Witam,
Zdecydowałem się i przenoszę lampy na tylną klapę. Będę miał zamontowany dwie tylne lampy i mały halogen do cofania. Jak to wszystko podłączyć - powiedzcie czy się czasami nie mylę:
Masa z wszystkich lamp może być spięta do jednego... nie jestem elektrykiem ale myślę że tak może być. Powinno spinać się masę do ramy czy nadwozia?
Czy przeciwmgielny mogę wrzucić do tylnej lampy zamiast oświetlenia tablicy? Z oświetlenia tablicy nie będę korzystał. Mam takie lampy:
http://www.fristom.com.pl...ylne/1246278760
Owszem masa moze byc wspolna z jednym malym ALE.. Musi byc przekroj przewodu masowego duzo wiekszy jak przewodow plusowych (z tego wzgledu ze bedzie odbieral napiecie ze wszystkich zarowek)
Gdzie podlaczysz mase to twoja sprawa ,i rama i buda jest "uziemiona" ;)
Druga sprawa.. Swiatlo przeciw mgielne jest wlaczane osobnym wlacznikiem ,w przypadku tych lamp z tego co widze oswietlenie talbicy realizowane jest z zarowki od swiatel pozycyjnych ,takze nie znajdziesz nawet miejsca na zarowke 21W od przeciwmgielnych
To muszę taką kupić, bo w standardzie była zwykła żarówka
Jezeli kupiles lampy a w nich byly juz zarowki ,musisz dojsc droga dedukcji jaka funkcje one spelniaja ;]
Mozliwe ze kupiles lampy ktore maja tylko STOP i kierunki ,a nie posiadaja pozycyjnych swiatel
Z tego co widzialem to sa lampy do przyczepy -w przyczepie nie ma wstecznego (zazwyczaj) ,wiec pozostaja 3fukncje:
I teraz bajer jezeli masz w lampie tylko 2zarowki to jedna z nich to zarowka dwuwloknowa -jak pisal PPP ,jest to zarowka ktora ma w srodku 2druciki ,jeden robi za pozycje ,a drugi za stop.. dodatkowo na obudowie zarowki jest opis 21W / 5 W 12V
Jezeli masz taka zarowke to podlaczasz do niej 3przewody (masa na obudowe ,pozycje na jedna z nog ,STOP na druga z nog) i masz swiatla -musisz jeszcze przy tym sprawdzic ktore wlokno (drucik) swieci mocniej -to jest STOP
Jako wsteczne swiatlo polecal bym zalozyc halogen roboczy ,a przeciw mglowe mozesz sobie odpuscic -chyba ze smigasz po czarnym wtedy dodatkowy reflektor ;]
mozna to zrobić przyczepiając na górnej krawędzi tablicy ale między tablicę a samochód kątownik np aluminiowy długości tablicy i do niego od spodu przykleić pasek diod z allegro wodoodpornych i pociągnąć kabelek od pozycji.
co do lamp.
instalacje masz u siebie pewnie nieźle zgnitą i polecałbym ci kupic przewód taki jak do przyczep, są one grube, siedmiożyłowe i mają porządną izolację i taki przewód puścić wewnątrz samochodu i połączyć z kablami pod deską. a resztę wywalić.
7 żył możesz wykorzystań następująco:
1 - masa wspólna
2 - kierunek lewy
3 - kierunek prawy
4 - pozycje (wspólne lewa i prawa)
5 - stop (wspólne lewa i prawa)
6 - przeciwmgielna
7 - cofanie
taki przewód jest ogólnodostępny i przekrój żył jest wystarczający na wszystko, nawet na to żeby tylko jedna masa była.
ja mam tak zrobione, tylko że mam diodowe lampy z tyłu całkowicie wodoszczelne.
_________________ SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
Wiek: 40 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 94 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 18:27
Witam, żeby nie rozpoczynać nowego tematu, zapytam tu: nie działają mi światła cofania? sprawdzałem żarówki, bezpiecznik - wszystko ok,,, czy szukać przerwy w kablach? czy gdzieś jest czujnik cofania w samuraju?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum