Witam, jako że za tydzień biore się za konkretny remony blacharski samca,mam pytanie. Jaką grubą blachom uzupełniać braki w budzie???1.2 czy 1.5mm czy jeszcze jakieś propozycje???
Panowie przez przypadek natrafiłem na ale drogo na formatki z blachy nierdzewnej 250x250 1mm po 10 PLN i tak się zastanawiam czy takie kawałki nie były fajne na łatanie dziur, co wy o tym myślicie a przy najmniej ten kawałem by nie korodował i tak pomału bym zrobił nierdzewnego samca :) :) :)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Zależy czym będziesz spawal,elektoroda czy migomatem. Ja mam 1 mm. Oraz zależy jaką blachę chcesz zastosować,czarną czy nierdzewna
Z szacunkiem, chyba się jeszcze nie obudziłeś, mnie interesują opinie o użycie nierdzewki do łatania blacharki, a nie metody spawania, co czym spawać to ja wiem.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
ludzie zapamiętajcie raz na zawsze, nie łączy się bezpośrednio blachy czarnej z nierdzewka.
W kontakcie czarna/nierdzewka, czarna ma niższy potencjał elektrochemiczny przez co przyspieszamy proces korozji. Blacha nierdzewna zostanie a wszystko wokół zngije.
To samo tyczy się śrub, nie wkręcamy nierdzewnych śrub w czarne nakrętki i na odwrót.
Do łatania karoserii kupujemy zwykłą blachę gatunku S235, zimnowalcowaną. Gorącowalcowana jest łatwiej dostępna - w sumie też jest dobra ale trudniejsza w kształtowaniu.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Dzięki wielkie, na reszcie konkret, takiej odpowiedzi się spodziewałem. Domyślałem że gdzieś jest jest haczyk bo nikt to łatania nie bierze nierdzewski. O łączeniu rożnych innych metali to wiedziałem np. miedzi i amelinium. Na to nigdzie nie trafiłem. Jeszcze raz dzięki.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-21, 00:34
Ja łatalem blachą ze zwykłej czarnej stali 1mm. Arkusz 2x1m kosztował ok 60zl. Zabezpiecz od razu po spawaniu jakimś podkładem antykorozyjnym i będziesz miał spokój na lata.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum