No troche sie zaglebilem w temat ostatnimi lata.. Moi znajomi dookola maja pobudowane przez siebie zmoty ,mamy tez "DZIADKA" ktory od lat buduje takie wytwory i ma o tym szersze pojecie ,a ja osobiscie pomagalem kiedys Gryszczukom (ten od dakaru i RMF FM) przy budowie jego pojazdow ,a do dzisiaj wpadam do niego poobczajac co modza
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Tak wlasnie o TEGO DZIADKA sie rozchodzi ;D Bardzo specyficzny czlek ale jak znasz to co tu opowiadac :D :P
Kowary czy mocna ekipe maja to nie wiem ,zalezy jak to odczytywac ;) Napewno maja duuuuuzo czlonkow i duuuuzo samochodow i duuuuza nicia przyjazni sa ze soba zwiazani ,doliczajac UAZowcow do tego ;)
Ja BARDZO MOCNO che sie wyrobic na TUROW 2013 ,kowary maja blisko w miare ,zreszta zawsze przyjezdzaja tym wypakowanym zmotami TIR'em na krawedzi prawa :D i jesli dane bedzie rywalizowac ,sprawdzimy co pokaza ;)
Gdzies na necie krazy filmik jak w2lata temu na andrzejkach u dziadka pakowali.. upychali zmoty na pace -lezeli wszyscy i plakali ;D
U nas znacznie biednei jesli chodzi o zgranie i czlonkow :/ a im dalej do przdu tym bardziej ekipa wykruszona :/
Widzialem wlasnie na kowary4x4 ze szefu od koszulki XXXL :D staruje ,bez obrazy ale bede trzymal za niego kciuki zeby wygral;D
Ja nawet nei czytalem zalacznika J :D ,wiem ze tam dochodza wymagania co do zastrzalow ,jakosci spawow ,kata i techniki giecia rur ,a takze poszczegolnych czesci klatki ,krzyze palaki poprzeczki.. W rajdach licencjonowanych startowac nie bede ;)
Czy ja wiem.. 27m bez problemu mozna uzyskac ;) zalezy co jeszcze chcesz ochraniac i jak bardzo rozbudowana chcesz klatke ;)
Ja postawilem na MOJE bezpieczenstwo ,nie budy i jak najmniejsza wage
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Dokladnie mowiac ze to mocna ekipa mialem na mysli ich integracje. Co do jakosci ich zmot to mam mieszane odczucia. Niby fajne a i tak objezdza ich Dzida swoja Suka. :). Z Twoich okolic bardzo powaznie do tematu podchodzi Dawid z ojcem swoim Predatorem i mysle ze to oni beda jedymi z faworytow. Wedlug mnie beda walczyc z blotodoktorami z Walbrzycha. Ja z chomikiem bardzo postaramy sie zdazyc na Turow.
Ja w temat kto lepszy a kto gorszy z moich okolic sie nie zaglebialem
Poki co vitara pokazala juz nie raz co sadzi o monstrach po 50tys zl i wiecej :D
Zreszta na jednym z rajdow klase wyczyn z wyciagarka wygral Siwy ale za nim byl moj kolega vitarka 2.0 ,jedyna modyfikacja wowczas to zawiecha Trial Mastera STAGE 3 2" i opony nalewki kopie gejolandera jokohamy ,a wygral tylko 1pieczatka ktora byla na dnie grzaskiego bagnistego strumyka ,klase wyczyn bez wyciagarek wygral napewno znany Ci GACEK TIM (-moj wzor jesli chodzi o smiganie w terenie) ,nastepne miejsce to vitara 2.0 i ja 3miesjce wowczas.. Parchy disco czy inne nowotwory byly naprawde daleko w tyle ,dzida wowczas cos na lini STARTU chyba urwal ,sie zdyskfalfikowal i moze dlatego nie wygral :D
"Niech wygra najlepszy" :)
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Gacki to mega kozaki. wygrali Kraglaka w tamtym roku. W nocy jechalismy z nimi i fingilem z tego forum na czolowych miejscach niestety my z chomikiem na przedostatniej pieczatce wyrwalismy sruby przy sprzegielku od zwrotnicy i zakonczylismy rajd. Tak jak pisalem wygrali Gacki Fingil byl drugi. Wszystkie zmotki wachaly spalinki za Sukami. U nas na Kamykach niestety ciezkie auta beda mialu lepie od Suk w tych zaspach.
[ Dodano: 2013-04-01, 18:50 ]
Ps. My jezdzimy tylko w wyczynie bez wyciagarek:)
Szczerze powiem do dzisiaj nie potrafie odgadnac przyczyn tego zjawiska ,mimo ze mam te stozki na srubach ,3kpl sprzegielek przerobilem (myslalem ze moze otwor centralny jest jajowaty i sprzegielko ma mikro ruchy przez co sie rozkreca) obecnie zwykle wybieraki mam ale dalej po ktores jezdzie z rzedu trzeba dociagac sruby
Sasiad podsunal mi pomysl ze moga byc juz gwinty w piascie wyrobione z lekka i tam sruba ma "miejsce" zaby pracowac i sie rozkrecac
Ja smigalem 3rajdy tez bez wyciagarki ;) ,chinczyk z naklejka 12 000lbs o nazwie TITANIUM WINCH nie daje rady -strasznie wolna ta wyciagarka i slaba..
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Ostatnio zmieniony przez kaczmarr_ 2013-04-01, 19:15, w całości zmieniany 2 razy
Z pamieci.. 3,5m palak wspawany w bude 1,2m na jedna poprzeczke ,tylni palak CHYBA 1,5m jeden i bok kabiny1,7m tez jedna szt, plus poprzeczka na dachu 1m i poprzeczka na dole szyby 1m razem 13,5m ,nie wiem ile rura wazy ,ale patrzac na parametry to chyba o tej samej mowimy.. niech bedzie 2,5kg/1m .to wychodzi 34kg w przyblizeniu ,z tym ze NIE licze rur na tylnich blotnikach i rur ktore pojda w komore silnika ale jak wczesniej pisalem tam pojdzie gruboscienna bezszfowa calowka ,z tego wzgledu ze tamte rejony nie odpowiadaja juz za moje bezpieczenstwo.. Tak naprawde glownym elementem takiej prostej klatki ktory odpowiada za bezpieczenstwo (zeby sie nie zlozyla buda jak domek z kart) to wlasnie palak w budzie i krzyzak w srodku ,druga sprawa to boki klatki opatulujace kabine i tylne palaki aby ow konstrukacja z krzyza i palaka buda nie polozyla sie do przodu lub do tylu..
Jezeli chodzi o zakotwiczenie calosci to mam wspawane profile 50x100 o szerokosci 1m z tylu i 1,2 bodajze pod kabina ,wypalone w nich otwory i wpuszczone rury do srodka ,a nie przystawione tylko do profila i obspawane (foto) ;)
Ja mam wyliczone miedzy 27 a 30 m biezacych. Nie bardzo chce oszczedzac na bezpieczenstwie rura fi zewnetrzne 45 wewnetrzne fi 40 mm (czyli 45 na 2.5 mm) wazy 2.62kg za metr biezacy. Cala konstrukcja 70 kg bez zderzakow.
70kg to juz jest naprawde spora masa zbedna na pokladzie.. Ja tez nie mam zamiaru oszczedzac na bezpieczenstwie ale poszedlem ciut inna droga jak budowac opancerzenie ..wazne zeby dach nad sama gloa nie wpadl do srodka ,a za to odpowiada krzyz i palaczek w budzie
Oj to widzę że kolega chyba się szykuje do staru na rajdzie w Bogatyni Pozdrowionka z okolic Świeradowa
Przecież to już dawno wiadome że wszystko zawsze się dopina tuż przed startem a i tak przed linią startu zastanawiasz sie czy czasem cos sie nie u-ebie. Ale juz po starcie to juz tylko ogień i teren. Pozdrawiam
czym gniesz rury?
tez wlasnie jestem przed etapem budowy klatki ale moja ma nie tyko chronic ale tez byc estetyczna i rury nie moga byc spłaszczone zastanawiam sie czy głownych pałąków nad budą nie zamówić w ireco a reszte wygiąć hydrauliczna giętarką
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum