Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
most wyje - łożysko ataku ?
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-22, 20:27   most wyje - łożysko ataku ?

od jakiegoś czasu mój samurai zaczął wyć...
Wcześniej to ignorowałem bo wycie pojawiało się na 5 biegu, w sumie najmniej używanym więc nie dokuczało tak bardzo. Teraz zauważyłem, że jest też na 4, a nawet 3 biegu. Ciężko wyczuć skąd dokładnie się niesie ale łożyska w reduktorze , skrzyni, piastach odrzucam bo są nowe, więc stawiam na tylny most. Im szybciej jadę = czyli im szybciej w moście wszystko się kręci to tym bardziej wyje.

Czy wymieniać wszystkie łożyska w dyfrze, czy wszystkie są ogólnie dostępne w sklepach z łożyskami?
Czy powodem wycia są bardziej łożyska ataku czy boczne też?
Jeśli chciałbym wymienić tylko łożyska ataku to czy trzeba wyciągać cały dyfer, czy wystarczy odkręcić pokrywę i można wyciągnąć wałek?

Wszelkie wskazówki, porady mile widziane.
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-03-22, 22:10   

Witam
Sprawdź lepiej reduktor.
_________________

 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-22, 22:15   

w skrzyni też lubią wyć, nie wiem które konkretnie - ale mi się sporo we wrażeniach słuchowych zmieniło po wymianie łożyska na wałku sprzęgłowym. Szczegółów nie znam bo robił to mechanik. Niestety to nie rozwiązało pozostałych problemów z moją skrzynią :/
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-22, 23:43   Re: most wyje - łożysko ataku ?

atkin1 napisał/a:

Czy wymieniać wszystkie łożyska w dyfrze, czy wszystkie są ogólnie dostępne w sklepach z łożyskami?
Czy powodem wycia są bardziej łożyska ataku czy boczne też?
Jeśli chciałbym wymienić tylko łożyska ataku to czy trzeba wyciągać cały dyfer, czy wystarczy odkręcić pokrywę i można wyciągnąć wałek?

Wszelkie wskazówki, porady mile widziane.


Łożyska na półosiach to kwestia wyciągnięcia półosi... natomiast łożyska na wałku atakującym to trzeba targać cały dyfer i rozłożyć go na części pierwsze, następnie przy składaniu poprawnie ustawić głębokość osadzenia wałka atakującego i luz międzyzębny atak-talerz, nie jest to takie hop.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-23, 00:41   

jaką pokrywę? :mrgreen: a zanim wsadzisz łapki w cokolwiek to postaw tył na kobyłkach, wsadź kogoś za kółko niech "jedzie" a Ty paszcze pod samochód i słuchaj skąd jazgocze
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-23, 13:59   

Żeby wykluczyć skrzynie wrzuć N-eutral w reduktorze i przegoń go na każdym biegu po kolei
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-23, 14:01   

Hałas napisał/a:
Żeby wykluczyć skrzynie wrzuć N-eutral w reduktorze i przegoń go na każdym biegu po kolei


to chyba nie wykluczy skrzyni, nawet jak będzie cisza. Moim zdaniem badanie skrzyni czy reduktora bez obciążenia niewiele mówi o pracy tych podzespołów podczas normalnego użytkowania.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-23, 14:31   

Trochę racji w tym jest, ale jak łożyska są wywalone to będzie słychać
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-03-23, 15:32   

Z tego co wiem, to na 5 na "N" to chyba norma, że coś hałasuje.
Przynajmniej ja tak mam, a w trakcie jazdy nie słychać żadnych łożysk. Parę osób gdzieś mówiło też, że jak się wrzuci "N" i 5 to hałasuje... :)
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-23, 18:10   

KRZYKKU napisał/a:
jaką pokrywę? :mrgreen: a zanim wsadzisz łapki w cokolwiek to postaw tył na kobyłkach, wsadź kogoś za kółko niech "jedzie" a Ty paszcze pod samochód i słuchaj skąd jazgocze

pokrywę, osłone, obudowę, zwał jak zwał. Chodzi mi o to metalowe coś co osłania dyfer od góry i jest przykręcone na śruby dookoła.

hmmm tak czytam i mam wrażenie jakby nikt oprócz Slavoka nie przeczytał mojego pierwszego posta:D Dla przypomnienia wkleję najważniejszą jego część: "łożyska w reduktorze , skrzyni, piastach odrzucam bo są nowe, więc stawiam na tylny most"
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-23, 18:13   

no wiadomo, dlatego Slavok jest modem :D
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-23, 18:19   

No to jak już wiesz, że tylny most (bo wszystko inne odrzucasz) to ściągasz bębny, odkręcasz tarczę kotwiczną(tą blachę za bębnem) i wyciągasz półosie, u mnie wyszły bez problemu, nieraz potrzeba młotka bezwładnościowego albo przykręcić bęben odwrotnie i wybijać młotem.
Później odkręcasz tę swoją pokrywkę i wyciągasz całą główkę mostu.
Oczywiście zacząć wszystko trzeba od zdjęcia kół i spuszczenia oliwy z mostu :mrgreen: .

Łożyska przy kole zostają na półosiach i z wymianą tych niema tragedii (pomijając dziadowski pierścień na gorąco) tych z główki bał bym się sam wymieniać ze względu na ustawienie luzu na zębach
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-23, 20:06   

Hałas nie trzeba odkręcać bębnów... wystarczy cztery śruby za bębnem i przewody hamulcowe, bęben wyjdzie w całości razem z półosiami.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-23, 20:33   

W sumie racja
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.