Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pompka paliwa zewnętrzna
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-27, 18:35   Pompka paliwa zewnętrzna

Witam,

Szukam takiego wynalazku jak pompka paliwa, żeby zamontować sobie ją na przewodzie paliwowym pod maską.
O ile się orientuje to "zwykła" będzie się zapowietrzała, gdzieś o uszy obiło mi się pojęcie przeponowa (że taka będzie dobra)
Niestety pani w InterCarsie jak mi taką znalazła to cena mnie powaliła na kolana (połowa silnika który kupiłem wliczając w to mandat :mrgreen: )

Pompka jaką poszukuję ma mieć 1.2 - 1.5 bara.
Gdzie taką znaleźć?
Może wystarczy dać zawór zwrotny przed samą pompą?/przy baku?



Powoli zaczyna mi się już tego wszystkiego odechciewać, jeszcze do wczoraj resor złamałem :evil:
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-02-27, 19:40   

http://moto.allegro.pl/li...na&category=620
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-27, 21:32   

Czy to aby na pewno takie proste?
Taki VW golf miał zewnętrzną pompkę i dodatkowo 2-ga była w baku podająca 0.24bara.
Wydaje mi się, że zamontowanie tylko tej zewnętrznej spowoduje zapowietrzanie się układu (?)
 
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-27, 22:08   

Jeśli dobrze pamiętam, do vitar zakładają ludzie zewnętrzną pompę od poloneza trucka i działa, do samuraia też powinna wystarczyć :-)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-27, 22:15   

Jak będzie pod maską i cofnie się paliwo, to nie zassa z baku.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-27, 22:25   

No i pozostaje pytanie jak to rozwiązać w normalnych pieniądzach?
Zapomniałem napisać zbiornik mam gaźnikowca, silnik to jednopunkt od VW.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-27, 22:35   

No a zamontować pompkę bliżej baku? Nie wiem, przyczepić gdzieś do ramy i poprowadzić przewody? Tak tylko głośno myślę... :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-27, 22:41   

Tu raczej chodzi o samą budowę, że nie pociągnie powietrza niezależnie czy na przewodzie 0.5m czy 40m długości
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-27, 23:13   

Jakby była na ramie (tam gdzie filtr paliwa) to byłaby zawsze zalana i się nie zapowietrzała.
Ale to miejsce jest takie sobie. :roll:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-28, 09:20   

a zawór zwrotny tuż za pompką żeby się paliwo nie cofało nie rozwiąże problemu? albo dwa tuż przed i zaraz za :D
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-28, 09:42   

SamNaSamZSam napisał/a:
a zawór zwrotny tuż za pompką żeby się paliwo nie cofało nie rozwiąże problemu? albo dwa tuż przed i zaraz za :D

Rozwiąże albo nie rozwiąże ;-)
Procedura uruchamiania takiego układu po ewentualnym zapowietrzeniu nie wygląda zachęcająco.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 10:08   

Ja mam zewnętrzną od jakiegoś forda może sierry jest ok 0,5 metra od zbiornika mniej więcej na wysokości dna baku i nigdy się nie zapowietrzyła. Zasada naczyń połączonych. Nawet jak zabrakło mi paliwa to po dolaniu zaciągnęła odrazu.
_________________
Samurai na springu
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 12:23   

Ile czasu tak jeździsz? Nie ma problemów przez wszechobecne błoto i inny syf?
 
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 14:45   

Będzie już ze 4 lata. Z błotem nie mam problemu bo zbiornik mam zabudowany w bagażniku :mrgreen:
Jest bodajże od starej pandy, mniejszy i plastikowy.
_________________
Samurai na springu
 
     
Pntn 
świeżak


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2013-02-28, 14:49   

Ja posiadam taki model :

http://allegro.pl/pompa-p...3049576919.html

Jakieś 40 cm za zbiornikiem na ramie, jest głośna ale daje rade.
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-03-05, 19:50   

panowie mam pytanie jak podlaczyc elektryke do takiej pompki??
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-05, 19:53   

Najlepiej pociągnąć zwyczajnie oryginalny przewód, to będzie sterowana przez kompa tak jak w serii.
Zawsze też można po prostu pociągnąć bezpośrednio /przez przekaźnik/ na przełącznik w kabinie
 
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-03-05, 19:59   

oryginalnie mialem mechaniczna pompke paliwa. ale teraz montuje silnik z vitki 1,6 bez pompki mechanicznej i musze dac elektryczna i wlasnie
zastanawiam sie nad polaczeniem??
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-05, 20:21   

Hałas napisał/a:
Najlepiej pociągnąć zwyczajnie oryginalny przewód, to będzie sterowana przez kompa tak jak w serii.
Zawsze też można po prostu pociągnąć bezpośrednio /przez przekaźnik/ na przełącznik w kabinie


I będzie jak w profesjonalnej rajdówce :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-05, 20:25   

Przejrzyj schemat elektryczny Vitary i podłącz tak jak tam jest, w końcu wiązka silnika będzie z Vitary (?)


Tak mnie jeszcze naszło, silnik z Vitary na gaźniku?
To pompke paliwa musisz mieć niskociśnieniową (nie mam pojęcia jakie ciśnienie) i faktycznie nie będzie ori kabli, wtedy dał bym na pstryczek elektryczek w aucie bezpośrednio z aku. Jak masz LPG to można by się jeszcze pobawić nad wpięciem tego w przełącznik PB/LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.