Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Super Swamper Bogger vs Simex Extreme Trekker
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-31, 09:13   Super Swamper Bogger vs Simex Extreme Trekker

Witam

Jakie są wasze opnie o obu bieżnikach. Czy miał ktoś może obie te opony, i ma porównanie jak robią w błocie, w piachu, na asfalcie? Błagam nie piszcie, ja mam "Simexy" i są super. Użytkowników "Simexa" jest dużo, a swamperów niewiele, ale bieżnik wygląda na fajny. Może doświadczenie, że kolega ma jedne albo drugie samochody podobne i w danym terenie jedne idą lepiej drugie gorzej. Wiem że to marne porównanie bo jeszcze pozostaje łącznik miedzy kierownicą a pedałami :) :), ale ...

Producenci opisują je jako:

Simex Extreme Trekker oferuje nieporównywalną trakcję w mokrych błotnistych warunkach.

Super Swamper Bogger jak sama nazwa wskazuje bardziej jest na bagna.

Ta subtelna różnica :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-31, 09:56   

czysta teoria wysnuta z kilku artykułów przeczytanych przed chwilę w necie:
1. w małym rozmiarze (różnie definiowany do 33-35`) typowanie pada raczej na simexy, w rozmiarach większych typy się odwracają
2. Swamper ma zdecydowanie mniejsze "trzymanie boczne" na trawersach i skośnych podjazdach powodując znaczne uślizgi boczne.
3. Swamper raczej na płaski bagienny teren, simex na bardziej urozmaicony

Może to pomoże w dalszej dyskusji albo polegnie w ogniu krytyki doświadczonych użytkowników :)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-01-31, 10:42   

Tu masz jak się zachowywały boggery i simexy w tym samym miejscu na jednym z pekapów Krąglaka. Ten jimni wcześniej wjechał i wyjechał bez najmniejszego problemu (na filmie niestety tego nie ma, bo nagrane było tylko jak przyjechał się umyć po zakończonym etapie), a samurai, nie wyjechał tylko dlatego, że zalał silnik, ale po odkręceniu świec i wypompowaniu wody z cylindrów, oraz wylaniu jej z nieszczelnej puszki filtra, bez problemu pojechał dalej :-D . Ku zaskoczeniu wszystkich, wrangler na boggerach nie wiedzieć czemu się tam mocno okopał (pewnie chodziło o masę), choć dno wyło kamieniste i dość twarde.

simexy
http://www.youtube.com/watch?v=xFjKAqsLNLg
boggery
http://www.youtube.com/watch?v=u3_cainj66o
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 12:10   

Niestety nie z własnych doświadczeń;

Booger tam gdzie niema dna, ma być szeroki i iść po wierzchu.
Simex na glinę i tam gdzie się można dokopać do czegoś.

Na trawersie booger nie trzyma się prawie nic,
na simexie jest OK.

W bagnie simex idzie w dół, aż się auto na moście zawiesi (to już z doświadczenia :evil: )
booger teoretycznie powinien iść górą.


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.


Do kompletu można dopisać, że booger najbardziej popularny na rosyjskich bagnach (wystarczy obejrzeć filmy z Ładogi, żeby zobaczyć jaka opona najpopularniejsza.najlepiej robi)
Simex jest produkowany w Malezji na ichniejsze tereny. Dużo gliny i górek.

Co się u nas lepiej sprawdza trudno powiedzieć, bo mamy mix z tych terenów. Być może złotym środkiem były by podcięte boogery?


Jak poważnie szukasz to Mazur (ten od resorów) jeździ Toyotą na boogerze, zdaje się, że wcześniej miał simexa to może coś powiedzieć z doświadczenia.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-31, 12:18   

Hałas napisał/a:

Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.


http://www.youtube.com/watch?v=w_cQjDSEcb4
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-31, 12:37   

chomik. napisał/a:
... wrangler na boggerach nie wiedzieć czemu się tam mocno okopał...


Myślę że na takim podłożu to nie opona tylko kierownik a raczej jego prawa noga i moment obrotowy zrobiły kuku :)
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-31, 17:07   

Hałas napisał/a:
(...)


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.

(...)


http://www.opony-4x4.pl/

Pod pozycją 8 - pojawiają się różne rozmiary i różni producenci, kiedyś były 235/75/15. Problem jak z większością nalewek - nie uginają się pod samuraiem :mrgreen:
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-01-31, 17:22   

Jest wiecej nadlewek:

http://www.ebay.co.uk/itm...c81#ht_1489wt_0

sa jeszcze rozmiary 235/75 no i 31/10.50

;]
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2013-01-31, 23:11   

samnasamzsam : widziałem inaczej naciete boogery w aucie ktore moze wiekszosc znac a mowa o black tanku ;)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-01, 06:43   

punix napisał/a:
Hałas napisał/a:
(...)


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.

(...)


http://www.opony-4x4.pl/

Pod pozycją 8 - pojawiają się różne rozmiary i różni producenci, kiedyś były 235/75/15. Problem jak z większością nalewek - nie uginają się pod samuraiem :mrgreen:


O popatrz i cena dobra.
Teraz brał bym Boogera, chociażby, żeby się przekonać jak robi a do tego tańszy od Simexa Glob-guma :shock:
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-01, 09:26   

kewin napisał/a:
samnasamzsam : widziałem inaczej naciete boogery w aucie ktore moze wiekszosc znac a mowa o black tanku ;)


ciekawe - faktycznie na fotach i filmach jest ten Black Tank na Swamperach ale w opisie technicznym samochodu podają Simexy :) no i inna sprawa, że to już całkiem spore koło więc może faktycznie przy większej gumie lepiej robi swamper.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-01, 09:44   

Jakby boggery były takie super, to cała czołówka w PL by na nich jeździła, a jakoś 99% powozi na simexach.
Na takiej np. Ładodze sytuacja jest odwrotna, ale tam główna przeszkoda to bagna, a i boggerów używają w jakichś abstrakcyjnych szerokościach typu 14" i więcej.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-01, 11:51   

Didymos napisał/a:
Jakby boggery były takie super, to cała czołówka w PL by na nich jeździła, a jakoś 99% powozi na simexach.
Na takiej np. Ładodze sytuacja jest odwrotna, ale tam główna przeszkoda to bagna, a i boggerów używają w jakichś abstrakcyjnych szerokościach typu 14" i więcej.


Może dlatego, że simexa po prostu nie ma w takim rozmiarze. Mam tu na myśli szerokość.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-01, 13:00   

Coś w tym jest, ale z drugiej strony może to też wskazywać na to, że boggery w mniejszych rozmiarach słabo robią...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-01, 13:41   

...albo że simex w innych proporcjach (szerokość/wysokość) już nie robi tak dobrze.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-01, 19:23   

To akurat trudno jednoznaczne stwierdzić, bo największe simexy to chyba 36x12,50 i nie ma do czego porównać, boggerów jest znacznie więcej kombinacji wysokość/szerokość, takie np. 44x19,50-15 robią wrażenie :mrgreen:
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-01, 19:57   

O ja, że niby prawie półmetrowa opona? :shock:
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-01, 19:58   

Dało by radę to w ogóle zmieścić w krótkim samuraiu? :mrgreen: ( w zasadzie z szerokością też było by ciekawie)

Niestety nie znam nikogo, coby pożyczyć swampera i przekonać się na własnej skórze/aucie, a chętnie bym to zrobił
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-01, 20:18   

Link - w samuraiu tylna stykałaby się z przednią :mrgreen:
Btw. Chętnie przeczytałbym opinię kogoś, kto testował boggery i simexy w takim samym rozmiarze, bo na razie to tylko akademicka dyskusja...
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-01, 21:15   

Jakby dał takie cztery z dętkami, to możnaby o jakiejś amfibii pomyśleć :mrgreen:

A wracając do tematu - ktoś z Krakowa w czerwonej Vitarze miał jakąś kopię boggerów. Biorąc pod uwagę okoliczne tereny (czyli znaczącą liczbę górek - podjazdów, trawersów) boggery sprawowały się gorzej od simexów w zbliżonym rozmiarze. Przede wszystkim widoczne to było na trawersach, gdzie boggery trzymają się bardzo kiepsko. W błocie było raczej porównywalnie. Jeśli dobrze pamiętam, nikt nie miał dętek, więc nie było sprawdzianu na niskim ciśnieniu - może wtedy boggery sprawowałyby się lepiej?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.