Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Suzuki Samurai 1,3i '96 - ANDREWAQ
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2013-02-20, 19:37   Suzuki Samurai 1,3i '96 - ANDREWAQ

Oto moja zielona pyrkawka.

Kupiłem nie motaną płaską serię z wyciekami i ze zgniłą blachą czyli standard.

Zrobiłem: Progi i nadkola oraz pozostałe dziury, ale i tak dalej gnije tyle że obok.
Rama jest OK.

Silnik standardowy 1,3 wtrysk
Moc: wiadomo, jak to samurai - jak się przyciśnie to jakoś tam się turla.

Nowe sprzęgło i rozrusznik.

Zawias przód: resory Lovells medium, amortyzatory saab 900SE tylne.
Zawias tył: resory OME, amortyzatory FSO Truck tylne (tylne?) chyba.
Zawias spełnia moje wymagania, jest wygodnie w terenie, dźwignięty jest całkiem wysoko i nawet się to jakoś krzyżuje.

Wieszaki + 50.
Stabilizator OUT.
Amortyzator skrętu JEEP XJ

Koła odwrócony trójkąt + dystanse 40mm

Snorkel szczelny, silnik prawie gaśnie gdy go zatkam
(zakładam że dlatego prawie bo coś powietrza może zasysać odmą? - nie wiem)

Był LPG - już nie ma. Problemy z legalizacją. Trudno. Za to kanapa na tył wróciła.

Wyciągarki jako takiej - brak. Mała pierdółka 3000 LBS do pługa.
Ewentualnie ze zbloczem jako ostatnia deska ratunku pośród dzikiej głuszy o drugiej w nocy.

Kinetyk (wożę) i Hi - Lift (nie wożę, za duży)

Wszystkie naprawy i modyfikację wykonywałem sam we własnym zakresie to i wiem co mam i ufam temu autku
na tyle że jeżdżę bez jakichkolwiek narzędzi (pewnie się w końcu na tym przewiozę :D)


To by było tyle z ewangelii na dzień dzisiejszy.

Więcej grzechów nie pamiętam :P





_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-02-22, 06:09   

Fajnie zrobiony samiec. A wyciągarka uwierz, że nawet taka przydaje się w krytycznych sytuacjach. Miałem taką w vitce (też do pługa) i parę razy się nią wyciągałem.
_________________
Był i nie ma.
 
     
dodge 
nowicjusz


Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 53
Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2013-02-22, 15:53   

andrewaq a sprężyn nie miąłeś miedzy resorami ? coś mi świta
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2013-02-22, 22:11   

Owszem, miałem, z przodu i z tyłu i to przetestowałem chyba z 5 konfiguracji,
i zawsze albo za twardo albo za miękko i dobijało, albo za krótki skok itd.
Ostatecznie zdecydowałem się na to rozwiązanie co mam teraz i wątpie żebym coś więcej zmieniał z zawiasem
wogóle to teraz już wiem że trzeba było tak odrazu zrobić
zaoszczedził bym trochę kasy i mnustwo pracy.
Kiedyś ewentualnie wrzucę jakieś offroadowe amorki ale nie wiem czy to znacznie poprawi pracę zawieszenia.
A tak w ogóle to wkuxrwia mnie już ten brak mocy i co rusz myślę o sprzedaży i zakupie czegoś mocniejszego :)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-22, 22:34   

Nie sprzedawaj Suzy!!
Już lepiej mocniejsze serce włóż! :)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-22, 22:46   

Reduktor 4.16 i moc będzie z Tobą.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-02-23, 12:12   

silnik 1,9d poldolot i wtedy jest MOC
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-02-23, 12:50   

lub 1.3 GTI 105KM
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-02-23, 19:29   

osobiście nie podoba mi sie 1.3 gti... straszna wiertara.. trzeba go zajebiście kręcic . bardziej do szybkościówek jak do przeprawy .. takie moje zdanie :)
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2013-02-23, 22:26   

Poprawcie mnie jeśli się mylę: wstawienie silnika 1,3 16V nie wymaga wymiany skrzyni biegów?
I czy jeśli tak to wynika z tego że ten swap kosztuje najmniej pracy przy przeróbkach?

Czy jest inny silnik który pasuje do tej skrzyni bez stosowania flanszy itd?

Chodzi mi o to którą opcje swapu (na jaki silnik) aby było najłatwiej.
Ostatnio z czasem u mnie krucho, więc jeśli już miałbym wstawiać inny motor to
zależy mi na sprawdzonym prostym rozwiązaniu.

Ewentualnie zlecę całą wymianę dobremu warsztatowi ale pewnie
o taki w moim rejonie ciężko (lubelskie/Zamość)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-23, 22:29   

Nie wiem czy czasem 1.7 Isuzu (byly montowane w corsie B) nie pasuje, tyle ze to diesel lub tez turbo.

Jednak nie pasi bez flanszy ;/
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-02-23, 22:33   

dla każdego co innego... diesel 70KM też nie idzie od samego dołu i nie jest dynamiczny jak GTI a jednak te 35 kucyków więcej robi swoje. Do odcinki nie musisz go trzymać a w porównaniu do fabrycznego motoru to cud, jak zredukujesz przełożenia bo i tak przy większym kole trzeba to mocy zdecydowanie nadto tak że spokojnie nie trzeba go wysilać. Z dodatkowych plusów to spalanie wziąwszy pod uwagę LPG taniej nie zrobisz i masa motoru. Lubię dźwięk i zapach diesla ale jeśli robić potwora to włożyłbym GTI
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-02-24, 02:01   

Moim skromnym zdaniem lepsze rozwiązanie to 1.6 16v . moc ta sama ale pojemnośc większa. Przeprowadziłem wywiad i ludzie są zadowoleni... mimo 16 zaworów ciagnie od dołu .. nie trzeba go pałować i ma nadmiar mocy :) ale każy ma inne teorie i wizje i to jest w tym sporcie piękne :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-24, 12:04   

http://pultusk4x4.org.pl/samurai-gti/ - co nieco o 1,3 gti w samcu.
Osobiście też nie odpowiada mi charakterystyka pracy wiertarki i wybrałem 1,6 16v, ale co kto lubi, np. na os-ach gti bardzo ładnie się sprawuje.
Natomiast nie wydaje mi się, żeby montaż 1,3 gti był prostszy od montażu motoru ze swifta albo baleno, jedyna zaleta to to, że pasuje na skrzynię, z pozostałymi rzeczami trzeba się tak samo gimnastykować.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-24, 12:13   

Moim zdaniem 1.3 GTi to zajebisty silnik ale do swifta na KSJty bo ma dużą moc z malej pojemności (Podział na klasy ze względu na pojemność silnika)
Na naszych rajdach nikt nie patrzy na pojemność,a wydaje mi się, że 1.6 daje większą niezawodność(no i części w niskich cenach).
 
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-25, 08:38   

ja wlasnie jestem przed swapem na bmw 1.6i 105km masa prawie jak vitara 8v a częśći do tego sa masakrycznie tanie:) no i do tego krótka skrzynia bmw:)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
robercik 
rozgadany
doradca prezydenta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: poznań
  Wysłany: 2013-02-25, 21:25   

zastanawiaó sie ktos kiedys na silnikiem z baleno 1,3 16v ciut ponad 80 koni podobnie jak w jimny. jak to si me ze skrzynia z samuraia i łapami silnika?
_________________
LIFT BUDY 2,wieszaki 2, SACHARY 31. tryby 5,125
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.