Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-28, 18:44 Cieplym na face
Witam Sz.Grono,
Wiem ze bylo juz to rozkminiane tzn. konstrukcja SAmuraia nie przewiduje tak komfortowej opcji jak ogrzewanie wnetrza samochodu przez nawiew na twarz. A moze jednak jest jakis tajemny sposob coby zmusic nagrzewnice do buchania cieplym na facjate ? Jakies zaklecie albo znak magiczny ??:)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-28, 21:38
Nie ma opcji :) jak sobie wydłubiesz cięgna nawiewu i temperatury to wszystko stanie się jasne. Ciągnąc za sterowanie nawiewem w kierunku facjaty "zahaczasz" o regulator temperatury tak że robi się zimny nawiew. Krążyły legendy, że to celowy zabieg bo ciepłe powietrze na buźkę może działać usypiająco/dekoncentrująco.
Ale teraz tak myślę, jakby wydłubać te cięgna i je odseparować to chyba dałoby radę puszczać ciepłym na japę. Ale to byłoby wbrew zamysłom konstruktorów tego cacka.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-29, 08:48
Mysle ze japrosciej bylo by do rur ktore doprowadzaja powietrze do nawiewu na szybe w jakis sposob domotac jawalek rury i skierowac ja na kratki wylotu powietrzana facjate - dobrze kombinuje ??
_________________ 1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-29, 08:58
jak dla mnie nie najlepiej bo za chwilę jak przyjdzie jesień będziesz miał kłopot z parującymi szybami. Chyba lepiej rozdzielić te cięgna, żeby jedno nie pchało drugiego przy zmianie kierunku nawiewu. Teraz nie pamiętam jak one tam są złączone ale to chyba nie powinien być problem.
Poza tym moim zdaniem buda dobrze się grzeje przez nawiew na nogi.
No dobra, a przyjrzeliście się jak jest zbudowany nawiew? Nie da się bez większych kombinacji puścić ciepłego powietrza przez otwory w desce. Wszystko przez znajdującą się w górnej części klapkę która kieruje powietrze w wentylatora w kierunku tych otworów (zimne powietrze) lub na nagrzewnicę która jest na dole. Nie ma innej opcji - powietrze musi przejść przez nagrzewnicę, dopiero za nią można myśleć o jakichś dodatkowych 'rurach'.
Tu trochę widać jak to jest skonstruowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum