Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-02-18, 20:22
od czego zaczac?
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-18, 18:22   

Pojeździj trochę z jakąś konkretną ekipą, w której jest chociaż jeden inny Samurai, naucz się jazdy w terenie, obsługi napędów, możliwości swoich i swojego auta, przemyśl czy chcesz mieć autko raz na m-c do lasu, czy chcesz brać udział w jakiś rajdach i dopiero wtedy podejmuj decyzje finansowe. W necie wiele jest samurajów, w które ktoś wsadził dużo kasy, serca, ale zmuszony jest to sprzedać za ułamek wartości. Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-02-18, 20:06   

Jakbym od nowa zaczynał przygodę z Samuraiem, to nie szedłbym w spoa, ani resory OME/MAZUR tylko pobawił się oryginałem i zaczał robić springa.
Jeżeli robi się wszystko samemu to koszt elementów zawieszenia będzie niższy niż komplet resorów ome cz mazura.
Robiąc w warsztacie zawieszenie trzeba sobie doliczyć trochę $$$ za robociznę.
Tyle ode mnie ws. zawieszenia ;)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2013-02-18, 21:12   

a co do pieniedzy wyrzuconych w błoto musisz sie do tego przyzwyczaic :) off road to dosłowne wyrzucanie pieniedzy w błoto haha :D a co do auta jak troche pojezdzisz to sam zobaczysz czego brakuje i wtedy zrobisz ;)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-02-18, 21:46   

Moja rada jest taka, nie rób nic.
Zanim cokolwiek zrobisz w Samuraiu zalicz kilkadziesiąt godzin za kółkiem w terenie. Poznasz wtedy co Cię boli. Wybierz opony. Jak już się na nie zdecydujesz to przemyśl to jeszcze raz. Weźmiesz za duże ( od nalewek 235/75/15) musisz się liczyć z liftem lub podcinaniem nadkoli oraz brakiem mocy przy standartowych przełożeniach. Weźmiesz za małe za parę miesięcy będziesz chciał większe co wiąże się z reduktorem 4,16 lub przełożeniami 5,125 (ew. podobne). CO do SPOA resorów Mazura Ome itp. i springa moje zdanie jest takie że zarówno dobrze zrobione SPOA (najlepiej z drążkami reakcyjnymi i szerokimi mostami) jak i zawias Mazura itp są zajebiste i zajebiście krzyżują o ile są dobrze zrobione. Co do Springa to na początek nie idz tą drogą chyba że znasz kogoś na prawdę kumatego kto CI to zrobi bo druciarstwo na prawdę może się źle skończyć.
I uważam że najważniejsza rada. Za żadne skarby na początek nie kupuj windy. Naucz się najpierw jeździć i wychodzić z opresji. WINDA ODMUŻDŻA.

Generalnie zanim cokolwiek zrobisz w aucie przemyśl to a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo kasy.
Wiem to z doświadczenia. ;-)
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-18, 22:56   

Dokładnie tak, najpierw dużo jeździć i obserwować czego w aucie brakuje, a nie bezmyślnie pakować wszystko, co tylko da się kupić.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-02-18, 23:20   

Nie wniosę nic nowego .. ale musisz odpowiedzieć na pytanie .. do czego to auto ma być . Co cię najabrdziej kręci .. aa na to odpowiesz tylko i wylacznia .. jak tu koledzy powiedzieli za sterami . :)

Powodzonka
 
     
_S_E_B_E_K 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Pułtusk/Mazowieckie
Wysłany: 2013-02-19, 08:50   

he dzieki chlopaki:) no to odpowiem sobie sam na zadane przeze mnie pytanie i zrobie te klepanie resorow z tylu a z przodu zaloze oryginalne amorki od samuraia :) tak na poczatek :) opony juz mam:) sahary nowki sztuki:) i polibusze w zawieszenie. kupie kinetyka i hilifta do wyciagania i narazie bede jezdzil :)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 15:09   

To chyba dobry początek. ;-)
 
     
_S_E_B_E_K 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 15
Skąd: Pułtusk/Mazowieckie
Wysłany: 2013-02-19, 15:31   

tak nie ma co kupowac narazie resorow po 2tys a za pol roku sprzedac samochod ;) roznie w zyciu bywa;) juz pare razy siedzialem na mostach w blocie i koledzy pomogli :) takze zostaje plan: klepanie resorow, nowe amorki z przodu i rura pcv na dolot :)
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-02-19, 15:45   

CO do dolotu to polecam Ci projekt chomika, który zastosowaliśmy w moim aucie opisany pod punktem 6 w tym temacie
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1920

Zamiast rury pcv rura hydro fi 50. Przy silniku 1,3 wystarczy bez problemu. Największym plusem tej rury jest to że jest w jednym kawałku przez co unikamy łączeń.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.