Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai nagle osłabł..
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-11, 22:04   Samurai nagle osłabł..

Cześć. Coś dziwnego zaczęło się dziś dziać z samcem. Silnik "osłabł" po 15 minutowym postoju, żeby go odpalić muszę pokręcić parę sekund, przed tym zapalał od 'kopa". Check wymruguje błąd 24, czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód" oprócz tego nic. Pompkę paliwa słychać, hmm, co to może być, co sprawdzić ? Pozdrawiam
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-11, 23:15   

Zobacz czy jakiś węzyk nie spadł albo sie nie przetarł. Pali równo na wszystkich cylindrach ? Dusi się jak mu depniesz. Więcej szczegółów.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-11, 23:18   

wężyki są na swoim miejscu, nie przetarte. Podczas jazdy się nie dusi, jest po prostu słaby. Na postoju jak go przegazuje, to jest chwila zastanowienia czasami, i potem normalnie się wkręca. Pali na 4 cylindry ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-11, 23:40   

Objawy mogą sugerować siłownik wyprzedzenia zapłonu, albo coś z paliwem, regulator ciśnienia, albo pompa. Do sprawdzenia obydwu potrzeba trochę narzędzi.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-12, 00:00   

Co to jest siłownik wyprzedzenia zapłonu ? Nie mam żadnej gruszki podciśnieniowej na aparacie.. Narzędzia, jakąś wiedzę mechaniczną, zdolności manualne i jakieś zaplecze mam, także to nie problem akurat na szczęście, szukam raczej naprowadzenia - co może być przyczyną, co sprawdzić i w jaki sposób :) :idea:
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-12, 08:27   

Wygląda na to że rzeczywiście przy wtrysku niema siłownika, co jest logiczne bo zapłonem steruje ECU, jakoś zmęczony byłem. Poniżej masz procedury sprawdzenie problemów z błędem 24



i od tego bym zaczął

a jak zniknie Ci ten błąd to tu masz procedurę sprawdzania ciśnienia na pompie





Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-12, 17:08   

Dokładnie sprawdziłem objawy - silnik zimny - pracuje ok, nie ma osłabnięcia, im cieplejszy tym gorzej, przy temp roboczej (90`C? ) jest słaby, minimalna górka i na 4biegu puchnie, 5 biegu nie da się użyć. Zapłon sprawdzony - ok 8`, także rozrząd nie przeskoczył. Pompkę paliwa kupiłem (nie wiem czy dobrą, ile powinna mieć bar`ów i jaka wydajność), w czwartek zabieram się za jej wymianę, chociaż wątpię że to pomoże, skoro na zimnym jest ok. Zamówiłem dzisiaj czujnik temp (ten od komputera), może to ma wpływ? Pozdrawiam
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-12, 17:15   

Sprawdź,czy zawory nie są podparte-wyreguluj luzy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-12, 17:29   

Luzy zaworowe tak nagle by się skasztaniły? troszkę mało prawdopodobne, auto na wolnych chodzi prawie równo i cicho, nie ma żadnych niepokojących "stuków" z silnika, ale i to sprawdzę, dzięki.
 
     
emalina 
nowicjusz


Wiek: 58
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2013-03-12, 21:28   

Miałem podobne objawy kiedyś w Oplu, winny był pęknięty wężyk od odpowietrzenia układu dolotowego (pod przepustnicą), jak się silnik rozgrzał gumka robiła się miękka i dostawało się "lewe" powietrze. Błędy w komputzrze generowały się z kosmosu.
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-12, 23:30   

to nie to, cały dolot sprawdzony organoleptycznie - nie ma nieszczelności :idea:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.