo, że moja furmanka ma być lansiarska i idealna :D to raczej dmucham na zimne bo w normalnej jeździe jest całkiem ok tylko w przypadku awaryjnego hamowania pewnie prócz przeszkody będę musiał jeszcze skupić się na ogarnięciu samochodu.

Płyn "się trochę wymienił" przy odpowietrzaniu, przetłoczyłem prawie całą flaszkę i dolewałem świeżego.

Zobaczymy co Atkin wyczaił u siebie :)
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-23, 10:31   

u mnie rewolucji nie było - tylny cylinderek nie działał = tylne koło nie hamowało w ogóle. Cały czas szukałem przyczyny z przodu, a okazało się, że niespodzianka była z tyłu. Pojechałem do pierwszego z brzegu diagnosty i za 20 zł sprawdził mi siłę hamowania wszystkich kół i od razu była wiadoma przyczyna.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-23, 10:52   

hmm tył też przeglądałem i wyglądało ok. Jest jeszcze opcja jednej krzywej tarczy, bo mam też tak jakby któreś koło było lekko shamowane bo jak podjeżdżam pod małą górkę i wciskam sprzęgło to samochód zamiast zatrzymać się i zacząć powoli staczać dohamowuje i stoi. Ale tu ciekawostka jak podlewarowałem przód i kręciłem kołami to idą swobodnie, z tyłu jakieś tam opory są, ale to głównie myślę, że dyfer stawia jakiś tam opór.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-23, 12:47   

jedź też do diagnosty i sprawdź które koło słabiej hamuje. Może to pomoże jak u Atkina
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2013-01-24, 21:34   

Tak samo u siebie zauważyłem, tylko ściąga na lewo przy hamowaniu odkąd zmroziło porządznie drogę. Da się zdiagnozować bez wizyty u diagnosty? U mnie w okolicy pracują od 8-16, czyli jak ja i nie mam gdzie sprawdzić.
Tarcze, klocki z przodu ok, nie przegrzane. Zaciski działają. Cylinderki z tyłu zmienione, szczęki mają jeszcze z 2mm okładziny, wszystko odpowietrzone i dalej boczek jak hamuje. Już mnie zaczyna to w.....ć.
Może coś poradzice..
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-24, 22:30   

łożyska w jakim stanie ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2013-01-24, 22:41   

Z przodu na łożyskach luzu nie ma, z tyłu lekki luz przy poruszaniu góra-dół.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 22:42   

Jarzma resorów i tuleje bez luzów ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-24, 22:45   

ooo jarzma jeszcze do obczajenia... :) dzięki Zawias za przypomnienie
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2013-01-24, 22:49   

Po polsku proszę. Jarzma resorów i hamulce? Przeczytałęm forum solidnie i nie spotkałęm się z połączeniemj jarzmami resorów z hamulcami..
Jarzma resorów??
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-24, 22:51   

Jarzma resorów - czyli cybanty, czyli te śrubska w kształcie litery U którymi przykręcony jest most do resorów. Jak są luzy na tych nakrętkach to Samczyk potrafi tańcować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.