Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Podłaczanie 1.9D polonez/citroen
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-07, 14:39   Podłaczanie 1.9D polonez/citroen

Hey
mam pytanie

- pod jaki przewód podłączyć pompe wtryskową aby po przekręceniu stacyjki się wyłączał
- jak podłączyć alternator bo są trzy kabelki - najgrubszy biały i dwa jakieś jeszcze nie pamiętam teraz kolorów ( jeden z nich to pod kontrolkę od ładowania ale gdzie ten trzeci). Na alternatorze mam wtyczkę jedno pinową oraz dwa wejścia W+ oraz W- czy jakoś tak.


Dzięki
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-07, 14:53   

może ten trzeci to do obrotomierza jest w dieslu :) a może herezję prawię...

[ Dodano: 2013-04-07, 14:54 ]
a tak z ciekawości jak spiąłeś silnik ze skrzynią Samuraia?
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-07, 15:06   

skrzynia polonez truck
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-07, 20:54   

Gruby ozywiscie na +
Potem bierzesz miernik albo zaroweczke ,jedna nozka zaroweczki do masy ,a druga patrzysz na ktorym wyjsciu z alternatora zapala sie zaroweczka ,i pod niego podlaczasz kabelek z orginalnej wiazki
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-07, 22:15   

przy alternatorze mam 3 wejścia i 3 mam przewody jeden to na pewno + to podlanczam pod ten W+ czy jaka tam jest literka, jeden z dwóch pozostałych przewodów to chyba kontrolka od ładowania to chyba to wejście na wtyczkę ? a 3 przewód to będzie W- ? od czego on jest?


aha i czy samuraj 1.0 ma regulator napięcia zewnętrzny czy w alternatorze ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-07, 22:18   

czuperek masz alternator od diesla czy zostawiłeś "samuraiowy" ?
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-07, 22:18   

diesel oryginał ten co był w polonezie trucku
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-07, 22:33   

Oba biegna do zegarow ale tylko jeden z nich "gasi" kontrolke ladowania ;)

U siebie mam VW ,gruby standartowo na + ,a drugi chyba na W+ ale to ci teraz nie powiem ,bo tez na 'chybil-trafil" podlaczalem :P
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-07, 22:43   

może jednak... obrotomierz :)
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-07, 23:02   

Nie wiem jak u czuperka.. Ale u mnie w viatrze obrotomierz dziala ,a przy alternatorze tylko jeden kabelek z wiazki podlaczylem ,i to napewno jest od kontrolki ladowania

Suki chyba z kompa czytaja obroty.. Bo teraz elektryke przerzucam z vitary do samca i ida w sumie 2 lub 3 kabelki z kompa do licznika'

Ale to po raz kolejny czasu trzeba i wtedy bede mogl sie pomadrzyc ,co od czego ;)


A swoja droga.. Jak alternator moze obrotmierz napedzac ?
Tam przecie potrzebna sa impulsy zeby zczytac i przeliczyc na obroty..
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-04-07, 23:23   

Vitke masz w benzynie, prawda? W dieslu jest to chyba inaczej, bo nie masz tej całej elektryki, zapłonu itp. i stąd mi się ten obrotomierz kołacze, ale tu potrzeba kogoś bardziej obcykanego.
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-07, 23:32   

Czujnik polozenia walu jest chyba w wiekszosci silnikow teraz.. A to jest najprostsze urzadzenie odczytujaca polozenie i szczytujace obroty..

Alternator RACZEJ nie ma w sobie nic poza ukladem diod prostowniczych i ewentualnie ukladu regulujacego napiecie ladowania

Wczesniej mialem orginalnego DIESLA LONGa 2.0 TD i 82KM ,mialem problem z wtyczka przy kompie sterujacym pompa wstryskowa -miala piny w kostce luzne i nie laczyly dobrze ,obrotomierz wtedy nie dzialal ,a jak odpalalem bez alternatora to dziala
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-04-08, 07:29   Re: Podłaczanie 1.9D polonez/citroen

czuperek napisał/a:
Hey
mam pytanie

- pod jaki przewód podłączyć pompe wtryskową aby po przekręceniu stacyjki się wyłączał


Dzięki


U siebie mam podłączony czarny z białym paskiem i dodatkowo pomazany na żółto co kilka centymetrów.
Jak będziesz w Koszalinie to podjedź do mnie to sobie zobaczysz, jakie kolory kabli gdzie są podłączone do diesla.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-08, 09:18   

U mnie ladowanie do aku idzie ,a do kontrolki ladowania bialo-czerwony przewod -ten pownienes podlaczyc pod ktores wyjscie z alternatora zeby gasla kontrolka ladowania po odpaleniu
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-08, 09:55   

Ok to zapewnię ten biało-czerwony wrzucę pod kostkę tą na jeden pin to pewnie jest kontrolka.

A jeszcze co do plusa podpiąć tam ten żółto +biały (najgrubszy ze wszystkich) czy lepiej dać osobny kabel i podpiąć się pod rozrusznik.

Aku będzie z tyłu to bez sensu ciągnąc kabel jeszcze jeden.

Jerzu wpadnę jak coś może dzisiaj bo muszę jechać po linkę p.s od czego u siebie masz od gazu i sprzęgła ?
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-08, 10:06   

Mozesz skorzystac z obecnej wiazki ,tylko jak bys wiazke dorzucal ,wtedy musowo kabel od alternatora do aku gruby!
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-08, 10:15   

jasne że gruby mam już taki przygotowany dlatego się zastanawiam bo ten z wiązki oryginalny to jakaś cienizna z 2 mm przewód
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-08, 19:11   

Jak bys wciagarke dorzucal mialem na mysli :D :D :D
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-08, 19:43   

hehe wyciągarki będą dwie ;)
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2013-04-08, 20:39   

To mozesz sobie zmienic z miejsca kabel alternator - akumulator na grubszy.. Ten orginalny pojdzie z dymem przy max ladowaniu ,a czesto bedzie na nim chodzil :P a jak jeszcze wiekszy alternator jest jak ogrinalny 45A.. ;)
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.