No, nadszedł ten piękny dzień i znów mogę smigać swoim Samurajem.
Kupiłem na Allegro skrzynię biegów za 250 PLN z wysyłka od benzyniaka i zawiozłem do mechanika. Po drobnych problemach z zamocowaniem(później postaram się wyjaśnić o co chodziło), autko śmiga aż miło. Przełożenia biegów są te same i oprócz tego że chodzi ciszej to nie zauważyłbym różnicy.
Także teoria o tym, że do diesla i benzyny idą różne skrzynie biegów można włożyć między bajki. Przypomnę tylko, że posiadam Samuraja z silnikiem diesla Peugeota 1905 ccm o mocy 46 kW z 2000 roku.
A jak sobie przypomnę ile chcieli ze mnie zedrzeć za naprawę skrzyni to mi do dziś włos się jeży i drobne w kieszeni mi się nie zgadzają
Oczywiście podziękowania należą się wszystkim, którzy pomogli mi na tym forum.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-10-27, 09:43
fajnie że udało się usunąć problem i to w mniejszych pieniądzach niż się wydawało na starcie. Ja cierpliwie czekam na swoją skrzynię i może jeszcze przed zimą też podmienię. pozdro i również dzięki za szereg cennych informacji
niewiem czy ja dobrze rozumiem ;D
ale jesli skrzynia z benzyny pasuje do tego silnika
to teoretycznie do 1,9td ( 90 koni) wyjętego z peżota tez bedzie pasowała ...
jesli tak jest to po co stosowac jakies głupie flansze i montowac silnik vw ....
szczerze mówiac to taka sama robota
przy vw łapy i flansze kupujesz , najwiecej zabawy przy przewodach z wodą , a przy polonezie łapy musisz robic i jeszcze z wałem sie bawić
juz myslalem ze zmienie vw na peżota bez zadnej flanszy ze skrzynia samuraia ;D
Wysłany: 2013-02-08, 02:25 1.9 td Psa silnik 99rok brak synchronizacji jedynki
wiem , że dwa tematy-ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi..
Padł mi synchronizator w jedynce, co lepiej i taniej:D
wyjąć, naprawić?jaki koszt?
wymienić na inną?ale od czego będzie pasować?od 1.3? bo od 1.9 TD samurai-a będzie mega ciężko znaleźć..
Dzięki!
Pozdro
Skrzynia w 1,9 td jest inna ma inne przełożenia. Sami diesel na skrzyni benzyny jest wolniejszy na poszczególnych biegach. Synchronizator pierwszego biegu jest taki sam jak dwójki i kosztuje ok. 300 zł
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-10, 22:06
Potrek napisał/a:
Skrzynia w 1,9 td jest inna ma inne przełożenia. Sami diesel na skrzyni benzyny jest wolniejszy na poszczególnych biegach. Synchronizator pierwszego biegu jest taki sam jak dwójki i kosztuje ok. 300 zł
Przerobiłem to u siebie
Miałem padnięte synchronizatory i postanowiłem założyć benzyne.
Może do terenu będzie to komuś odpowiadać że sami ma krótsze i silniejsze biegi ale mi nie.
Wróciłem do diesla bo auto na benzynie ogólnie jeździło wolniej o 20 km/h.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-10, 22:58
to ciekawą rzecz mówisz kolego, bo od jednego kolegi handlującego częściami od Samuraia i z Suzuki Motor Poland mam info że skrzynie są takie same, nie różnią się przełożeniami. Różnią się jedynie takim dodatkowym kołnierzem który jest dołożony w dieslu i do którego montuje się rozrusznik.
Masz jakieś foty swojej skrzyni?
U mnie licznik na oponach 205/70 przy 2500 obrotów pokazuje 70 km/h. Diesel od PSA.
Nie mam obrotów w samim, nie mam też powodów do ściemniania miałem obie skrzynie w tym samym aucie ...
i była różnica jakby nie było to po co miałbym ją wyciągać jakby były takie same ??
[ Dodano: 2013-02-11, 00:12 ]
Co do kołnierza masz racje. Zdjęc nie posiadam ale skrzynie różnią się delikatnie długością i skrzynia diesla ma przymocowany ciężarek wyważający.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-11, 08:13
Potrek napisał/a:
Nie mam obrotów w samim, nie mam też powodów do ściemniania miałem obie skrzynie w tym samym aucie ...
i była różnica jakby nie było to po co miałbym ją wyciągać jakby były takie same ??
[ Dodano: 2013-02-11, 00:12 ]
Co do kołnierza masz racje. Zdjęc nie posiadam ale skrzynie różnią się delikatnie długością i skrzynia diesla ma przymocowany ciężarek wyważający.
Luuuz kolego, nie o ściemnianie mi chodzi tylko o to, że z tym silnikiem jest nas więcej na tym forum i dotychczas żyliśmy w przeświadczeniu że skrzynie są takie same. Niedawno nabyłem nawet skrzynię 1.3 na podmianę latem bo w mojej właśnie dwójeczka słabo wchodzi i sama skrzynia ma jakieś wibracje dziwne. A jesteś pewny, że masz oryginalną skrzynię Samuraiową i nie była motana np. o poldka albo innego diesla?
A ten ciężarek to gdzie to coś się znajduje?
Nie czuj się proszę atakowany - pojawił się nowy istotny wątek - i chcę go dobrze przebadać i tyle.
Spoko
Ciężarek jest przed lewarkiem na górnej stronie skrzyni. Mi nie wchodziła 1 i 2.
Teraz jest w porządku tylko tak jak Ty mówisz pojawiły się wibracje na 4 przy 55km/h na innych biegach też przy odpowiadających im prędkościach.
Na 3 przy 45km/h a na 5 przy 65km/h.
Jakby ktoś rozwiązał ten problem to byłbym wdzięczny.
Dodam że wibracje pojawiają się również na postoju jak dodaje gazu.
Łożyska w skrzyni wymienione i poduszka pod skrzynią. myśle że nie jest to do wyeliminowania ale jak juz piszemy to postanowiłem wspomnieć
Wymieniłem 4 synchronizatory a wsteczny przełożyłem na 5 bieg bo są takie same.
Cały remont z częściami i robocizną 1700zł
[ Dodano: 2013-02-12, 14:04 ]
ps. skrzynia jest oryginalna
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-12, 15:03
Kolego dziękuję za dodatkowe informacje. Co Ty na to żebym poprosił Salvoka o wycięcie naszych postów z dyskusją o skrzyni do XUD9 i przeniesienie ich do tematu: http://samurai.org.pl/vie...skrzynia+diesel
Przy okazji czy czytałeś tamten wątek? W 6 poście kolega wkleił kilka zdjęć wyjętej skrzyni z XUD9 - czy mógłbyś zaznaczyć na nich ten ciężarek? W garażu mam wyjętą skrzynię benzyniaka obadałbym organoleptycznie czy takie coś znajduje się na tej skrzyni czy nie bardzo.
Kurcze 1700,00 zł za regenerację skrzyni to zupełnie mi się nie uśmiecha i do tego te wibracje które w tej chwili mnie denerwują i jak widać naprawa samej skrzyni nie usunęła ich w 100% więc to może nie skrzynia...
Dzięki raz jeszcze za głos w dyskusji - pomęczę jeszcze raz Suzuki Motor Poland żeby podali szczegóły przełożeń dla benzyny i diesla może definitywnie problem się rozwiąże.
Skrzynia benzyny nie ma ciężarka. Taka jest między nimi różnica na pierwszy rzut oka.
Tylko tak sobie teraz myśle że skoro wszyscy (XUD9) mamy te wibracje to może właśnie ten ciężarek ... co Wy na to
benzyna, którą miałem w samim miała głośne łożyska ale nie przenosiła wibracji.
Jak założyłem skrzynie diesla z powrotem auto jeżdziło płynniej i szybciej ale te wibracje dzwonią całą budą tak jak piszecie ...
[ Dodano: 2013-02-12, 15:48 ]
Wątek należało by przenieść wybaczcie nie czytałem tego o skrzyni wcześniejszego
[ Dodano: 2013-02-12, 15:55 ]
Tak jak mówie dla niektórych różnice w prędkości jazdy tych dwóch skrzyń będą niezauważalne. Jednak dla mnie jazda po czarnym na skrzyni z benzyny była bez sensu.
Wyobraźcie sobie jak by ta jazda wyglądała po zmotaniu pompy od puga nie nadążyłbym zmieniać biegów
Ale to jest tylko moje zdanie.
Do terenu benzyna się nadaje jak najbardziej, przynajmniej nie ma wibracji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum